ویزای کار آزاد عمان | شرایط دریافت ویزای کار آزاد در عمان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیا تابحال فکر مهاجرت به کشور‌های همسایه به ذهنتان خطور کرده است؟ آیا تابحال چیزی در مورد زندگی در کشور ثروتمند عمان شنیده‌اید؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با مراحل و شرایط دریافت ویزای کار آزاد عمان آشنا کنیم، تا بدانید چگونه می‌توان در این کشور مشغول به فعالیت شد. اگر دریافت ویزای کار آزاد عمان برای شما جالب است، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. همچنین برای آگاهی از روش‌های اقامت در عمان از طریق ثبت شرکت در عمان، از جمله تأسیس باشگاه ورزشی، و همچنین خرید ملک در عمان، روی لینک‌ها کلیک کنید. اما ویزای کار آزاد عمان چیست و دریافت آن چه شرایطی دارد؟

کشور عمان در میان قدرتمند‌ترین و غنی‌ترین کشور‌های حاشیه خلیج فارس قرار دارد. این کشور توسط پادشاه و گروه پارلمان آن اداره و قانون‌گذاری می‌شود. عمان از نظر جغرافیایی به دریای عمان و خلیج فارس راه دارد. این کشور دارای مرز‌های مشترک خشکی با کشور‌های یمن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

کشور عمان دارای قدمت چندین هزار ساله است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دولت‌های مستقل پادشاهی حاضر در خاورمیانه یاد می‌شود. منبع درآمد اصلی این کشور از استخراج منابع نفتی می‌باشد اما مردمان کشور عمان مشغول فعالیت‌های اقتصادی دیگری از جمله ماهی‌گیری و کشاورزی نیز هستند. پیشرفت‌های چشم‌گیر صنعت معماری این کشور باعث شده است تا امروزه عمان به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران حاضر در خاومیانه باشد.

آب و هوای عمان به طور معمول گرمسیری بود و  مردم این کشور در بیشتر فصول سال دمای بالغ بر ۲۵ درجه سانتی گراد را تجربه می‌کنند. ممکن است در برخی از مناطق کوهستانی این منطقه دما تا ۱۷ درجه سانتی گراد افت کند اما سرما آنچنانی را تجربه نخواهیم کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را  بیشتر با شرایط و مراحل دریافت ویزا کاری عمان آشنا کنیم. با موسسه مهاجرتی رسا همراه باشید.

وضعیت کاری کشور عمان

کشور عمان به دلیل وجود جمعیت پایین حال حاضر خود دارای نرخ بیکاری بسیاری پایینی است به طوری که این مقدار گاهی اوقات برابر با صفر است. از آنجایی که سرانه درآمد ملی کشور عمان بالا بوده و شهروندان و بومیان این کشور یارانه‌های مکفی دولتی دریافت می‌کنند، علاقه آنچنانی به کسب درآمد از طریق مشاغل پر زحمت ندارند. علاوه بر آن، ارز ملی گران‌بها عمان نیز می‌تواند هر مهاجری را به خود جذب کند. دریافت ویزا کاری عمان امری پردردسر نبوده و دارای شرایط ساده و مشخصی است.

اکثر مشاغل حاضر در کشور عمان از بیمه درمانی خصوصی بهره می‌برند. در هنگام دریافت ویزا کاری عمان خود بر حسب شرایط مختلف کارفرما برای شما بیمه درمانی مشخصی تعیین می‌شود.  ناگفته نماند که این بیمه‌ها تمامی خدمات پزشکی را شامل نمی‌شوند. علاوه بر این‌ها، باتوجه به کارفرمای خود شما می‌توانید از او برای دریافت کمک‌هزینه تحصیلی فرزندتان درخواست کنید. مشاغل موجود در این کشور به طور معمول دارای ۴۰ تا ۴۸ ساعته کاری در هفته هستند. افراد متقاضی برای این مشاغل به طور معمول از ساعت ۸:۳۰ یا ۹ صبح مشغول به کار شده و در ساعت ۶ عصر کار به اتمام می‌رسد. هفته کاری عمان از یک‌شنبه آغاز شده و تا پنج‌شنبه ادامه دارد. 

