7 اصل مهم در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه کوچک پنجره دار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

انتخاب مدل کابینت آشپزخانه کوچک پنجره دار به دلیل شرایطی که در محیط وجود دارد ممکن است با کمی چالش همراه باشد. مدل و طرح کابینت، جنس بدنه، نحوه چیدمان و رنگ بندی از جمله مواردی هستند که در زمان انتخاب باید به آن توجه داشت و هر یک جزئیات متعددی دارند. در ادامه به مهم ترین اصول و پارامترهای مهم که می توانند آشپزخانه های پنجره دار کوچک ایرانی را با کابینت زیباتر کنند اشاره خواهیم داشت.

جنس بدنه کابینت برای آشپزخانه پنجره دار

یکی از مهم ترین مواردی که در حین انتخاب کابینت ها باید به آن توجه داشت، جنس بدنه آنها می باشد. با توجه به اینکه در آشپزخانه های پنجره دار نور خورشید به صورت مستقیم به داخل تابیده میشود، به همین دلیل ممکن است به کابینت آسیب وارد کند. لذا باید گزینه هایی را انتخاب کنید که در برابر نور خورشید و حرارت بتوانند به اندازه کافی مقاومت داشته باشند. به عنوان مثال، انتخاب کابینت ممبران در این شرایط گزینه ایده آلی نیست، چون روکش این کابینت ها به مرور با تابش نور خورشید آسیب دیده و تغییر رنگ پیدا می کنند. در مقابل، گزینه های دیگری همچون پی وی سی و چوبی و های گلاس همگی می توانند به خوبی مقاومت کنند.

رنگ کابینت

رنگ نقش بسیار مهمی در دکوراسیون دارد و بر اساس شرایط و میزان نور و بزرگ و کوچک بودن محیط باید انتخاب شوند. علاوه براین، هر یک از رنگ ها تاثیر خاصی بر احساسات افراد ایجاد می کنند و به همین دلیل باید در انتخاب آنها دقت شود. اغلب افراد ترجیح می دهند در محیطی آرام و بدور از تنش و هیجان وعده های غذایی خود را صرف کنند. به همین دلیل بهتر است رنگ هایی را برای کابینت ها انتخاب کنید که انرژی و هیجان کمتری داشته باشند. به عنوان مثال، قرمز و نارنجی گزینه ایده آلی در این شرایط نخواهند بود و بیشتر سفید و طلایی، کرم و نسکافه ای استفاده میشوند.

8

کابینت آشپزخانه های کوچک دارای پنجره، بهتر است با رنگ های روشن و خنثی انتخاب شوند. این رنگ ها می توانند کوچک بودن فضا را تا حد زیادی کمتر جلوه دهند. خوشبختانه در کابینت ام دی اف و پی وی سی و موارد مشابه تنوع رنگ بسیار زیاد است و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک پنجره دار

از دیگر فاکتورهای بسیار مهم که در انتخاب کابینت آشپزخانه کوچک پنجره دار نقش دارند، مدل آنها می باشد. در آشپزخانه های کوچک به دلیل کمبود فضا باید مدل هایی را انتخاب کنید که فضا را دلگیر و شلوغ نکنند. مدل های مدرن و ساده بدون کنده کاری و ستون و تاج و سرستون می توانند آشپزخانه های کوچک را بسیار زیبا جلوه دهند. ساده بودن کابینت در کنار نور تابیده شده از پنجره ها حس آرامش را به خوبی در آشپزخانه بوجود می آورد. کابینت هایی که دارای درب و بدنه صاف و صیقلی هستند، با تابش نور به پنجره و بازتاب آنها محیط را مدرن و بزرگ و روشن تر نشان می دهد.

چیدمان کابینت زیر پنجره

کوچک بودن فضا همیشه چالش های زیادی را برای چیدمان وسایل ایجاد می کند و این مساله مهم در آشپزخانه ها نیز وجود دارد. به دلیل کوچک بودن عرض دیوار در این آشپزخانه ها تعداد کابینت های قابل نصب در ردیف بالا و پایین کم میشود. اما یک مزیت مهم در آشپزخانه های پنجره دار وجود دارد که می توانید به خوبی در چیدمان کابینت از آن استفاده کرد. نصب یک ردیف کابینت زیر پنجره یکی از انتخاب های عالی می باشد که به خوبی کمبود فضا را جبران می کند.

