پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

راهنمای خرید سرور مجازی

تهیه و خرید سرور مجازی امروزه یک فرایند کمی دلهره آور است. از طرفی ارائه دهندگان سرور مجازی بسیار بسیار زیاد شده اند و از یک طرف دیگر انواع بسیار متنوعی از سرور مجازی در صنعت زیرساخت ارائه می‌شود.

از سرور های ابری تا سرورهای ترید و vps  هایی با لوکیشن‌ها و اطلاعات فنی بسیار متفاوت و قیمت هایی بسیار عجیب و غریب .

در این مقاله سعی داریم راهنمای جامعی برای خرید سرور مجازی ارائه کرده و شما را برای خرید این محصول تا حدودی راهنمایی کنیم.

 

 

 

بهترین سرور مجازی چه ویژگی‌هایی دارد؟

احتمالا به دنبال خرید بهترین سرور مجازی هستید و برایتان مهم است به ازای مبلغی که می‌پردازید سرویسی ارزشمند و با کارایی بالا را تحویل بگیرید.

برای این‌که بتوانیم انتخاب درستی در پروسه خرید سرور مجازی با هر ویژگی اعم از سیستم عامل لینوکس و ویندوز داشته باشیم باید به یک شناخت کلی از این سرویس برسیم.

پس ابتدا بهتر است شناخت نسبی در مورد ماهیت vps یا همان سرور مجازی داشته باشیم. برای این موضوع پیشنهاد میکنیم مقاله سرور مجازی چیست را در میزبان ایکس مطالعه کنید.

پس از آن بهتر است هدف خود را از خرید سرور مجازی مشخص کنید.

هدف شما از خرید سرور مجازی چیست؟

پیش از خرید بهتر است مشخص کنید این سرویس را برای چه کاری و به چه دلیل خریداری می‌کنید. اگر هدف شما از خرید سرور مجازی استفاده در معاملات دیجیتال می‌باشد بهتر است به سراغ سرورهای ترید بروید ، اگر به دنبال یک سرور برای مهاجرت از شبکه داخلی به رایانش ابری هستید سرورهای ابری IaaS مناسب ترین انتخاب هستند .

اگر هم به دنبال سرور برای میزبانی وب خود هستید باید به بررسی ویژگی‌های دیگری از قبیل توان پردازشی مناسب وب‌سایت خود، سیستم عامل، لایسنس و ... بپردازید.

چطور بهترین vps  را خریداری کنید.

حال وقت آن است که به معیارهایی بپردازیم تا شما را برای خرید بهترین سرور مجازی کمک کند. در حالت کلی سرویسی مناسب شماست که بهترین عملکرد مورد نیاز شما را در بهترین قیمت و پشتیبانی ارائه دهد.

برویم سراغ بررسی موردی:

قیمت مناسب و بصرفه

حال که در بازار صنعت هاستینگ تعادل در حال برقرای است و ارائه خدمات توسط شرکت‌های محدودی ارائه نمی‌شود وقت آن است که دیگر قیمت ها واقعی تر شده و کمی بصرفه تر باشند.

درست است در گذشته کمتر شرکتی در حوزه هاستینگ فعال بود و سطح پشتیبانی بسیار بالایی در فضای وب شاهد بودیم و از همین رو قیمت vps  همواره در بازار بسیار گران بود.

امروزه با به میدان آمدن شرکت‌های مختلف و کوشا فضا رقابتی تر شده پس طبیعی است که قیمت‌های بصرفه تری را نیز در بازار شاهد باشیم.

حافظه رم

فقط نگاهتان به هارد سرور نباشد میزان رم برای پردازش اطلاعات چیز بسیار مهمی است که نمی توان از آن چشم پوشید. فراموش نکنید که رمی واقعی و به اندازه را تهیه کنید.

CPU

 با توجه به نیاز ‍‍پردازشی که دارید بهترین سرویس را نیز از نظر تعداد هسته CpUانتخاب کنید. به یاد داشته باشید هرچه تعداد هسته ها بیشتر توان پردازشی نیز بیشتر

نوع تکنولوژی هارد

نوع تکنولوژی هارد یکی از مهم ترین موضوعات است که کمتر به آن توجه می‌شود حتما به نوع تکنولوژی هارد توجه کنید و سعی کنید از هارد های NVME  استفاده کنید.

