مصوبه وام فرزندآوری به شبکه بانکی ابلاغ شده است. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد وام فرزندآوری به همه افراد تعلق نمی‌گیرد و مردم برخی از استان‌ها نمی‌توانند وام فرزندآوری دریافت کنند.

​وام فوری ۱۰۰ میلیون تومانی برای این افراد | سورپرایز 100میلیونی دولت را چه کسی می گیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی امسال افزایش پیدا کرده است. ابلاغیه جدید بانک مرکزی به بانک‌های مهر و رسالت نشان می‌دهد، وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی نسبت به پارسال پنج برابر شده و سقف تسهیلات قرض الحسنه رشد چهار برابری خواهد داشت. برای دریافت وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه به جز بانک‌های رسالت و مهر نباید روی بانک‌های دیگر حساب باز کنیم. مدت بازپرداخت وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی درقیاس با پارسال از ۶۰ به ۸۶ ماه رسیده است و دریافت کنندگان وام فوری قرض الحسنه هم به‌جای ۳۶ ماه حالا ۶۰ ماه برای تسویه حساب مهلت دارند.

مصوبه وام فرزندآوری به شبکه بانکی ابلاغ شده است. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد وام فرزندآوری به همه افراد تعلق نمی‌گیرد و مردم برخی از استان‌ها نمی‌توانند وام فرزندآوری دریافت کنند.

بر اساس مصوبه مجلس، در سال جدید به خانواده‌ها وام فرزندآوری ۲۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد. وام فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم، ۴۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۶۰ و فرزند چهارم و پنجم ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومان است.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این وام فرزندآوری تنها به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهر محل تولد پدر و فرزند زیر ۲٫۵ باشد.

یعنی میزان باروری و زاد و ولد در شهر محل تولد پدر و فرزند کم باشد. دلیل این مساله این است که مهم‌ترین دلیل پرداخت وام فرزندآوری، تشویق زاد و ولد است. چراکه این وام بخشی از قانون جوانی جمعیت است که سال گذشته تصویب شد.

هنوز لیست شهرها و استان‌هایی که وام فرزندآوری به آنها تعلق می‌گیرد مشخص نشده است. اما مرکز آمار ایران نرخ باروری استان‌های مختلف در سال ۹۹ را منتشر کرده است. بر این اساس نرخ باروری استان‌های مازندران، گیلان، البرز، سمنان و تهران از همه استان‌ها کمتر است.

اما نرخ باروری در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خورستان، یزد و خراسان شمالی از همه بیش

مدیرعامل بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه‌ای در تهران و ۱۱ شهر دیگر به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.محمود شایان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن جزئیات مهم‌ترین اقدام بانکی در شروع سال جاری برای ایجاد رونق در بخش مسکن و ساختمان را تشریح کرد.

به گفته وی بانک مسکن برای سال جدید یک بسته اعتباری جهت اعطای تسهیلات ساخت مسکن در ۱۲ سقف متفاوت با در نظر گرفتن شهر محل سکونت، استفاده از فناوری‌های نوین و شرایط فنی سازنده تدوین کرده است.