اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک ۲۰۲۲
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از مطلب سرمایه گذاری در املاک گرجستان، این مقصد سرمایه گذاری از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که به دلیل شرایط اقتصادی فوق العاده عالی، آزادی بیان و همچنین امنیت، در سال‌های اخیر متقاضی اخذ اقامت بی‌شماری داشته است به طوری که احتمالاً شما هم که در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، به مهاجرت به این کشور فکر می‌کنید. گفتنی است که در حال حاضر اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک بیشترین تقاضا را از سوی افراد داشته است که البته قبل از هر گونه اقدام در این خصوص باید با همه‌ی شرایط آشنایی پیدا کرد.

ما در این مطلب قصد داریم به نکات جذابی در خصوص خرید ملک در گرجستان صحبت کنیم تا با استفاده از این روش بتوانید به اخذ اقامت در این کشور بپردازید. البته ناگفته نماند که اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک تنها راه مهاجرت به گرجستان نیست و افراد می‌توانند از روش‌های دیگر نیز استفاده کنند.

بهترین روش اخذ اقامت گرجستان

همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های موثر دریافت اقامت گرجستان سرمایه‌گذاری است اما آنچه که مسلم است، نداشتن نقدینگی کافی برای استفاده از این امتیاز است که افراد را برای مهاجرت به گرجستان به دردسر می‌اندازد. اما جای نگرانی نیست چرا که می‌توانید به جای سرمایه گذاری در گرجستان به خرید ملک در این کشور روی بیاورید. برای این منظور کافی است که یک ملک با حداقل قیمت 100 هزار دلار خریداری کنید. اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک پس از به ثبت رسیدن، به طور خودکار برایتان صادر می‌شود و دیگر نیازی به صرف هزینه‌های دیگر ندارید. البته باید توجه داشته باشید که از زمان خرید ملک تا 6 سال باید اقامت‌تان را در گرجستان تأیید کرده تا پس از آن به عنوان یک شهروند گرجستان شناخته شوید. ضمناً گفتنی است که این روش دریافت اقامت این امکان را برایتان فراهم خواهد کرد که برای فرزندان زیر 21 سال‌تان نیز اقامت دائم دریافت کنید.

مزایای خرید ملک در گرجستان

طبق قانونی که دولت گرجستان وضع کرده است همه‌ی افراد خارجی می‌توانند با خرید بیشتر از 100 هزار دلار آمریکا حداقل یکسال اقامت این کشور را دریافت کنند. بدین ترتیب با در نظر گرفتن یک ملک می‌توان به اخذ اقامت دائم در این کشور امیدوار شد. گفتنی است که پس از پایان سال کافی است که اقامت را تمدید کنید که البته این موضوع منوط به آن است که ملک‌تان را نفروخته باشید. در نهایت نیز پس از6 سال تمدید، به شما مجوز شهروندی این کشور اعطا خواهد شد. در کنار این مزیت، می‌توانید موارد زیر را نیز داشته باشید:

  • حق رأی در کشور گرجستان.
  • پاسپورت گرجستان.
  • اقامت برای همسر، فرزندان و والدین.
  • سرمایه‌گذاری دلاری.
  • افزایش قیمت ملک خریداری شده.
  • استفاده از امکانات در اختیار قرار داده شده پس از پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا.

به طور کلی اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک به عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌ها به جهت مهاجرت به گرجستان شناخته می‌شود که اگر مشکل مالی برای افراد وجود نداشته باشد، راه‌کار مناسبی خواهد بود.

8

سرمایه گذاری در املاک گرجستان

همانطور که احتمالاً در جریان هستید، به دلیل علاقه‌ی دولت گرجستان به سرمایه‌گذاری افراد خارجی در این کشور قانون حذف مالیات برای متقاضیان خرید ملک وضع شده است که افراد بیشتری را ترغیب به خرید ملک کرده است. در واقع در این گونه مواقع پرداخت مالیات تماماً به عهده‌ی فروشنده است که پر واضح است که این قابلیت به خریداران کمک زیادی خواهد کرد تا هزینه‌های خرید ملک در گرجستان را کاهش دهند. با این حال خرید ملک در این کشور دارای قوانین خاصی است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن سن قانونی 18 سال.
  • عدم نیاز به وجود شریک برای خرید ملک. (که در واقع یک مزیت نیز محسوب می‌شود).
  • اطلاع داشتن از قوانین خرید اقساطی ملک. (پرداخت 100 هزار دلار در ابتدا و مابقی مبلغ به صورت اقساط؛ برای خرید ملک‌های گران قیمت).

پیش نیاز خرید ملک در گرجستان

توصیه‌ی اکید داریم که قبل از اقدام به خرید ملک در این کشور حتماً با انواع ملک در گرجستان آشنا شوید. اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک نباید شما را شتاب‌زده کند چرا که هر گونه اشتباه می‌تواند منجر به از دست دادن سرمایه‌تان شود. گفتنی است که املاک گرجستان به سه دسته‌ی بلک فریم، وایت فریم و سبز تقسیم بندی می‌شود که تعاریف هر کدام شامل موارد زیر هستند:

  • بلک فریم: این نوع ملک هنوز به مرحله دیوار سازی نرسیده است و فقط اسکلت بندی شده است.
  • وایت فریم: این نوع ملک چندین مرحله از نوع اول جلوتر بوده و حتی لوله کشی و سیستم برق نیز برای آن در نظر گرفته شده است اما هنوز تکمیل نشده است.
  • سبز: این نوع ملک کاملاً آماده و برای سکونت به افراد خریدار تحویل داده می‌شود.

9

خرید ملک و اخذ اقامت گرجستان با استفاده از شرکت هلدینگ جئووست

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله چنانچه قصد دارید به اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک اقدام کنید، کافی است که از مراکز و شرکت‌های معتبر درخواست نمایید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از شرکت هلدینگ جئووست بهره ببرید چرا که این شرکت در گرجستان به ثبت رسیده است و کارشناسان باتجربه‌ای دارد که به زبان‌های مختلف از جمله فارسی مسلط هستند و به راحتی می‌توانند مراحل اخذ اقامت در گرجستان و خرید ملک را انجام دهند. به طور کلی برای اینکه بتوانید با دغدغه‌ی کمتری اقامت گرجستان را دریافت کنید، کافی است که از راهنمایی‌های کارشناسان شرکت جئووست استفاده کنید. لذا برای هر گونه مشاوره می‌توانید از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در انتهای مطلب بهره ببرید.