شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برای داشتن یک مهاجرت اصولی و بدون دغدغه باید ابتدا اطلاعات خود را در مورد آن مهاجرت زیاد کنید. با این کار می‌توانید بدون استرس از مهاجرت خود لذت ببرید. در این بخش قرار از لحظه رسیدن به خاک آمریکا تا رسیدن به خانه جدیدتان و یک استراحت دل‌چسب صحبت کنیم. پس از اینکه کارهای اداری ویزای لاتاری خود را در ایران انجام دادید باید حواستان باشد که بقیه راه را اشتباه نکنید. در صورت هر گونه اشتباه ممکن است این فرصت طلایی را از دست بدهید. در سراسر جهان افراد زیادی هستند که رؤیای زندگی در آمریکا را دارند، پس خیلی مراقب این فرصت طلایی خود باشید. ما در این مقاله به صورت خلاصه به شما نقشه راه را نشان خواهیم داد.

 شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا کاملاً به خودشان بستگی دارد. اگر می‌خواهید روند مهاجرت به آمریکا را به بهترین شکل پشت سر بگذارید حتماً از مشاوران مجموعه برتر مهاجر استفاده کنید. برتر مهاجر به صورت تخصصی امور مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری انجام می‌دهد تا افراد یک مهاجرت اصولی و بدون دغدغه را تجربه کنند.

قبل از اینکه به فرودگاه آمریکا برسید باید به یک سری موارد توجه کنید. زمانی که مراحل اداری ویزا را پشت سر می‌گذارید و درخواست شما مورد تأیید قرار می‌گیرد باید به نزدیک‌ترین سفارت آمریکا مراجعه کنید. در سفارت آمریکا ویزا لاتاری شما را به پاسپورتتان چسبانده خواهد شد. پس از آن به شما یک پاکت زرد پلمب تحویل داده می‌شود که به‌شدت باید مراقب این پاکت باشید و به هیچ عنوان در این پاکت را باز نکنید. این پاکت زرد حاوی مدارک و اطلاعات محرمانه است که باید به افسر فرودگاه آمریکا تحویل دهید.

برندگان لاتاری در فرودگاه آمریکا چه اقدامی باید انجام دهند؟

اقدامات بعد از برنده شدن در لاتاری

زمانی که هواپیمای شما به خاک آمریکا نزدیک می‌شود، مهماندار هواپیما به شما برگه‌ای تحویل می‌دهد که رنگ آن آبی است. این برگه مربوط به اطلاعات گمرکی آمریکا است. اطلاعاتی که در این فرم باید پر کنید شامل: اطلاعات فردی، ارزش وسایلی و پول همراه شما و نام مواد غذایی که دنبال خود آوردید، است. (سعی کنید تمام اطلاعاتی که وارد می‌کنید صادقانه باشد تا وقت شما در فرودگاه گرفته نشود)

زمانی که وارد فرودگاه آمریکا شدید بلافاصله پاکت زردی که از سفارت آمریکا گرفتید را در دست خود داشته باشید تا متصدی‌های فرودگاه بتوانند شما را به درستی راهنمایی کنند. این پاک نشان دهنده این است که شما برنده لاتاری هستید. به طور کلی مدارکی که باید تحویل افسر فرودگاه بدهید شامل: 1- پاسپورت 2- پاکت زرد پلمب شده 3- فرم آبی گمرکی است.

در مراحل بعدی اطلاعات هویتی شما ثبت می‌کنند. مهم‌ترین سؤالی که از شما می‌شود، آدرس محل سکونتتان است. اگر آدرس شما نسبت به آن چیزی که در فرم‌ها قبلی وارد کردید تغییر کرده حتماً این موضوع را با مسئول آنجا مطرح کنید. به آدرسی که در اینجا اعلام می‌کنید، گرین کارت ارسال خواهد شد.

زمانی که تمامی مراحل را در فرودگاه پشت سرگذشتید افسر سفارت روی پاسپورت شما مهری خواهد زد که حکم گرین کارت موقت برای شما دارد. اعتبار این مهر یک‌ساله است.

برندگان لاتاری چه چیزهایی باید دنبال خود داشته باشید؟

یکی از شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا این است که فروشگاه‌های مختص ایرانیان و افراد مسلمان وجود دارد؛ پس شما نیازی ندارید که وسایل و مواد غذایی زیادی دنبال خود داشته باشید. به طور کلی به این موضوع توجه کنید که هرچه بار اضافه‌تری با خود داشته باشید، بیشتر از شما سؤال خواهد شد و زمان کلافه کننده‌ای را باید تو فرودگاه آمریکا بگذرانید.

