آیا روغن آرگان اصل آتش می گیرد؟ تشخیص روغن آرگان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در پاسخ به این سوال که آیا روغن آرگان اصل آتش می گیرد؟ باید گفت روغن آرگان جزو مایعات غیر قابل اشتعال طبقه بندی می شود. در صورتی که این روغن خالص و اصل باشد در مجاورت با آتش نباید شعله ور شود. در صورتی این روغن آتش می گیرد که با پارافین مخلوط شده باشد.

روغن آرگان برای قرن‌ها برای آشپزی در مراکش استفاده می شده است، نه تنها به دلیل طعم لطیف و عالی آن بلکه به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی انسان دارد، مورد استقبال قرار گرفته است.

یک روغن سرشار از مواد مغذی

روغن آرگان حاوی مواد مغذی ضروری است و از اسیدهای چرب و انواع ترکیبات فنلی تشکیل شده است. تقریباً 29 تا 36 درصد از محتوای اسیدهای چرب روغن آرگان از اسید لینولئیک یا امگا 6 حاصل می‌شود که آن را به منبع خوبی از این ماده مغذی ضروری تبدیل می‌کند.

اسید اولئیک، اگرچه ضروری نیست، اما 43 تا 49 درصد از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان را تشکیل می دهد و همچنین یک چربی بسیار سالم است. روغن آرگان منبعی غنی از ویتامین E است که برای سلامت پوست، مو و چشم‌ها لازم است.

تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

به طور کلی راه های تشخیص روغن آرگان خالص به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  1. تشخیص روغن آرگان خالص به وسیله تجهیزات و علوم آزمایشگاهی.
  2. تشخیص روغن آرگان خالص به وسیله چند ترفند ساده.

تشخیص روغن آرگان اصل

با توجه به این که قطعا درصد بالایی از خریداران این روغن به علوم آزمایشگاهی مسلط نیستند و به تجهیزات آزمایشگاهی نیز دسترسی ندارند، ما به طور کلی روش های گروه اول را کنار می‌گذاریم و به ذکر تفصیلی ترفندهای گروه دوم می‌پردازیم.

تشخیص روغن آرگان خالص به وسیله عطر و رایحه آن

شاید بتوان این مورد را اصلی‌ترین راه تشخیص روغن آرگان خالص دانست. چرا که عطر و رایحه صفت ذاتی است و چیزی نیست که بتوان آن را تغییر داد.

روغن آرگان اصل رایحه‌ای ملایم شبیه به بوی فندق تازه و یا گیاهان این چنینی دارد. این رایحه به قدری خوشایند است که قطعا شما از استشمام آن لذت خواهید برد. اما در صورتی که هیچگونه مواد عطری دیگری به ترکیبات روغن افزوده نشده باشد، در مدتی کوتاه پس از مصرف این بو از بین خواهد رفت. دلیل از بین رفتن عطر روغن آرگان پس از استفاده روی پوست و مو و …، جذب سریع این روغن می‌باشد.

یکی دیگر از روش های آسان تشخیص روغن آرگان اصل، دقت در بافت روغن است. روغن آرگان خالص نه چندان آبکی و رقیق و نه چندان چرب و غلیظ است. زمانی که این روغن را روی پوست خود بزنید، سریعا جذب شده و هیچ اثر چرب و سنگینی برجای نخواهد گذاشت.

روغن آرگان را می توان به عنوان یک روغن محافظ مو در برابر حرارت استفاده کرد، که روشی فوق العاده برای استفاده روزانه از آن است. این روغن را با زدن یک تا دو قطره روی کف دست‌ها و مالیدن آن‌ها به هم گرم کنید.

روغن آرگان در وسط طیف قرار دارد، نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک است، بنابراین برای انواع پوست مناسب است. سرشار از اسیدهای چرب امگا، ویتامین E و اسیدهای لینولئیک است که همگی به تسکین لکه های خشک، مرطوب کردن پوست و حتی کاهش آکنه کمک می کنند.

