حقوق بازنشستگان مدتی قرار است که افزایش یابد. حقوق بازنشستگان از اردیبهشت افزایش خواهد یافت در ادامه درباره افزایش حقوق بازنشستگان بیشتر بخوانید.

​بازنشستگان پول دار شدند | حقوق بازنشستگان افزایشی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با توجه به روال هر سال  حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

فیلم لحظه حمله ارازل به سید جواد هاشمی با قمه | حال هاشمی خراب شد + هشدار تصاویر دلخراش

فیلم لحظه حمله ارازل به سید جواد هاشمی با قمه | حال هاشمی خراب شد + هشدار تصاویر دلخراش

 پیگیری‌ از نهادهای صنفی کارگران بازنشسته نشان می‌دهد، ملاک افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی، مصوبه دستمزدهای شواری عالی کار است. پیش از این شورای عالی کار برای سال ۱۴۰۱ با افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد و افزایش پلکانی دستمزد سایر سطوح به اندازه ۳۸ درصد موافقت کرده بود.

به موجب این مصوبه حداقل مزد ماهانه سال ۱۴۰۱ مبلغ چهار میلیون و ۱۷۹ تومان است. در راستای اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، این مبلغ حداقل حقوق کارگران بازنشسته است.

در رابطه با سایر سطوح مزد، شواری عالی کار با افزایش ۳۸ درصدی به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان موافقت کرد. از قرار معلوم به استناد ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، قرار است حقوق بازنشستگی غیرحداقل‌بگیر، به همین میزان افزایش یابد.

در همین رابطه اکبر عیوضی، دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران به تجارت نیوز گفت: هفته گذشته موضوع افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ کارگران بازنشسته به تصویب هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی رسید. این مصوبه قرار است در هیات دولت تایید و برای اجرا ابلاغ شود.

وی افزود: انتظار می‌رود این افزایش از انتهای ماه جاری عملیاتی شود. کارگران بازنشسته مستمری اردیبهشت ماه خود را مطابق افزایش سال ۱۴۰۱ دریافت کنند و دیگر پرداخت علی الحسابی مستمری‌ها تکرار نشود.

وضعیت افزایش مزایای حقوق بازنشستگی

همچنین علیرضا حیدری، نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در رابطه با وضعیت افزایش مزایای جانبی کارگران بازنشسته به تجارت نیوز گفت: برای سال ۱۴۰۱ صحبت از افزایش ۱۰ درصدی مزایای حق مسکن و حق معیشت کارگران بازنشسته در میان است. نهایی شدن این موضوع منوط به تایید هیات دولت است.

وی ادامه داد: در رابطه با مزایای حق اولاد و حق عائله‌مندی کارگران بازنشسته از امسال رویه محاسبه و پرداخت تغییر می‌‎کند. به استناد رای عمومی سال گذشته دیوان عدالت اداری ملاک پرداخت ماده ۱۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری است. در واقع کارگران بازنشسته از این پس به اندازه کارمندان بازنشسته مزایای اولاد و عائله مندی خواهند گرفت.