تصمیم فوری دولت برای رفع فیلتر واتساپ | واتساپ رفع فیلتر شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری سایت مه شو: واتساپ پلتفرمی است که در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. از اوایل مهرماه واتساپ فیلتر شد. وزیر علت فیلتر شدن واتساپ را ایجاد برقراری آرامش و امنیت مطرح کرد. آخرین اخبار در رابطه با رفع محدودیت واتساپ را با هم دراین مطلب می خوانید .

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم گیری درباره رفع فیلتر تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام به او سپرده شود آیا امروز موافق رفع فیلتر است گفت: نه موافق نیستم.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات بعد از نمازعید فطر تهران در جمع شماری از مردم و گفتگو با آنها درباره رفع فیلتر گفت که تصمیم گیری در این باره در حوزه او نیست؛ این موضوع به شرایط مختلف بستگی دارد ... ما به دنبال توانمندسازی شرکت های داخلی حوزه فضای مجازی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم گیری درباره رفع فیلتر تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام به او سپرده شود آیا امروز موافق رفع فیلتر است گفت: نه موافق نیستم.

در این گفتگوی خیابانی بعد از نماز، تعدادی از جوانان انتقاد کردند با فیلتر اینستاگرام دسترسی آنها به این شبکه اجتماعی قطع شده و نمی توانند جهاد تبیین مورد نظر رهبر انقلاب را دنبال کنند. به همین دلیل فضا در اینستاگرام به سود طرف مقابل شده و در اینستاگرام انقلاب شده.

فرد دیگری هم انتقاد کرد چرا وزارت ارتباطات همه فیلترشکن ها را نمی بندد او جواب داد اگر این کار شود در اینترنت کشور اختلال ایجاد می شود.

قابلیت‌های جدید استاتوس واتس‌اپ

اولین قابلیت جدید، Private Audience Selector نام دارد که به شما اجازه می‌دهد افرادی که می‌توانند استاتوس‌ها را مشاهده کنند، انتخاب کنید. اگرچه در گذشته هم چنین قابلیتی وجود داشت، اما حالا واتس‌اپ شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال این افراد ذخیره می‌شوند و می‌توانید به‌طور پیش‌فرض از آن‌ها برای استاتوس بعدی استفاده کنید.

ویژگی بعدی، استاتوس صوتی واتس‌اپ است. کاربران می‌توانند با آپدیت جدید، پیام‌های صوتی حداکثر 30 ثانیه‌ای را از طریق استاتوس به اشتراک بگذارند. درحقیقت واتس‌اپ راه جدیدی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی در اختیار کاربران قرار داده است.

Status Reactions قابلیت دیگری است که واتس‌اپ برای کاربرانش در نظر گرفته است. با این ویژگی، کاربران می‌توانند به استاتوس‌های دیگران با ایموجی واکنش نشان دهند، البته این ایموجی‌ها محدود و تنها از 8 ایموجی می‌توانید استفاده کنید.

ویژگی بعدی، Status Profile Rings نام دارد که به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر آپدیت‌های استاتوس را مشاهده کنید و یک حلقه سبز رنگ اطراف عکس پروفایل کاربر در لیست چت‌ها قرار می‌گیرد.

آخرین قابلیت، پیش‌نمایش‌های لینک است. زمانی که کاربر یک لینک را پست می‌کند، یک پیش‌نمایش بصری از محتوای لینک در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اگرچه تمام این قابلیت‌ها کاملاً جدید نیستند، اما به نظر می‌رسد واتس‌اپ با افزودن تمام آن‌ها به لیست ویژگی‌های جدید، می‌خواهد تعهدش به بخش استاتوس را نشان دهد. این ویژگی‌ها از امروز به‌طور جهانی منتشر شده‌اند، اما احتمالاً چندین هفته طول می‌کشد تا تمام کاربران به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.