چطور سایت بسازیم (آموزش رایگان کار با وردپرس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چطور سایت بسازیم. وردپرس چیست و چه کاربردی دارد. روش های طراحی سایت بدون کدنویسی و برنامه نویسی چطور هستند. آیا آموزش وردپرس رایگان است. آموزش کار با وردپرس چقدر زمان میبرد.

چطور سایت بسازیم (3 روش)

سه روش برای طراحی سایت پیش روی شما است.

  1. سفارش طراحی سایت
  2. طراحی سایت با برنامه نویسی
  3. طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس

1-  سفارشی طراحی سایت

اگر بودجه زیادی برای شروع کار دارید و نمی خواهید وارد مباحث فنی طراحی سایت شوید می توانید طراحی سایت خود را برون سپاری کنید. با سفارش طراحی سایت به یک طراح فریلنسر یا یک شرکت طراحی سایت تمام فرآیندهای راه اندازی سایت برای شما انجام می شود. اما استفاده از خدمات طراحی سایت معمولا هزینه های بسیار بالایی دارد که برای شروع کار توضیه نمی شود. شما با چند ساعت آموزش وردپرس می توانید خودتان یک سایت عالی برای خود داشته باشید. ضمن اینکه خیلی از طراحان سایت نیز از وردپرس برای طراحی سایت استفاده می کنند.

2- آموزش طراحی سایت با برنامه نویسی

یکی از اشتباهات بزرگی که خیلی از افراد برای راه اندازی سایت خود می کنند رفتن به سمت برنامه نویسی است. یادگیری برنامه نویسی برای راه اندازی یک سایت مناسب عملا نیازمند یک یا چند سال آموزش است. اگر قصد دارید یک سایت برای خودتان یا کسب و کار محل کارتان راه اندازی کنید اشتباه ترین کار ممکن این است که سراغ یادگیری برنامه نویسی است. آموزش برنامه نویسی فقط برای افرادی پیشنهاد می شود که قصد دارند یک طراح سایت شوند و از طراحی سایت برای کسب و کار دیگران کسب درآمد کنند.

3-  آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس

اگر قصد دارید برای خودتان یا شرکت محل کارتان یک سایت بسازید بهترین روش آموزش کار با وردپرس است. با وردپرس می توانید به ساده ترین روش سایت خودتان را طراحی کنید و مدیریت سایت خود را بر عهده بگیرید. در مورد اینکه وردپرس چیست و چه کاربردی دارد و آموزش وردپرس در ادامه همین آموزش بیشتر صحبت می کنیم. همچنین یک دوره آموزش قدم به قدم برای آموزش رایگان وردپرس به شما معرفی می کنیم.

وردپرس چیست

به نقل از دانشگاه وردپرس، وردپرس یک سیستم سایت ساز فوق حرفه ای است که رویای طراحی سایت بدون کدنویسی را برای همگان محقق کرده است.

دو کاربرد اصلی وردپرس:

  1. راه اندازی سایت بدون کدنویسی در 5 دقیقه
  2. مدیریت سایت بدون کدنویسی

آموزش کار با وردپرس در 5 مرحله

مراحل آموزش کار با ورد پرس

آموزش وردپرس از آشنایی با مقدمات کار و راه اندازی سایت شروع می شود. سپس وارد بخش مدیریت سایت می شوید و از پنل مدیریتی سایت محتوا، امکانات و ظاهر سایت را مدیریت می کنید. آموزش کار با وردپرس را می توانیم در چک لیست زیر تعریف کنیم.

  1. آماده سازی مقدمات کار
  2. راه اندازی سایت با وردپرس
  3. نصب امکانات مورد نیاز
  4. شخصی سازی ظاهری سایت
  5. تولید محتوا

1-  شروع آموزش کار با وردپرس

 

مقدمات آموزش ورد پرس

برای آموزش کار با وردپرس ابتدا لازم است پیش نیازهای ضروری سایت را تهیه کنید.

  1. هاست
  2. دامنه
  3. دانلود وردپرس

اگر نمی دانید که این پیش نیازها چه هستند و از کجا باید تهیه کنید نگران نباشید. در ادامه یک دوره قدم به قدم آموزش وردپرس به شما معرفی می کنیم. در این دوره از سطح مقدماتی برای تهیه این پیش نیازها اقدام می کنید.

