ایمپلنت دندان در اصفهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

ایمپلنت دندان یک راه حل عالی برای جایگزینی طولانی مدت دندان است. سوال رایجی که بیماران در رابطه ب ایمپلنت دارند این است که ایمپلنت دندان چند مدت دوام میاورد؟

در خصوص این سوال کاربران باید بگوییم که عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند روی مدت زمان ماندگاری ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارد که این عوامل خود تحت تاثیر بهداشت دهان و دندان و سبک زندگی بیمار قرار دارند. فناوری مدرن ایمپلنت های دندانی در سال های اخیر به قدری پیشرفت کرده است که دلیل شکست ایمپلنت را   مشکلات عملکردی مربوط به گذشته اعلام کرده اند. شرایط پزشکی قبل از ایمپلنت، بیماری ها و سوء استفاده از ایمپلنت برخی از مشکلات رایجی هستند که باعث شکست ایمپلنت می شوند. ضمن مطالعه این مطلب اگر در رابطه با خدمات بهترین دکتر لمینت دندان در اصفهان نیز سوالی دارید میتوانید وارد سایت کلینیک دکتر حمیدرضا کیانی شوید.

آشنایی بیشتر با ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان که یک راه حل دائمی برای دندان های از دست رفته است، به دلیل مزایای فراوانی که دارد، بهترین گزینه جهت جایگزینی دندان تبدیل شده است. ایمپلنت دندان در مقایسه با پروتزهای مصنوعی حمایت کافی را برای عمل به عنوان یک دندان طبیعی فراهم می کنند. ایمپلنت های دندانی به طور ایمن در برابر گاز گرفتن یا جویدن بدون لیز خوردن یا نیاز به تعویض مکرر مقاومت عالی دارند.

هنگامی که ایمپلنت دندان با بهداشت دهان و دندان از طریق مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مناسب حفظ شود، می تواند تا پایان عمر باقی بماند. همچنین انجام معاینات منظم دندانپزشکی و تمیز کردن حرفه ای در ماندگاری ایمپلنت بسیار موثر است. در حالت کلی، یک تاج معمولاً 10-15 سال دوام می آورد. پس از ساییدگی و پارگی طبیعی، دندان نیاز به تعویض دارد اما با استفاده از روش های بهینه بهداشت دندان، دندان می تواند بیش از 15 سال دوام بیاورد.

محل ایمپلنت نیز نقش مهمی در عملکرد و دوام ایمپلنت دندانی دارد. متخصصان ایمپلنت دندان در اصفهان بهترین نوع ایمپلنت را برای مراجعه کنندگان معرفی می کنند. ایمپلنت‌هایی که در پشت دهان قرار می گیرند در اثر جویدن منظم سایش بیشتری دارند. میزان استفاده از ایمپلنت پشت دهان نقش مهمی در از کار افتادگی آن دارد به طوری که این ایمپلنت زودتر از ایمپلنت هایی که در جلوی دهان قرار دارند، از کار می افتد‌.

ایمپلنت دندان چقدر دوام می آورد؟

در رابطه با مدت زمانی که ایمپلنت دندانی دوام می آورد سه مکانیسم اساسی وجود دارد که باید به آنها توجه شود‌.

 

  1. ایمپلنت یک پایه تیتانیومی است که به استخوان فک متصل می شود و به عنوان یک ریشه برای تاج عمل می کند.

 

  1. اباتمنت به ایمپلنت متصل می شود و تاج را در جای خود محکم نگه می دارد.

 

  1.  تاج یک دندان سرامیکی است که به اباتمنت متصل می شود و ظاهری طبیعی به ایمپلنت می دهد.

 

به طور کلی، اباتمنت و تاجی که در معرض دید قرار دارند، در مقایسه با ایمپلنت واقعی بیشترین آسیب دیدگی را دارند.

چگونه از شکسته شدن ایمپلنت دندان جلوگیری کنیم؟

 

زمانی که بیمار از ایمپلنت های دندانی به درستی مراقبت کند، پایداری طولانی مدت و ایمن را برای بیماران فراهم می کنند. عوامل متعددی وجود دارد که می توانند ایمپلنت را زودتر از حد انتظار به خطر بیندازند. بیمارانی که دیابت یا بیماری های قبلی مانند سرطان دارند، مواردی هستند که در معرض خطر از کار افتادن ایمپلنت دندانی قرار دارند.

بیماران باید به طور منظم دو بار در روز مسواک بزنند و نخ دندان بکشند تا بدین ترتیب ایمپلنت ها به خطر نیفتند. عدم رعایت بهداشت در خانه نیز که منجر به بیماری لثه می شود خود می تواند عامل شکسته شدن ایمپلنت دندانی باشد.  

دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی دکتر حمیدرضا تمامی مواردی که باعث شکسته شدن ایمپلنت می شوند را برای بیماران توضیح می دهند.

 

تمام بیمارانی که به کاشت ایمپلنت دندان فکر می کنند، حتما در خصوص ایمپلنت دندان و متخصصان این رشته تحقیقات لازم را انجام دهند تا بتوانند یک دندانپزشک واجد شرایط در منطقه خود پیدا کنند. 

7

 

دندانپزشکان متخصصی که در حوزه ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی زیبایی در اصفهان با نام کلینیک دکتر حمیدرضا کیانی فعالیت می کنند برای کاشت ایمپلنت از جدیدترین تکنیک ها استفاده می کنند تا نتایج مطلوبی بگیرند. بیماران می توانند با استفاده از ایمپلنت های دندانی صاحب لبخندی زیبا شوند‌.