تاثیر پاسخگویی خودکار پیامکی در بازاریابی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 


کسب‌وکارها از پاسخ‌دهی خودکار پیامکی به عنوان راهی برای ارتباط بیشتر با مشتریان خود استفاده می‌کنند.

 

بازاریابی با پیامک می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ به‌خصوص زمانی که صحبت از مشتریان و ارتباط با آن‌ها به میان می‌آید. برای برداشتن گامی رو به جلو، صاحبان مشاغل بازاریابی، پیام‌های متنی خود را با اعمال پاسخگوی خودکار پیامکی در کسب‌وکار خود بهبود بخشیده‌اند.

چنین تغییری، راه را برای ارسال یک متن بدون خطا و بسیار مرتبط به مشتریان هموار می‌کند؛ این پاسخگویی خودکار می‌تواند به شما در صرفه‌جویی زمان، کارآمدتر بودن و بهبود ارتباط با مشتریان خود با سرعت بیشتری کمک کند. در این مقاله، از تعریف بازاریابی پیامکی و پاسخگویی خودکار گرفته تا اهمیت آن، همه را خواهید آموخت.

بازاریابی پیامکی چیست؟

خدمات پیام کوتاه یک پدیدهٔ ارتباطی برای کاربران تلفن همراه است که به دلیل راحتی آن، دوستش دارند. پیامک نیز به یک کانال بازاریابی مستقیم تبدیل شده است که به برندها اجازه می‌دهد به روشی که قابل‌اندازه‌گیری است، با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کنند.

بازاریابی پیامکی برای کسب‌وکارها مهم است؛ به این دلیل که راهی مقرون‌به‌صرفه برای ارسال پیام‌های انبوه برای آن‌ها است. از ابزارهای کارآمد این بازاریابی می‌توان به پاسخگوی خودکار پیامکی اشاره کرد که کاربردهای خاص خود را دارد.


این نوع بازاریابی زمانی اتفاق می‌افتد که پیشنهادهای تبلیغاتی خود را مستقیما به صندوق ورودی پیام‌های متنی مشتریان بالقوهٔ خود ببرید. بازاریابی با پیامک شامل چند استراتژی مختلف است؛ برای مثال می‌توانید یک پیام را به کل لیست مخاطبین ارسال نمایید.

16

یکی دیگر از استراتژی‌ها این است که لیست مخاطبین خود را تفکیک کنید و تبلیغات، تخفیف‌ها و پیام‌های بازاریابی را ارسال کنید. این روش به شما کمک می‌کند به‌عنوان یک برند، یک رابطهٔ بلندمدت با هر مشتری ایجاد نمایید.

پاسخگویی خودکار پیامکی چیست؟

پاسخگوی خودکار پیامکی ابزاری است که به شما امکان می‌دهد پیام‌های از پیش تعریف‌شده را بر اساس معیارهای متعددی تنظیم و سپس ارسال کنید؛ همچنین می‌توانید به‌طور خودکار بر اساس سؤالات مشتریان پاسخ دهید. افراد از این تکنیک به‌عنوان روشی مؤثر برای پاسخ سریع خودکار به پیام‌های دریافتی از مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

این سیستم به مشتریان اجازه می‌دهد که با ارسال متن خاصی، از تلفن همراه خود، اطلاعاتی دربارهٔ محصولات و خدمات شما درخواست کنند؛ بسیاری از مشاغل از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند و پاسخ‌دهی خودکار یکی از ویژگی‌های محبوب آن است.

در واقع این سیستم انعطاف‌پذیر است و کاربرد بسیار زیادی دارد؛ روش کار پاسخ‌های خودکار یا منشی پیامکی به این شکل است که به کلمه کلیدی ارسال شده توسط مشتری یک پاسخ خودکار بر اساس آن کلمه کلیدی ارسال می‌کند.

پاسخگویی خودکار پیام متنی فقط به پیامک‌هایی پاسخ می‌دهد که به شماره پیامک اختصاصی کسب‌وکار شما ارسال می‌شود؛ اقدامی که انجام می‌دهند توسط قوانین اتوماسیون انتخاب می‌شود. قوانین اتوماسیون از لیست مخاطبان و کلمه کلیدی در پیام آن‌ها برای انتخاب پاسخ استفاده می‌کنند؛ در واقع، کلمه کلیدی عبارتی است که کاربران در ابتدای متن خود قرار می‌دهند.

17

پاسخ‌گویان خودکار ابزاری هستند که به‌طور فزاینده‌ای در عرصهٔ بازاریابی متنی، محبوبیت دارند.

اهمیت استفاده از منشی پیامکی در بازاریابی

پیامک‌ها نرخ باز شدن بالایی دارند؛ زیرا مردم چندین بار در روز گوشی‌های خود را چک می‌کنند. در این بین، کسب‌وکارها از این مزیت بهره می‌برند و برای تبلیغات، پیام‌های سبد خرید رها‌شده، تأیید سفارش، به‌روز‌رسانی و غیره پیامک ارسال می‌کنند.