2-  راه اندازی سایت با وردپرس

ساخت سایت با وردپرس خیلی ساده است. با آموزش رایگان وردپرس می توانید در کمتر از 5 دقیقه سایت وردپرسی خود را راه اندازی کنید. به طور خلاصه ابتدا باید یک دیتابیس روی هاست ایجاد کنید. سپس فایل دانلود وردپرس را روی هاست آپلود کنید. در نهایت نصب نرم افزار وردپرس را اجرا کنید.

  1. ایجاد دیتابیس سایت بر روی هاست
  2. آپلود وردپرس بر روی هاست
  3. اجرای نصب نرم افزار وردپرس

3-  افزونه وردپرس و افزایش امکانات سایت

برای اینکه سایت وردپرسی شما امکانات مورد نیاز را داشته باشد به افزونه ها نیاز دارید. افزونه ها نرم افزارهای کوچکی هستند که امکانات وردپرس را زیاد می کنند. مثلا افزونه فروشگاهی وردپرس امکاناتی مثل درج محصول، قیمت گذاری، مدیریت مشتریان و سفارش ها را به سایت شما اضافه می کند.

4-  قالب وردپرس و شخصی سازی ظاهر سایت

یکی از ویژگی های عالی سایت های وردپرسی این است که به تعداد بسیار زیادی قالب رایگان دسترسی دارید. شما با یک کلیک می توانید ظاهر سایت خود را تغییر دهید. قالب های وردپرس به سادگی نصب می شوند و ظاهر سایت شما را زیبا می کنند. همچنین هر قالب امکانات بیشتری برای تغییرات ظاهری سایت در اختیار شما قرار می دهد.

5-  تولید محتوا

پس از راه اندازی و آماده سازی ظاهر و امکانات سایت همه چیز برای شروع فعالیت کسب و کار شما آماده است. آموزش کار با وردپرس در مرحله پنجم شامل تولید و مدیریت محتوا می شود. به کمک آموزش تولید محتوا در وردپرس می توانید برای محصولات و خدمات سایت تولید محتوا کنید. همچنین بازاریابی محتوایی کنید و ترافیک هدفمند به سمت سایت هدایت کنید تا درآمد شما افزایش یابد.

اما کار با وردپرس را از کجا شروع کنید؟

آموزش رایگان وردپرس

وردپرس رایگان است و قالب های وردپرس رایگان زیادی نیز برای طراحی سایت با وردپرس وجود دارند. اما داشتن یک راهنما و آموزش رایگان وردپرس ممکن است برای شروع کار یک چالش باشد. اما نگران نباشید. خوشبختانه در کشور عزیزمان ایران وردپرس جایگاه خیلی خوبی پیدا کرده است و منابع خوبی برای آموزش رایگان وردپرس به زبان فارسی موجود هستند. همچنین برای سطوح پیشرفته تر نیز دوره های آموزشی حرفه ای مثل پرچمداران وردپرس می توانند راهنمای مسیر یادگیری وردپرس شما برای حرفه ای شدن باشند.

در شروع کار با وردپرس نیازی به پرداخت هزینه برای هیچ دوره آموزش وردپرس ندارید. منابع آموزش وردپرس رایگان می توانند بهترین گزینه برای شروع کار باشند.

آموزش قدم به قدم وردپرس

دوره پیشنهادی ما آموزش قدم به قدم سایت دانشگاه وردپرس است. در دوره قدم به قدم یونی وردپرس که به مدت محدود در این سایت رایگان شده است از سطح صفر می توانید وارد دنیای طراحی سایت بدون کدنویسی شوید.

در این دوره که در یک برنامه 3 روزه برای آموزش وردپرس طراحی شده است به طور کامل ساخت و مدیریت سایت را یاد می گیرید. روز اول برای تهیه پیش نیاز و موارد ضروری است. برای شروع کار با وردپرس چه چیزهایی لازم است و چطور پیش نیازها را باید تهیه کنید. روز دوم سایت خود را راه اندازی می کنید و دو نسخه سایت اصلی و سایت تمرینی خود را ایجاد می کنید. روز سوم هم کار با وردپرس و مدیریت سایت های وردپرسی را آموزش می بینید.

برای ثبت نام رایگان در دوره 3 روزه آموزش رایگان وردپرس به سایت دانشگاه وردپرس مراجعه کنید.

https://uniwp.ir/