قیمت دلار همه را سورپرایز کرد | قیمت دلار امروز به چند تومان رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری سایت مه شو: قیمت دلار و نرخ ارز از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است. قیمت دلار این روزها نوسانات بسیاری دارد. قیمت دلار به عوامل مختلفی بستگی دارد عوامل بنیادی از جمله عواملی است که بر قمیت دلار تاثیر دارد. قیمت دلار بر زندگی روزمره مردم هم تاثیرهای بسیاری دارد. قیمت دلار به شرایط روانی جامعه هم بستگی دارد و شرایط روانی جامعه را هم میتوان از عوامل موثر بر قیمت دلار دانست.

قیمت دلار در هفته دوم اردیبهشت روزهای پرخبری را پشت سر گذاشت. تلاش سیاستگذار ایجاد محدودیت برای معامله‌گران جهت کنترل قیمت اسکناس آمریکایی است. این هفته بانک مرکزی چه خوابی برای دلار دیده است؟

قیمت دلار در آخرین روز کاری هفته قبل در همان کانال ۵۳ هزار تومانی نوسان داشت.

اسکناس آمریکایی در هفته دوم اردیبهشت در هر دو روند کاهشی و افزایشی نوسان داشت. انتظارات تورمی از یک سو و سیگنال‌های سیاسی از سوی دیگر توانست دلار را با خود همراه کند.

هفته گذشته بازارهای مالی روزهای پرخبری را پشت سر گذاشتند. تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای فعالان اقتصادی، احتمال نصب دوباره دوربین‌های آژانس در ایران و سفر رئیس جمهوری به دمشق سیگنال‌هایی بود که روانه بازار شد. این اخبار و رویدادها توانست دلار را از ماندن در کانال ۵۵ هزار تومانی منصرف کند. حال باید دید در سومین هفته اردیبهشت سیاستگذار برای کنترل قیمت اسکناس آمریکایی چه خوابی دیده است؟

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

روز گذشته اسکناس آمریکایی همچنان بر موج صعودی سوار بود. دلار یک کانال بالاتر نشست و با قیمت ۵۵ هزار و ۵۱ تومان معامله شد.

قیمت دلار از ۶ اردیبهشت تا روز گذشته در کانال‌های قیمتی جدید نوسان دارد. این روند به طور پیوسته در بازار آزاد حاکم است؛ اما قیمت‌ها در مرکز مبادله دلار و طلا تغییری نکرده است. تنها اسکناسی که در روزهای اخیر اندکی نوسان داشته، اسکناس و حواله یورو بوده است.

قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل با رقم ۴۱ هزار و ۹۶۶ تومان درج شد و دلار حواله نیز مانند روزهای قبل با قیمت ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است.

قیمت ارزهای موثر

با وجودی که دیروز قیمت اسکناس یورو در بازار آزاد ۶۸۲ تومان افزایش داشت اما سایت بازار متشکل با رقمی پایین‌تر، قیمت این اسکناس را اعلام کرد. روز گذشته در سایت مذکور قیمت اسکناس یورو ۳۱۷ تومان کاهش داشت و با قیمت ۴۶ هزار و ۲۹۷ تومان اعلام شد.

یوروی حواله نیز ۲۸۸ تومان ارزان شد و و با قیمت ۴۲ هزار و ۸۸ تومان عرضه شد.

گفتنی است دیروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲،  قیمت یورو در بازار آزاد ۶۱ هزار و ۱۵۱ تومان معامله شد.

روز گذشته قیمت درهم با رقم ۱۵ هزار و ۵۵۰ تومان در بازار آزاد مبادله شد. این در حالی بود که صبح دیروز نیز قیمت این ارز همانند روزهای گذشته با قیمتی ثابت در سایت بازار متشکل اعلام شد.

قیمت درهم سایت بازار متشکل ارزی ۱۰ هزار و ۳۸۸ تومان درج شد. اسکناس درهم نیز در این مرکز با قیمت ۱۱ هزار و ۴۲۷ تومان نرخ‌گذاری شد. همچنین قیمت دلار درهم ۵۷ هزار و ۶۸ تومان محاسبه می‌شود.