وزیر کار با بیان اینکه به خاطر افزایش دستمزد تعدیل نیروی کار نخواهیم داشت، گفت: در فروردین امسال تقاضا برای بیمه بیکاری ۳۸ درصد کمتر از پارسال بود.

​خبر فوری درباره حقوق کارگران | کارگران بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حقوق کارگران یکی از مسائل مهم و مطرح در جامعه است. بیش تر جمعیت کشور را کارگران تشکیل داده اند،  حقوق کارگران  مسئله ای حیاتی در زندگی خانوادگی آن ها است. هر ساله با توجه به بودجه و تورم مبلغ حقوق کارگران افزایش می یابد. حقوق کارگران باید بتواند مخارج زندگی و معیشت آن ها را تامین نماید. جدید ترین خبر های مرتبط با حقوق کارگران را در ادامه با هم مطالعه خواهیم نمود.

وزیر کار با بیان اینکه به خاطر افزایش دستمزد تعدیل نیروی کار نخواهیم داشت، گفت: در فروردین امسال تقاضا برای بیمه بیکاری ۳۸ درصد کمتر از پارسال بود.

حجت‌الله عبدالملکی در همایش روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: در فروردین امسال تقاضا برای بیمه بیکاری ۳۸ درصد کمتر از پارسال بود و این یعنی افزایش حقوق تاثیری بر تعدیل نیرو نداشته است.

وی افزود: به خاطر افزایش دستمزد ما تعدیل نیروی کار نخواهیم داشت و بر اساس نظریه افزایش انگیزه نیروی کار با افزایش دستمزد، بهره وری نیروی کار بیشتر می‌شود و در نتیجه کارفرما تمایل بیشتری برای حفظ آن نیرو خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قدرت خرید جامعه کارگری در سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد، گفت: افزایش حقوق کارگران باعث تورم نمی‌شود، زیرا مارپیچ دستمزد_تورم در ایران رد شده و اثبات نشده که در اقتصاد ایران افزایش دستمزد باعث افزایش تورم شود.

وی عنوان کرد: عوامل اصلی تورم در اقتصاد ایران مشخص است که شامل رشد نقدینگی، نوسانات بازار ارز، تورم وارداتی ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی و بی انضباطی در داخل و خارج دولت هستند که این‌ها ارتباطی به افزایش حقوق کارگر ندارد.