چطور راحت ترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

یکی از مهمترین دلایلی که افراد برای مهاجرت اقدام می کنند شرایط سیاسی و اقتصادی کشور مبداء است. در برخی موارد، محدودیت های موجود منجر می شود تا افراد به دنبال انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت باشند، چون تصور می کنند می توانند زندگی بهتری را در کشور دیگری فراهم کنند. با توجه به روابط بین المللی ایران، مهاجرت به برخی از کشورهای اروپایی و خصوصاً آمریکا برای ایرانیان امری دشوار و گاهی غیرممکن خواهد بود. به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان هستند. اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که به کجا مهاجرت کنم؟ شاید بهتر است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چون قرار است راحت ترین کشورها برای مهاجرت را به شما معرفی کنیم.

244

چطور راحت ترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنیم؟

با توجه به محدودیت هایی که برای متقاضیان برخی از کشورهای آسیایی و خصوصاً خاورمیانه اعمال شده، مهاجران این کشورها نمی توانند همه کشورهای اروپایی را به عنوان مقصد انتخاب کنند. در برخی موارد که افراد به دنبال سریع ترین و راحت ترین راه برای مهاجرت هستند، اولین کشوری را انتخاب می کنند که به آنها ویزا اعطا می کند. اما چالش اصلی اینجاست که قرار نیست برای ساختن آینده خود از چاله به چاه بیفتید. بنابراین بهتر است در انتخاب مقصد مهاجرتی خود دقت بیشتری داشته باشیم. اجازه دهید یک سوال مهم از شما بپرسیم، آیا می دانید مهاجرت به کدام کشور برای ایرانیان راحت است یا به عبارت ساده تر، راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کدام کشور خواهد بود؟

در پاسخ به این سوال که چطور راحت ترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنیم باید بدانید که در این زمینه نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی دارید. این اطلاعات را می توانید از طریق جستجو در وب بدست آورید یا اینکه با شرکت های مهاجرتی در ارتباط باشید. با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی بهترین کشورها، یک موسسه مهاجرتی حرفه ای به شما معرفی کنیم.

245

معرفی راحت ترین کشور برای مهاجرت

همانطور که اشاره کردیم هدف شما از مهاجرت، زندگی کردن در شرایطی بهتر است. بنابراین نباید با تعجیل در این زمینه در انتخاب مقصد اشتباه کنید و از طرفی نباید هدف مهاجرت را فدای این کنید که کدام کشور سریعتر به شما اقامت می دهد. چون ممکن است شرایط زندگی، کار و تحصیل در کشور مقصد آنچنان برای شما مناسب نباشد. بنابراین لزوماً راحت ترین کشور برای مهاجرت به مفهوم اولین کشوری نخواهد بود که با شما اقامت خواهد داد.

  • کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که به عنوان مقصدی مهاجرپذیر شناخته می شود. هر سال شاهد مهاجرت بیش از ۳۰۰ هزار مهاجر از سراسر دنیا به کانادا هستیم. کانادا روشهای مختلفی را برای پذیرش مهاجران در نظر گرفته که از آن جمله می توان به ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و اکسپرس اینتری کانادا اشاره کرد. قوانین مهاجرتی کانادا سختگیرانه نیست و از طرفی کشوری فوق العاده پیشرفته با امکانات و زیرساختهای عالی است که می تواند شرایط بسیار مساعدی را برای ادامه تحصیل و اشتغال شما فراهم کند. زبان رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسوی است و با توجه به اینکه یادگیری زبان انگلیسی بسیار آسانتر از یادگیری زبان آلمانی و فرانسوی است، قاعدتاً مهاجرت به کشور انگلیسی زبان برای مهاجران ایرانی بسیار بهتر خواهد بود.

آلمان

آلمان یکی از کشورهای فوق پیشرفته جهان است. اگر به زبان آلمانی مسلط باشید به راحتی می توانید از دانشگاههای دولتی این کشور ویزای تحصیلی دریافت کرده و یا برای دریافت پیشنهاد کاری اقدام کنید. جالب است بدانید که آلمان از معدود کشورهایی است که ویزای جستجوی کار صادر می کند. بنابراین متقاضیان خارجی می توانند به مدت ۶ ماه به این کشور سفر کرده و با ویزای جستجوی کار به انتخاب شغل مناسب بپردازد. همانطور که اشاره کردیم، آلمان از جمله پیشرفته ترین کشورهای جهان است و در صنایع مختلفی فعالیت دارد. بنابراین به راحتی می توانید شغلی متناسب با رشته تحصیلی و سوابق کاری خود انتخاب کرده و از درآمد بالای مشاغل در این کشور بهره مند شوید.

ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که در چند سال اخیر به یکی از مقاصد اصلی مهاجران ایرانی تبدیل شده است. خرید ملک در ترکیه عملاً ساده ترین و آسان ترین روش مهاجرتی به این کشور خواهد بود که می تواند به اقامت دائم منجر شود. بنابراین شاید در حال حاضر راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان آن هم از طریق خرید ملک، ترکیه باشد. چرا که بسیاری از کشورهای اروپایی اقامت دائم از طریق خرید ملک اعطا نمی کنند. البته برای مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت نیز می توانید به ترکیه مهاجرت کرده و برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

اتریش

یکی دیگر از گزینه های بسیار مناسب برای مهاجرت ایرانیان به اروپا، کشور اتریش است. شرایط اقتصادی مناسب، رفاه بالا و زیرساخت های پیشرفته از جمله عواملی است که متقاضیان خارجی را به مهاجرت به اتریش ترغیب می کند. پس از آلمان، اتریش می تواند بهترین انتخاب شما برای مهاجرت تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری به اروپا باشد. مانند همه کشورهای اروپایی دیگر، برای دریافت پیشنهاد کاری باید با یک کارفرما مذاکره کرده و پس از عقد قرار داد مراحل مربوط به دریافت ویزا را طی کنید. اتریش نیز مانند آلمان ویزای جستجوی کار ارائه می دهد. بنابراین اگر از طریق سایتهای کاریابی یا روش دیگری موفق به عقد قرارداد کاری با کارفرمای اتریشی نشدید می توانید ویزای ۶ ماهه جستجوی کار اتریش دریافت کرده و به دنبال شغل مناسب بگردید. در بین تمام کشورهای اروپایی شانس دریافت ویزا از اتریش و آلمان بیشتر خواهد بود و به همین دلیل این دو کشور به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت به اروپا شناخته می شوند.

همان طور که در این مطلب مطالعه کردید، کانادا، آلمان، اتریش و ترکیه به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان شناخته می شوند. توجه داشته باشید که شرایط متقاضی در تعیین کشور مقصد بسیار تأثیرگذار است بنابراین بهتر است ابتدا با یک موسسه مهاجرتی در این زمینه مشورت کنید. پیشنهاد ما برای دریافت مشاوره رایگان، موسسه بین اللمللی سفیر سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری است. بنابراین می توانید اولین قدم ها را با اطمینان و آگاهی کامل بردارید. مهاجرت کار ساده ای نیست، آن را به متخصصین بسپارید.