داشتن هر گونه داروهای گیاهی ممکن است برای شما دردسر درست کند. گاهی اوقات برای اثبات اینکه داروهای گیاهی شما موارد مخدر نیست باید ساعت‌های طولانی را در فرودگاه بگذرانید.

از دیگر مواردی که ممکن بار شما را بی جهت سنگین کند لوازم آشپزخانه است؛ نگران نباشید در آمریکا فروشگاه‌های تخفیفی هستند که می‌توانید تمامی وسایل مورد نیازتان را با قیمت مناسب تهیه کنید.

سعی کنید تنها ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل را به همراه لوازم بهداشتی و چند دست لباس همراه خود داشته باشید. به شدت از داشتن وسایل قیمتی و پول زیاد خودداری کنید تا به گمرک آمریکا برخورد نکنید.

در نهایت سعی کنید که یک یا دو جفت کفش با کیفیت با خود همراه داشته باشید؛ زیرا قیمت کفش در آمریکا بسیار زیاد است.

برندگان لاتاری بعد از فرودگاه کجا ساکن می‌شوند؟

بعد از گذراندن یک روز خسته کننده نیاز دارید که در یک مکان ساکن شوید و خستگی 15 ساعت پرواز را از بدن بیرون کنید. اینجا افراد به دودسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول افرادی که دوست یا آشنایی در آمریکا دارند؛ این افراد می‌توانند برای مدت چند روز منزل دوست یا آشنایان خود ساکن شوند تا یک مکان مناسب برای زندگی در محله مد نظرشان پیدا کنند.

دسته دوم افرادی که در خاک آمریکا دوست یا آشنایی ندارند؛ این دسته از عزیزان بهتر با کمک یک شرکت مهاجرت معتبر یک مکان مناسب برای خود در آمریکا انتخاب کنند.

به طور کلی هر دودسته از این افراد می‌توانند به صورت کاملاً مستقل از سایت بین‌المللی Airbnb که یک سایت اجاره مکان به صورت اینترنتی است، استفاده کنند.

برندگان لاتاری بعد از ساکن شدن چه اقداماتی باید انجام دهند؟

برتر مهاجر مشاوره برندگان لاتاری

برای اینکه شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا به بهترین شکل باشد باید بعد از سکونت در آمریکا یکی سری اقدامات که لیست آن در ادامه نوشته شده انجام دهند:

  1. دریافت سوشیال یا SSN
  2. دریافت گرین کارت آمریکا
  3. افتتاح حساب بانکی
  4. دریافت گواهینامه رانندگی

هرکدام از این موارد، مراحل و آداب خاص خود را دارد که در ادامه به‌صورت خلاصه برای شما مطرح خواهیم کرد.

دریافت سوشیال برای برندگان لاتاری

برای دریافت سوشیال باید چند روزی صبر کنید. بهترین زمان برای اقدام حدود یک هفته بعد از رسیدن خاک آمریکا است؛ علت این زمان این است که اطلاعات شما تماماً در سیستم‌های آمریکا ثبت شود. در واقع سوشیال سکوریتی نامبر(Social Security Number) همانند کد ملی در ایران است که برای انجام هر کاری در آمریکا به آن نیاز دارید.

برای دریافت سوشیال خود باید به نزدیک‌ترین دفتر سوشیال سکوریتی مراجعه کنید و درخواست خود را اعلام کنید. در اینجا اگر اطلاعات قبلی شما دارای نقصی باشید به شما فرمی داده می‌شود تا اطلاعات خود را وارد کنید. پس از انجام کارهای اداری این موضوع، به شما مدت زمان صدور سوشیالتان را اعلام خواهند کرد

دریافت گرین کارت آمریکا برای برندگان لاتاری

برای دریافت گرین کارت آمریکا باید تقریباً 220 دلار پرداخت کنید. بهتر است این هزینه را به صورت الکترونیکی و در فرودگاه پرداخت کنید. البته پرداخت این مبلغ در روزهای آینده برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. به طور کلی حدود یک ماه بعد از پرداخت این هزینه، گرین کارت شما صادر خواهد شد.