پاسخگویی خودکار پیام متنی که به آن ماژول پیامکی نیز می‌گویند، راهی برای خودکارسازی بازاریابی پیامکی و بهبود کارایی استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما است؛ پیامک برای پشتیبانی و تعامل از مخاطبان شما در هر مرحله از قیف فروش کار می‌کند.

اگر پاسخ‌ها را درست برنامه‌ریزی کنید، فواید زیادی برای پاسخ‌دهی خودکار متنی وجود دارد؛ برخی از این موارد عبارتند از:

صرفه‌جویی در زمان: پاسخگویان خودکار، ارسال اس ام اس شما را خودکار می‌کنند؛ این مزیت به شما کمک می‌کند تا در زمان و انرژی صرفه‌جویی کنید.

ارتباط دائمی با مخاطبان را تضمین می‌کند: پیام‌های زمان‌بندی‌شده می‌توانند به شما کمک کنند که به‌طور مداوم با مخاطبان خود در تماس باشید، حتی زمانی که در دسترس نیستید.

تعداد افرادی که اقدام می‌کنند را بهبود می‌بخشد: یکی از دلایل عدم اقدام از طرف مشتری برای هر هدفی که مدنظرتان است، فراموش شدن است؛ پاسخگویان خودکار این یادآوری را انجام می‌دهند.

 احتمال خطا را کاهش دهید: تصور کنید که برای مشتری جدیدی با نام اشتباه پیامک ارسال می‌کنید؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ ممکن است مشتری برند شما را بی‌دقت و غیرحرفه‌ای بشمار بیاورد. با پاسخگوی خودکار پیامکی، احتمال خطاها را کاهش می‌دهید؛ زیرا این فرصت را خواهید داشت که پیام‌های خود را قبل از انتشار به‌طور مکرر تصحیح و بررسی کنید.

پشتیبانی از کانال‌های بازاریابی دیگر: یک پیام متنی خودکار می‌تواند دسترسی به کانال‌های بازاریابی دیگر مانند رسانه‌های اجتماعی و ایمیل را بهبود بخشد؛ به‌عنوان مثال، می‌توانید یک پیام متنی حاوی لینکی به صفحهٔ رسانهٔ اجتماعی خود ارسال کنید و از مشتریان دعوت کنید تا در یک مسابقهٔ خاص شرکت کنند.

کاربردهای منشی پیامکی

راه‌های آسان زیادی برای استفاده از منشی پیامکی وجود دارد؛ برای مثال زمانی که مشتریان عدد ۱ را ارسال نمودند، به شکل خودکار پیامی دربارهٔ عضویت در خبرنامه برایشان ارسال می‌شود. در ادامه مهمترین روش‌های مفید برای استفاده از پاسخگویی خودکار پیام متنی را معرفی می‌کنیم:

پیام‌های خوش‌آمد‌گویی: پس از ثبت‌نام مشتری، پیامک انبوه شخصی‌سازی ارسال می‌شود تا از پیوندهای وب‌سایت و راهنماهای نحوهٔ کار، خوش‌آمدگویی و اطلاع‌رسانی کنید؛

یادآوری‌ها: یک پاسخگویی خودکار می‌تواند به مشتریان اجازه دهد تا دربارهٔ خدمات شما اطلاعات لازم را بدست آورند؛ با توجه به اینکه بیشتر مردم هنگام بیدار شدن از خواب گوشی خود را چک می‌کنند، پیامک روشی بسیار مؤثر برای ارسال یادآوری و کاهش رزروهای از دست رفته است.

خبرنامه‌ها و پیشنهادات: پیشنهادات و نکات را بر اساس فعالیت‌های مشتریان به شکل مجموعه‌ای از محرک‌های از پیش تعریف‌شده ارسال کنید.

درخواست اطلاعات بیشتر: منشی پیامکی می‌توانند به کاربران اجازه دهند اطلاعات بیشتری دربارهٔ متنی که برایشان ارسال کرده‌اید، دریافت کنند. این کاربرد به شما امکان می‌دهد پیام اولیهٔ خود را ساده نگه دارید و فقط جزئیات کامل را برای افرادی که تمایل دارند، ارسال کنید.

هشدارهای متنی: رفتار مشتری در زمان خرید را ردیابی کنید و هشدارهای پیشنهادی پیامکی را بر اساس محصولات یا موضوعات ارسال کنید.

جمـــع بندی

ارسال منظم پیام‌ها با زمان و منابع محدود می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به‌ویژه زمانی که مخاطبان زیادی دارید؛ به همین دلیل است که باید به پاسخگوی خودکار پیامکی اجازه دهید این کار خسته‌کننده را برای شما انجام دهد.