مراحل دریافت ویزای کار آزاد عمان

دریافت ویزا کار آزاد عمان نیازمند داشتن جاب آفر از طرف کارفرمای عمانی است. شما با ارسال مدارک تحصیلی و رزومه کاری خود برای کارفرما شانس خود را برای دریافت جاب آفر امتحان می‌کنید. پیشنهاد شغلی موردنظر بایستی توسط اداره کار و اداره پلیس کشور عمان به تایید برسد و برای فرد موردنظر ارسال شود. پیشنهاد شغلی تایید شده شما به عنوان اصلی‌ترین مدرک موردنیاز شما برای دریافت ویزا کاری این کشور به حساب می‌آید.

اگر شرایط شما به گونه‌ای باشد که در دو سال گذشته سابقه همکاری با کارفرمایی در این کشور را داشته‌ باشید؛ برای دریافت جاب آفر خود باید برگه ترخیص از سوی کارفرمای قبلی خود را  ارائه دهید. داشتن ویزا کاری قبلی نیز می‌تواند برای شما دردسرساز باشد و برای دریافت جاب‌آفر جدید خود باید گواهی ترخیص از کار از سوی اداره کار کشور عمان داشته باشید.

مدارک لازم ویزای کار آزاد عمان

مهم‌ترین مدرک برای دریافت ویزای کار آزاد عمان، پیشنهاد شغلی تایید شده از سوی کارفرمای شما است. علاوه بر پیشنهاد شغلی شما باید مدارک هویتی و تحصیلی خود را نیز به سفارت این کشور ارائه دهید. ناگفته نماند که در زمان تحویل مدارک به سفارت کشور عمان، تمامی مدارک هویتی و تحصیلی شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده‌باشند. در ادامه لیست مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا کاری عمان را مشاهده می‌کنید.

  • پیشنهاد شغلی (تاییدیه از طرف کارفرما و اداره کار و پلییس)
  • مدارک هویتی با ترجمه انگلیسی (کارت ملی و شناسنامه)
  • سوابق کاری (در صورت نیاز کارفرما)
  • مدارک تحصیلی با ترجمه انگلیسی
  • پاسپورت معتبر

میانگین درآمد کاری کشور عمان

یقینا یکی از مهم‌ترین معیار‌های هر فردی برای مهاجرت درآمد و حقوق آن کشور است و بی‌شک کشور عمان از این نظر دارای بزرگ‌ترین مزیت است و با توجه به ارزش بالای ریال عمان، میزان قابل‌توجهی درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد. حداقل درآمد در این کشور ۴۵۰ ریال و حداکثر آن چیزی در حدود ۷۹۰۰ ریال است.  میانگین درآمد اقشار در این کشور چیزی حدود ۱۷۸۰ ریال عمان برآورد شده‌است. دریافت ویزای کاری عمان بی‌شک می‌تواند تغییر بزرگی در درآمد ماهانه شما ایجاد کند. البته ناگفته نماند که مقادیر مذکور تنها به عنوان مثال بوده و با توجه به شغل انتخابی شما می‌تواند کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد.

کلام آخر

به دلیل شرایط هیجان‌انگیز مذکور، در چند سال اخیر تقاضای دریافت ویزای کاری عمان بسیار بالا رفته‌است و این کشور سیل عظیمی از مهاجران را در سرزمین خود می‌پذیرد. فعالیت در کشور عمان به دلیل درآمد بالایی خود و البته در کنار ارزش بالای ارز رایج این کشور، برای بسیاری از ایرانیان یک فرصت بسیار فوق‌العاده است. . علاوه بر درآمد بالای نیروی کار حاضر در این کشور، کشور عمان دارای شرایط مناسب سیاسی و سکونتی نیز می‌باشد. کشور عمان دارای قوانین خاص و مفیدی برای مهاجران نیز می‌باشد.

موسسه مهاجرتی رسا علاوه بر کشور عمان میتواند به شما برای مهاجرت به تمامی کشور‌های دور یا نزدیک از جمله ترکیه، اسپانیا، استرالیا، آلمان، فرانسه، کانادا و رومانی کمک کند و در مراحل مختلف این کار به شما یاری رساند. این موسسه با توجه به شرایط خاص و منحصر‌به‌فرد شما بهترین گزینه‌های ممکن را برای شما انتخاب کرده و براساس خواست شما مراحل دریافت  ویزا کاری، تحصیلی یا موارد مخصوص سرمایه گذاری را دنبال می‌کند. در صورت تمایل شرایط خود را با مشاوران و متخصصان موسسه مهاجرتی رسا در میان بگذارید.