قیمت سکه امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید.

ارزانی قیمت سکه امروز 11 اسفند | شوک معکوس به بازار سکه + جدول قیمت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت سکه دچار تغییراتی شد. قیمت سکه امروز کاهش یافت. قیمت سکه روند نزولی گرفت. قیمت سکه امروز کمتر از قبل معامله شد. پیش بینی قیمت سکه نشان میدهد روند کاهشی ادامه دارد.

قیمت سکه امروز 11 اسفند 1401

سکه امامی تک فروشی 291,650,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 262,100,000

نیم سکه تک فروشی 168,300,000

ربع سکه تک فروشی 105,200,000

سکه گرمی تک فروشی 64,100,000

تمام سکه (قبل 86) 267,000,000

نیم سکه (قبل 86) 128,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 50,560,000

حباب سکه بهار آزادی 20,910,000

حباب نیم سکه 47,570,000

حباب ربع سکه 44,760,000

حباب سکه گرمی 34,350,000

دیروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزانتر از سه شنبه معامله شد و این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش در مرز قیمت ۲۸ و ۲۹ میلیون تومانی نوسان دارد.

طبق اعلام بانک مرکزی بناست ۳۰۰ هزار ربع سکه در مرکز مبادلات طلا و ارز مبادله شود.

فروش ربع سکه در مرکز مبادلات طلا و ارز از سوی بانک مرکزی به زمان دیگری موکول شد.

طبق اعلام بانک مرکزی بناست ۳۰۰ هزار ربع سکه در مرکز مبادلات طلا و ارز مبادله شود و به هر کد ملی ۵ قطعه ربع سکه فروخته خواهد شد.

فروش ربع سکه در مرکز مبادلات به زمان دیگری موکول شده و اطلاع رسانی از سوی بانک مرکزی در این خصوص انجام خواهد شد.

مریم فکری در خبرآنلاین نوشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر سکه امامی ۸ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۵ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان، ربع‌سکه ۵ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان و سکه گرمی ۳ میلیون و ۳۷ هزار تومان حباب دارد.

در شرایطی کنونی برخی از فعالان بازار سکه اعتقاد دارند که سکه بیش از این ظرفیت افزایش قیمت ندارند؛ اگرچه این بازار در انتظار تعیین وضعیت دلار است.

به اعتقاد فعالان بازار، حباب سکه موجب شده که در شرایط کنونی سکه‌بازان رغبتی برای ورود به بازار نداشته باشند؛ چراکه حباب سنگین، خرید سکه را پرریسک کرده است.

در همین رابطه نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: با توجه به این‌که حباب سکه در بازار زیاد است و ما می‌خواهیم بخس تولید تقویت شود، مردم در بخش مصنوعات طلا ورود کنند که با حداقل و حداکثر اجرت ورود کنند.

وی همچنین در گفت‌وگویی عنوان کرد: شرایط موجود ناشی از نوسانات بازار ارز و عدم عرضه سکه در بازار است. عرضه سکه و ارز در بازار باید توسط بانک مرکزی مدیریت شود.

به گفته بذرافشان، هم اکنون خرید و فروش طلا و سکه در بازار انجام نمی‌شود و با توجه به ثبات قیمت وجود ندارد. بسیاری از فعالان بازار متضرر شدند و حضور بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز و عرضه نیم سکه و سکه کامل تاثیر بسزایی دارد.

وی متذکر شد: براین اساس به مردم توصیه می‌کنیم مصنوعات طلا خریداری کنند، چون ممکن است حباب کاذب باشد و با انتشار خبر و عرضه سکه کل حباب تخلیه شود و متضرر شوند.

بر اساس آخرین ارقام اعلامی از سوی اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه، قیمت سکه امامی امروز سه شنبه ۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ به ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

دیروز عصر آخرین قیمتی که برای سکه امامی ثبت شد رقم ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، بنابراین تا این لحظه قیمت سکه امامی نسبت به دیروز ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

سکه قیمت امروز (تومان)

سکه امامی (طرح جدید) ۳۲.۳۰۰.۰۰۰

سکه بهار آزادی ۲۹.۴۰۰.۰۰۰

نیم سکه ۱۷.۹۰۰.۰۰۰

ربع سکه ۱۱.۶۰۰.۰۰۰

سکه گرمی ۶.۴۰۰.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)

۱۸ عیار ۲.۷۲۴.۰۲۸

۲۴ عیار ۳.۶۳۲.۰۳۷

مظنه تهران ۱۱.۸۰۰.۰۰۰

انس طلا ۱۸۱۰ دلار و ۵۰ سنت

دومین تفاوت در وزن سکه‌ها است. گفتیم که هدف از ارائهٔ سکه‌های پارسیان در بازار طلای کشور، توانایی خرید طلا توسط عموم مردم و با بودجه‌های مختلف بود، به همین دلیل است که سکه‌های پارسیان برخلاف سکه‌های بانکی مثل سکهٔ تمام، نیم سکه و ربع سکه وزن ثابت و مشخصی ندارند و هر کدام دارای وزنی متفاوت هستند که در صورت دریافت به صورت پرس، این وزن را بر روی آنها درج می‌کنند. این وزن معمولاً از ۵۰ سوت تا ۲ گرم متفاوت خواهد بود.