افتتاح حساب بانکی برای برندگان لاتاری

برای افتتاح حساب در بانک‌های معتبر آمریکا حتماً نیاز به سوشیال نامبر دارید. البته بعضی از بانک‌ها نیز با همان مهر موقت گرین کارت برای شما افتتاح حساب می‌کنند اما بدون سوشیال نامبر نمی‌توانید کردیت کارت دریافت کنید.

دریافت گواهینامه رانندگی برای برندگان لاتاری

این مرحله بعد از انجام مراحل دریافت سوشیال و کردیت کارت مقدور است. به طور کلی مراحل دریافت گواهینامه رانندگی در آمریکا همانند ایران است و در دو بخش امتحان آیین نامه و شهری صورت می‌گیرد.

مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا

در همین ابتدا باید بدانید که تنها مزیت برنده شدن در لاتاری آمریکا داشتن گرین کارت آمریکا است که می‌توانید آزادانه در هر ایالتی از آمریکا کار، زندگی و تحصیل کنید. یک سری از افراد بر این باورند که با برنده شدن در لاتاری می‌تواند از مزیت‌های مالی بهرمند شوند؛ این باور کاملاً غلط است و هیچ مزیت مالی برای شما نخواهد داشت.

معایب برنده شدن در لاتاری

به خودی خود لاتاری هیج معایبی ندارد تا زمانی که شما تمامی مراحل را کاملاً اصولی پشت سر بگذارید. اما در کل یه سری محدودیت‌ها برای یک زمان خاصی برای شما وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تمدید گرین کارت آمریکا؛ شما باید بعد از 5 سال گرین کارت خود را تمدید کنید. تمدید این کار با یک درخواست ساده امکان‌پذیر است.

محدودیت در حقوق شهروندی؛ در 5 سال ابتدایی به دلیل اینکه نمی‌توانید سیتیزن شیپ دریافت کنید یک سری محدودیت‌ها که شامل: نداشتن حق رأی، نداشتن پاسپورت آمریکایی، محدودیت استخدام در پست‌های نظامی و دولتی رده بالا است.

ماندن دربست در آمریکا؛ شما در 5 سال ابتدایی اقامت خود تنها می‌توانید 6 ماه از خاک آمریکا دور باشید. در صورتی زمان دوری شما از خاک آمریکا بیشتر از 6 ماه شود گرین کارت شما باطل می‌شود و دیگر امکان دریافت مجدد نخواهید داشت.

آیا گروه تلگرامی معتبر برای برندگان لاتاری وجود دارد؟

اگر می‌خواهید در روند مهاجرت شما مشکلات متعدد و در نهایت ویزا نشدنتان اتفاق بیفتند حتماً در این گروه‌ها عضو شوید. این گروه‌ها نمی‌توانند منبع موثقی برای مهم‌ترین مهاجرت زندگی شما باشند؛ در این گروه‌ها هر شخصی یک نظر متفاوت مطرح می‌کند. بدترین اتفاق در مهاجرت این است که از چند منبع مختلف اطلاعات دریافت کنید. برای مهاجرت حتماً از یک منبع واحد استفاده کنید که روند مهاجرت شما به بهترین شکل انجام شود.

خطر بعدی که در این گروه‌ها شما را تهدید می‌کند این است که یک سری افراد سودجو هستند که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند و هیچ تضمینی برای مهاجرت موفق به شما ندارد.

ممکن هست ذهن شما بگویید حالا فقط در این گروه عضو شو اما کاری حرفای آدماش نداشته باش. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان به این موضوع هم فکر نکنید و از تمامی گروه‌های برندگان لاتاری خارج شوید.

برندگان لاتاری افغانستان چه اقداماتی باید انجام دهند؟

عزیزانی که تبعه افغانستان هستند باید پاسپورت افغانستان را داشته باشند تا تمامی مراحل مهاجرتشان طبق روال گفته شده در این مقاله باشد. این افراد از سمیه افغانستان استفاده می‌کنند. نکته‌ای باید به آن توجه شود این است که هنگام مصاحبه‌های لاتاری باید مراقب ظاهر خود باشند که شبیه طالبان و گروهک‌های تروریستی نباشد.

در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری و مسائل مربوط به برندگان لاتاری می‌توانید با کارشناسان مجموعه برتر مهاجر در ارتباط باشید تا یک مهاجرت اصولی و بی دغدغه را تجربه کنید.