دبیر انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت: سازندگان امسال واحدهای نهضت ملی مسکن را با احتساب تعدیل‌های سازمان برنامه و بودجه می‌سازند.

قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن | نهضت ملی مسکن چقدر هزینه دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دولت به منظور خانه دار کردن اقشار ضعیف جامعه طرح نهضت ملی مسکن را اجرا نمود. افراد واجد شرایط می توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده و اقدام به دریافت مسکن دولتی با قیمتی پایین به همراه وام آن دریافت نمایند. متولی اجرای پروژه نهضت ملی مسکن؛ وزارت راه و شهرسازی است و هر گونه اجحاف در انجام این پروژه از سوی این نهاد پیگیری می شود. نهضت ملی مسکن تا کنون افراد زیادی را خانه دار کرده است. شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن و همچنین آخرین اخبار در رابطه با نهضت ملی مسکن در ادامه شرح داده می شود.

هزینه ساخت نهضت ملی مسکن چقدر است؟

به گزارش خبر ملت؛ ایرج رهبر گفت: قیمت گذاری واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن هم اکنون در شهر تهران و بسیاری از شهر‌های کشور کلید خورده و سازندگان امسال این واحد‌ها را با احتساب تعدیل‌های سازمان برنامه و بودجه متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌سازند.

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان کشور وزارت راه و شهرسازی واحد‌های نهضت ملی مسکن را با حداقل قیمت می‌سازد و امسال با توجه به تعدیل‌های فصلی که سازمان برنامه وبودجه اعمال می‌کند، قیمت ساخت یک یا دو درصد افزایش می‌یابد.

او می‌گوید: ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از خرداد سال گذشته در قالب واحد‌های مسکن ملی آغاز شده و تاکنون هم این واحد‌های مسکونی پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند.

پارسال معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود که میانگین قیمت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن بین ۳ تا ۴ میلیون تومان است که این قیمت‌ها علی الحساب است و هر ساله به این میزان، ساخت تعدیل سازمان برنامه و بودجه اضافه می‌شود.

احتمال ریزش متقاضیان نهضت ملی مسکن

آمار مذکور در شرایطی از سوی محمودزاده ارایه شده که پرداخت آورده از سوی متقاضیان طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) تناسب چندانی با برنامه‌ی هدف‌گذاری شده ندارد. محمود شایان ـ مدیرعامل بانک مسکن به تازگی گفته است: حدود ۳۷۲ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در بانک مسکن برای این طرح افتتاح حساب کرده و از این میزان ۲۲۰ هزار نفر آورده خود را واریز کرده‌اند.

این در حالی است که چند روز قبل وزارت راه و شهرسازی از تایید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی خبر داد. با این حساب می‌توان گفت کلا ۲۲۰ هزار متقاضی موثر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن واریز وجه داشته‌اند که حدود یک چهارم آنها خودمالک هستند. بنابراین شواهد و قرائن نشان می‌دهد در بخش فراخوان نمی‌توان چندان به پیشرفت پروژه از طریق آورده متقاضیان امیدوار بود و شاید دولت مجبور باشد، بیشتر از طریق تسهیلات بانکی، طرح را جلو ببرد.

قرار است تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با حداکثر مدت بازپرداخت ۲۰ ساله به واحدهای این طرح تعلق بگیرد. نرخ سود آن نیز ۱۸ درصد خواهد بود اما برای اقشار مختلف، متفاوت است. دولت می‌گوید که دهک‌های اول تا سوم بیشترین یارانه و مشوق‌های دولتی را دریافت خواهند کرد. اقساط ماهیانه تسهیلات نیز ۳ تا ۴ میلیون تومان هم اعلام می‌شود اما محاسبات از مبالغ بالاتر برای دهک‌های ۴ تا ۸ حکایت دارد.