9

برای اینکه بتوانید از فضا بیشترین استفاده را داشته باشید، بهتر است کابینت زیر سینک مقابل پنجره قرار گیرد. این انتخاب باعث میشود در حین شستشوی ظروف بتوانید فضای بیرون را تماشا کنید و لذت ببرید. علاوه براین، از سایر بخش های آشپزخانه و کابینت های آن می توان برای چیدمان وسایل و اکسسوری استفاده کرد و سینک جای آنها را اشغال نمی کند.

توجه داشته باشید که برای نصب اجاق گاز بهتر است از سایر بخش ها استفاده کنید، چون نصب آنها روی کابینت زیر پنجره باعث میشود فضای مناسب برای هود وجود نداشته باشد.

نوع کابینت

کابینت ها دارای انواع مختلف دیواری، زمینی، ایستاده، جزیره می باشند که با توجه به شرایط می توان آنها را انتخاب و نصب کرد. یکی از موارد بسیار مهمی که در آشپزخانه های کوچک پنجره دار باید به آن توجه داشت، تعداد و مدل کابینت های دیواری می باشد. در بسیاری از مواقع علیرغم کمبود فضا در آشپزخانه، دو طرف پنجره بلا استفاده بوده و هیچ کابینت یا شلف و قفسه در آن قرار نمیگیرد. این در حالیست که با کمی دقت می توان دو طرف پنجره را با کابینت زیبا و کاربردی کرد. بهتر است کابینت هایی را برای اطراف پنجره انتخاب کنید که درب نداشته باشند تا فضا مدرن و زیباتر جلوه کند. در طراحی تمام انواع کابینت از قبیل ممبران، چوبی و ام دی اف و غیره در مدل های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک و غیره می توان آنها را بدون درب نیز اجرا کرد.

نورپردازی کابینت

وجود پنجره بدون نورپردازی ایده آل نمی تواند کوچک بودن فضای آشپزخانه را جبران کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم نور مخفی در کابینت ها را در این شرایط جدی بگیرید تا فضا را روشن و بزرگ و لوکس نشان دهد. البته دقت داشته باشید که برخی از مدل های کابینت از قبیل ممبران امکان نصب نور مخفی را ندارند و تنها با لوستر می توان فضا را روشن کرد. در مقابل، ام دی اف و های گلاس در سبک های مختلف با نور مخفی می توانند بسیار حرفه ای فضای آشپزخانه را روشن و بزرگ و لوکس نشان دهند.

کابینت سه طبقه خطی برای آشپزخانه کوچک پنجره دار

برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از فضای کوچک آشپزخانه های کوچک داشته باشید، دیوارها را باید جدی بگیرید. این مساله مخصوصا در شرایطی که تنها یک دیوار برای نصب کابینت در اختیار دارید و روی سایر دیوارها پنجره قرار دارد، اهمیت پیدا می کند. کابینت های سه طبقه با چیدمان خطی از انتخاب ها و مدل های بسیار عالی می باشد که فضای بیشتری را برای چیدمان وسایل و ظروف آشپزخانه در اختیارتان قرار می دهد.

کارانا دکور؛ ساخت انواع کابینت با جدیدترین مدل ها

کارانا دکور با طراحی جدیدترین و کاربردی ترین کابینت ها، فضای آشپزخانه های کوچک پنجره دار و بدون پنجره را زیبا و لوکس می کند. محصولات این مجموعه شامل انواع کابینت ممبران، MDF، هایگلاس، چوبی، روکش چوبی و رومی بوده و با بهترین متریال و قیمت مناسب عرضه می گردد. جهت مشاهده نمونه کارها و اطلاع از ویژگی ها و مشخصات محصولات کارنا دکور می توانید با شماره 021-77523898 تماس بگیرید یا نام "کارانا دکور" را در اینترنت جستجو و وارد سایت این مجموعه شوید.