هاردهای NVME  جدیدترین نوع هاردهای سرور هستند که سرعت دسترسی به اطلاعات را تا 10 برابر نیز افزایش می‌دهند از آنجایی هم که قیمت تمام شده استفاده از این نوع هارد ها به نسبت استفاده از نمونه های قدیمی آن همچون SSD چندان تفاوت چشمگیری ندارد پیشنهاد میکنیم حتما از هاردهای NVME  استفاده کنید.

ترافیک ماهانه

گاها شرکت های هاستینگ سرور ها را با قیمت های ارزانی ارائه می‌دهند اما با قیمت بالا و محدود سازی ترافیک ماهانه پایین شما به ازای افزایش آن به دنبال درآمد بیشتری هستند.

اگر وب‌سایت پربازدیدی را قرار است میزبانی کنید حتما در نظر داشته باشید که ترافیک ماهانه کمی را خریداری نکنید.

 

 

دسترسی  Root

اگر به دنبال خرید بهترین سرور مجازی هستید بهتر است قبل از خرید از شرکت ارائه کننده درباره دسترسی root  سرورها مطمئن شوید.

چرا که دسترسی محدود شده از هر لحاظر (بخصوص امنیتی و فنی) برای خریدار مناسب نبوده و نیست.

پایداری و آپتایم

بگذارید خیالتان را راحت کنم ، عبارت بهترین سرور مجازی بدون پایداری دیگر معنایی ندارد.

روش های زیادی برای بررسی آپتایم سرور آن هم پیش از خرید ندارید. پس سعی کنید از شرکتی سرویس خود را تهیه کنید که قابلیت استرداد وجه و گارانتی محصولات را داشته باشد تا اگر سرور شما آپتایم کافی را نداشت بتوانید براحتی آن را مرجوع کنید و مبلغ خود را پس بگیرید.

 

انتخاب سیستم عامل

برای این موضوع بهتر است که نگاهی به نیازهای وب‌سایت خود بیاندازید

اگر از سایت‌هایی همچون وردپرس استفاده میکنید با اینکه می‌توان با سرور ویندوز هم این سایت ها را میزبانی کرد اما بهترین پیشنهاد برای انتخاب سیستم عامل لینوکس است.

اگر در این مرحله سردرگمید از مدیر فنی وب‌سایت خود کمک بخواهید تا  شما را در مورد نیازهای وب‌سایت تان راهنمایی کند.

لوکیشن سرور

توجه به لوکیشن سرور مجازی که خریداری میکنید را فراموش نکنید . محل میزبانی vps  بر روی سرعت سرور مجازی بسیار تاثیر گذار بوده و نمی‌توان از این عامل چشم پوشی کرد.

حال که صحبت مکان دیتاسنتر شده است ابتدا یک سوال را از خود بپرسید.

آیا بهره مندی از یک مکان برای شما کافیست یا بهره مندی از فضای ابری را ترجیح می‌دهید؟

اگر به دنبال چندین مکان هستید به سمت سرور مجازی ابری بروید ، سرورهایی که در چند محل میزبانی می‌شوند. اگر نه ، پس بهترین محل را برای میزبانی سرور خود انتخاب کنید.

بهترین لوکیشن برای vps

بهترین لوکیشن هایی که اغلب ارائه خدمات زیرساخت می‌دهند و برای کاربران ایرانی مناسبند عبارتند از:

  • ایران (برج میلاد)
  • آلمان (هتزنر)
  • فرانسه (ovh)
  • آمریکا
  • فنلاند
  • روسیه

جمع بندی 

ویژگی هایی که در مقاله راهنمای خرید vps عنوان شدند مهم ترین ویژگی هایی بودند که به هنگام خرید یک سرور مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پس بهتر است برای انتخاب و خرید بهترین vps به مولفه ها و ویژگی‌های بالا توجه کافی داشته تا از خریدی عالی بهره مند شوید.

همچنین برای خرید vps  می‌توانید از وب‌سایت میزبان ایکس (mizbanx) اقدام کرده و از کد تخفیف 5% در نظر گرفته شده برای کاربران مثلث آنلاین بهره مند شوید.

کدتخفیف خرید از میزبان ایکس "mosalasonline"