روغن آرگان اصل آتش می گیرد؟

در صورتی این روغن آتش می گیرد که با پارافین مخلوط شده باشد.

روغن آرگان در زمان لمس کردن نباید لزج، چسبنده یا آبکی باشد. این روغن باید اثر آرام بخش داشته باشد، حتی زمانی که پوست دچار آسیب شده باشد و در مجاورت با آتش شعله ور نمی شود.

روغن آرگان اصل منافذ پوست را مسدود نمی کند

از آنجایی که روغن آرگان غیر کومدون زا است، منافذ شما را مسدود نمی کند و اسیدهای اولئیک و لینولئیک موجود در آن به تعادل پوست کمک می کنند. این بدان معناست که روغن آرگان در واقع تولید چربی/سبوم را در پوست های چرب کاهش می دهد و برای افرادی با پوست خشک، از دست دادن هیدراتاسیون را متعادل می کند.

روغن آرگان اصل باعث ریزش موی شما نمی شود

برخی از مزایای پوستی روغن آرگان ممکن است برای مو نیز صدق کند. این روغن باعث ریزش موی شما نمی شود. روغن آرگان خالص به ویژه برای گردن و صورت عالی است. از آنجایی که روغن آرگان به سرعت جذب می شود، می توان آن را هم صبح و هم شب استفاده کرد. اگر صبح ها از آن استفاده می کنید، ایده خوبی است که مرطوب کننده صبح خود را با این روغن صورت جایگزین کنید.

گران قیمت ترین روغن

7

روغن آرگان می تواند تا 300 دلار در هر لیتر قیمت داشته باشد که آن را به گران ترین روغن خوراکی روی کره زمین تبدیل می کند. روغن آرگان بیشتر در لوازم آرایشی گران قیمت و غذاهای مراکشی یافت می شود.

اثرات ضد پیری آرگان

روغن آرگان یک روغن آبرسان، ضد پیری و سرشار از آنتی اکسیدان است که حاوی اسیدهای چرب حیاتی است. از آنجایی که اسید لینولئیک بالایی دارد، این لوسیون به عنوان بهترین لوسیون ضد پیری در نظر گرفته می شود، زیرا باعث انعطاف پذیری پوست و سفت شدن منافذ آن می شود.

استفاده از روغن آرگان روی موهای خشک بهتر است یا خیس؟

روغن آرگان اصل آتش می گیرد؟ روغن آرگان را می توان به عنوان یک نرم کننده استفاده کرد. موهای خود را طبق معمول بشویید، سپس زمانی که هنوز مرطوب است، آن را با حوله خشک کنید. وقتی روغن آرگان را قبل از سشوار کشیدن و حالت دادن به موهای خیس بمالید، واقعاً می توانید، از خاصیت گره زدگی و محافظت در برابر حرارت این روغن بهره مند شوید.

آیا روغن آرگان باعث رشد مو می شود؟

این روغن رشد موهای سالم را تقویت می کند. فنل های روغن آرگان به حفظ و ساخت فولیکول های مو کمک می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث رشد سلول ها می شود. روغن آرگان حاوی ویتامین هایی است که از سلامت پوست و مو حمایت می کند، این روغن نه تنها رشد مو را تقویت می کند، بلکه به رشد موهای ضخیم و سالم نیز کمک می کند.

آیا روغن آرگان برای موهای چرب مفید است؟

روغن آرگان به طور کلی برای موهای زبر ایده آل است. این روغن ممکن است موهای شما را بیش از حد چرب کند یا اگر موهای نازکی دارید، آن را سنگین کند. روغن آرگان که در شامپوها، نرم کننده ها و روغن های مو یافت می شود، می تواند، به بافت موهای ظریف کمک کند. اگر موهایتان چرب است، نباید از روغن آرگان برای پوست سر استفاده نمایید.