خبر خوش برای خریداران طلا | کاهش عجیب قیمت طلا در بازار امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری مه شو: قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش رو‌به‌رو شده است. کاهش قیمت طلا بعد از ریزش قیمت دلار رخ داده است. قیمت طلا اکنون به سطح پایینی سقوط کرده است. قیمت طلا در سایر نقط دنیا هم با روند کاهشی موجه شده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه می توانید بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۲۰۰۴ دلار و ۲۱ سنت رسید.

قیمت طلا دوباره به کانال قیمتی مهم بازگشت

 به گزارش رویترز، قیمت طلا یک‌بار دیگر در روز سه‌شنبه با بالاتر از سطح ۲۰۰۰ دلار رسید که نتیجه کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بود. سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا فدرال رزرو آمریکا روند افزایش نرخ بهره را در اجلاس ماه مه پایان خواهد داد یا نه.

 کاهش شاخص دلار در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی قیمت طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده بود. این در حالی است که سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته است.

 بازارها ۸۶ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ۲۵ واحد در اجلاس دوم و سوم ماه مه افزایش یابد و ۷۱ درصد هم احتمال دارد این روند در ماه ژوئن متوقف شود.

 بالا رفتن نرخ بهره جهت مبارزه با تورم تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین می‌آورد و این در حالی است که همواره از طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر تورم یاد می‌شده است.

 جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس عقیده دارد فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد چون اطلاعات اخیر نشان می‌دهند تورم همچنان ادامه دارد. اما رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت این بانک احتمالاً به مدت طولانی نرخ بهره را تغییر نخواهد داد تا تورم پایین‌تر بیاید.

 بازارها در حال حاضر بر اظهارنظر مقامات فدرال رزرو آمریکا در این ماه قبل‌از تصمیم‌گیری آن در ماه مه تمرکز کرده‌اند.

 قیمت نقره امروز و ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۸ درصد کاهش ۱۰۸۲ دلار و ۲۲ سنت معامله می‌شود.