رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس خبر داد؛ آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان از کمیته تدوین آیین نامه به هیأت دولت ارجاع شد.

​تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان | آخرین وضعیت قانون رتبه بندی معلمان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طرح رتبه بندی معلمان  دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس از ارجاع «آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان» از کمیته تدوین آیین نامه به هیأت دولت خبر داد و گفت: از هیأت دولت انتظار داریم هرچه سریع‌تر تصویب آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را در دستور کار خود قرار داده تا در هفته معلم کام معلمان شیرین شود.

 مهدی اسماعیلی درباره آخرین وضعیت قانون رتبه بندی معلمان، توضیح داد: این قانون حقیقتا گام مهمی برای ارتقای نظام آموزشی در کشور است و مجلس یازدهم بعد از سال‌ها انتظار با عزم جدی به موضوع ورود پیدا کرد و انتظار داریم امروز که مجلس کار خود را تمام کرد، دولت نیز این موضوع را در اولویت خود قرار داده و سریعا اجرایی کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو تن از نمایندگان از اعضای کمیسیون آموزش در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان حضور داشتند، فرصت مناسبی بود که بتوانند بسیاری از درخواست‌‎ها و نقطه نظرات معلمان را درخصوص آیین نامه اجرایی این قانون منعکس نمایند به طوری که این آیین نامه اجرایی حدود ۲۵ مرتبه ویرایش شد امیدواریم این آیین نامه درمسیر تکمیلی واجرایی خویش بتواند تاحدودی رضایت مندی معلمان را فراهم سازد.

وی با تأکید بر اینکه تلاش ما به عنوان نمایندگان مردم این بود که مطالبات معلمان را در آیین نامه اجرایی لحاظ کنیم، ادامه داد: در حال حاضر کار تدوین آیین نامه اجرایی در کمیته تدوین آیین نامه به پایان رسیده و نسخه نهایی آیین نامه به هیأت دولت ارجاع شده است.

اسماعیلی یادآور شد: قرار است سازمان‌هایی همچون سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه و سایر نهاد‌های تخصصی و کارشناسی دولت در رابطه با نسخه نهایی آیین نامه اجرایی اظهار نظر کارشناسی داشته باشند و نهایتا آیین نامه برای تصویب به صحن هیأت دولت ارجاع شود.