لاتاری آمریکا در سال 1400 چه تاریخی آغاز می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

لاتاری آمریکا در سال 1400 مانند سال‌های گذشته در پاییز برگزار خواهد شد. برای دریافت اطلاعات کامل در این خصوص، وارد سایت لاتاری شوید و اطلاعات کامل ثبت نام لاتاری 1400 را مشاهده فرمایید. البته در ادامه این مطلب هم ما اطلاعات کلی برای ثبت‌نام در این برنامه بزرگ مهاجرتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

خبر خوش اینکه می توانید در دوره پایه راهیابی آسان به آمریکا اطلاعات کاملی را از مهاجرت به امریکا و لاتاری بدست آورید.

زمان‌بندی ثبت‌نام لاتاری آمریکا 2023 به چه ترتیبی است؟

هر ساله افراد زیادی منتظر زمان ثبت‌نام لاتاری هستند تا شانس خود را برای مهاجرت ارزان و آسان به آمریکا امتحان کنند. در این راستا زمان ثبت نام لاتاری 2023 هم اخیراً اعلام شد. شما برای ثبت‌نام در این برنامه لاتاری از 5 اکتبر یا 13 مهر یک فرصت یک ماهه برای ثبت‌نام خواهید داشت و مهلت ثبت‌نام لاتاری در 7 نوامبر یعنی 12 آبان‌ماه به پایان خواهد رسید.

در نظر داشته باشید که مهلت ثبت‌نام لاتاری هیچ‌گاه تمدید نمی‌شود و اگر نتوانید در این بازه یک‌ماهه ثبت‌نام خود را انجام دهید باید تا سال بعد منتظر باشید. پس بهتر است از همین حالا به دنبال تهیه مدارک و اطلاعات خود باشید تا هنگام ثبت‌نام با مشکل خاصی مواجه نشوید.

امکان ثبت‌نام لاتاری آمریکا برای چه افرادی وجود دارد؟

551

برای ثبت‌نام در لاتاری آمریکا شما نیاز به شرایط ویژه‌ای نخواهید داشت و تنها کافیست 4 شرط ابتدایی را داشته باشید:

1. در هنگام ثبت‌نام 18 سال تمام داشته باشید.

در صورتی که سن شما از 18 سال کمتر باشد تنها می‌توانید به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های پدر یا مادر خود برای لاتاری ثبت‌نام کنید.

2. کشور محل تولد شما در لیست مجاز کشورهای مجاز لاتاری در آن سال باشد.

باید محل تولد شما کشوری باشد که در لیست کشورهای مجاز به ثبت‌نام لاتاری 2023 وجود داشته باشد. این لیست توسط اداره مهاجرت آمریکا منتشر می‌شود و براساس تعداد مهاجرین هر کشور در آمریکا تعیین می‌گردد. خوشبختانه ایران در لاتاری 2023 جزو کشورهای مجاز شناخته شده است.

3. حداقل دیپلم 12 ساله داشته باشید.

همچنین شما باید یا حداقل مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله داشته باشید یا دارای 2 سال سابقه تخصصی در رشته‌های مورد پذیرش اداره مهاجرت در 5 سال اخیر باشید.

4. در هنگام ثبت‌نام پاسپورت دارای اعتبار داشته باشید.

فرد متقاضی باید در هنگام ثبت‌نام شماره پاسپورت معتبر خود را وارد نماید. البته نیازی نیز زیرمجموعه‌های او مانند همسر و فرزندانش پاسپورت داشته باشند.

در صورتی که 4 شرط بالا را دارید می‌توانید اقدام به ثبت‌نام لاتاری کنید. خوب است بدانید شما علاوه بر ثبت‌نام خود می‌توانید به عنوان زیرمجموعه همسر یا والدین خود نیز شانس خود را امتحان کنید. البته والدین تنها می‌توانند برای فرزندان زیر 21 سال خود اقدام کنند.

ثبت‌نام در لاتاری آمریکا چگونه ممکن است؟

کسانی که سال‌های قبل در لاتاری آمریکا مراحل ثبت‌نام را طی کرده باشند می‌دانند که اگر به سایت اصلی لاتاری آمریکا بروند تمامی مراحل به زبان انگلیسی خواهد بود. اگر شما نتوانید اطلاعات خود را به درستی وارد نمایید حتی در صورت برنده شدن، شانس خود را ازدست خواهید داد. این در حالیست که سیستم هم هیچ اخطاری مبنی بر غلط بودن اطلاعات ورودی به شما نخواهد داد.

 بنابراین نیاز است که یا خودتان تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشید یا از فردی که این مهارت را دارد کمک بگیرید. البته بهترین راه برای ثبت‌نام لاتاری آمریکا استفاده از خدمات شرکت‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمی از خدمات و تجربه این شرکت‌ها استفاده کرده و خیال خود را از بابت نگرانی‌های ثبت‌نام لاتاری راحت کنید. شما حتی می‌توانید از همین حالا در این شرکت‌ها ثبت‌نام کنید تا اگر نواقصی در مدارک شما وجود داشت تا زمان ثبت‌نام آن را برطرف نمایید.

اما گرین کارت چیست و شما با داشتن آن از چه مزایایی بهره‌مند خواهید شد؟

گرین کارت و یا کارت سبز، درواقع مجوز اقامت دائم و قانونی شما در کشور آمریکا است. در صورت داشتن گرین کارت شما خواهید توانست بدون هیچ مشکلی به کار، تحصیل، مسافرت و ... در کشور آمریکا بپردازید.

برای ثبت‌نام در لاتاری آمریکا به چه اطلاعاتی نیاز خواهید داشت؟

در هنگام ثبت‌نام شما باید اطلاعات هویتی و تحصیلی خود را در فرم مربوطه وارد کنید. همچنین شماره پاسپورت معتبر شما در هنگام ثبت‌نام لاتاری نیاز خواهد بود. اگر زیرمجموعه‌هایی هم دارید نیاز به اطلاعات و مشخصات دقیق آنها هم خواهید داشت.

علاوه بر اینها باید یک عکس با ابعاد 600*1200 برای آپلود داشته باشید. این عکس باید تمام‌رخ، واضح و رنگی با پس‌زمینه سفید ساده باشد. نباید هیچ مویی روی چهره‌تان قرار گرفته باشد و حتی وجود عینک و سمعک هم باعث می‌شود عکس شما مورد پذیرش قرار نگیرد.

همچنین باید اطلاعات تماس خود از جمله آدرس، شماره تلفن و ایمیل را در فرم ثبت‌نام وارد نمایید. در نظر داشته باشید کوچکترین اشتباه در وارد کردن این اطلاعات شما باعث از بین رفتن شانس شما برای اخذ ویزای آمریکا خواهد شد.