تفاوت سکه پارسیان چیست؟

سومین تفاوت مربوط به عیار سکه‌ها است. سکه‌های بانکی اغلب عیار ۲۲ یا ۹۰۰ دارند در حالی که سکه‌های پارسیان با عیاری مشابه سایر مصنوعات طلا در کشور (یعنی عیار ۱۸ یا ۷۵۰) عرضه می‌شوند. تفاوت آخر نیز در شکل آنهاست. سکه‌های پارسیان در گذشته به صورت مدور و مشابه سکه‌های بانکی عرضه می‌شدند؛ اما به دلیل اشتباه گرفته شدن با سکه‌های بانکی، امروزه ضرب آن‌ها به شکل مدور ممنوع است و عموماً در اشکال بیضی، شش ضلعی، مستطیل و پنج ضلعی به فروش می‌رسند.

در هنگام خرید سکه‌های پارسیان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با توجه به تنوع بالای سکه‌های پارسیان، بهتر است در هنگام خرید همه‌ی ویژگی‌های آن‌ها را در نظر بگیرید و با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را خریداری کنید. از مهم‌ترین نکات خرید سکه‌های پارسیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عیار سکه پارسیان چیست؟

گفتیم که یکی از تفاوت‌های سکهٔ پارسیان با سکهٔ بهار آزادی در عیار آن‌ها است. سکه‌های بهار آزادی عیار ۲۲ یا ۹۰۰ دارند؛ اما سکه‌های پارسیان از عیار کمتری برخوردار هستند و با عیار ۱۸ یا ۷۵۰ به فروش می‌رسند؛ بنابراین حتماً به عیار نوشته شده روی جعبه وکیوم آن دقت کنید تا بفهمید عیار درج شده روی سکه پارسیان چیست؟

وزن سکه پارسیان چقدر است؟

سکهٔ پارسیان برخلاف سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی وزن ثابتی ندارد. وزن سکه‌های پارسیان بر روی جعبه پرس آن‌ها درج شده است. وزن‌های متداول این سکه‌ها به شرح زیر است: سکه پارسیان ۵۰ سوتی، ۱۰۰ سوتی، ۱۵۰ سوتی، ۲۵۰ سوتی، ۳۰۰ سوتی، ۵۰۰ سوتی، ۱ گرمی، ۱.۵ گرمی و ۲ گرمی

از امروز شرط الزام به گشایش اعتبار اسنادی برای واردات طلا حذف شد و از این به بعد، واردکنندگان می‌توانند با استفاده از همه روش‌ها و ابزارهای پرداخت، طلا وارد کنند.

در این مصوبه محدودیت استفاده از منابع ارزی شخصِ واردکننده، برای واردات طلا برداشته شده و استفاده از منابع ارزی حاصل از صادرات خود، صادرات دیگران و ارز دیگران نیز برای واردات طلا فراهم شده است.

علاوه بر این تسهیلاتی در رابطه با ثبت اطلاعات وارده در سامانه تامین ارز در نظر گرفته شده است که جزئیات آن در بخشنامه ارزی بانک مرکزی به همه موسسات بانکی ذکر شده است.

هدف بانک مرکزی رفع موانع ورود طلا به کشور، افزایش واردات این فلز گرانبها و تعدیل قیمت در بازار معاملات آزاد است.

هر چند به نظر می‌رسد مصوبه فوق برای مدیریت قیمت طلا و سکه موثر باشد اما باید در نظر داشت اگر تاثیری بر قیمت، در بازار داشته باشد در طولانی مدت در بازار نمود پیدا می‌کند و از سویی رانت این مصوبه نباید شامل افرادی خاص شود تا حداقل اثر را در بازار داشته باشد.

قیمت اونس طلا در بازار دیروز در محدوده 1926 دلار معامله شد که نسبت به روز شنبه تغییر چندانی نداشت.

کف کانال ۲۴ میلیونی برای سکه

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی روند پرنوسانی داشت. روز خود را با روند افزایشی آغاز کرد، در میانه روز به کف محدوده ۲۴ میلیونی رسید و در لحظاتی نیز در کانال ۲۳ میلیونی معامله شد.

اما در لحظه نگارش این گزارش با افزایش بیش از ۵۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۴۹ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که نوسان قیمت این قطعه از سکه همچنان ادامه دارد.

سکه بهار آزادی در لحظه نگارش این گزارش ۳۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه امروز ۲۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان شد و نوسان زیادی داشت.

نیم سکه امروز ۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد. در مقابل ربع سکه کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و به قیمت ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.‌‌ سکه گرمی امروز با همان نرخ ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ۲روز گذشته معامله شد.

دیروز حباب سکه به غیر از ربع سکه روند افزایشی داشت و بیشترین افزایش حباب مانند دیروز مربوط به سکه بهار با ۴۰۰ هزار تومان افزایش بود.

روز گذشته قیمت طلا روند افزایشی داشت و امروز ارزان شد. هر مثقال طلا امروز بیش از ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۴ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار تومان در حال معامله است.

طلای دست دوم امروز به قیمت ۲ میلیون و ۸۴ هزار تومان معامله شد و بیش از ۲۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت.