سایه کرونا به تدریج در حال محو شدن است و تعداد مسافران بین المللی افزایش یافته است، اما تعداد گردشگران چینی که از آمریکا بازدید می کنند کمتر از انتظار آمریکا است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، تعداد چینی ها در آمریکا از زمان شیوع کرونا به شدت کاهش یافته است و دولت بایدن تلاش می کند تا آنها را به آمریکا جذب کند.

در سال 2019، چین با 154 میلیون تور خارجی، از جمله 2.83 میلیون نفر سفر به آمریکا، رتبه اول جهان را به خود گرفت و پس از کانادا، مکزیک، انگلستان و ژاپن، پنجمین منبع بزرگ سفر به آمریکا بود. در میان همه کشورها، گردشگران چینی بیشترین سهم را در درآمد گردشگری آمریکا دارند و در میان همه کشورها  از حیث مصرف رتبه اول را دارد. داده ها نشان می دهد که در سال 2019، گردشگران چینی سرانه 12،000 دلار در آمریکا هزینه کردند و در مجموع به  عدد 33 میلیارد دلار رسید.  با این حال، این اعداد در طول دوران کرونا به شدت کاهش یافته است. در سال 2021، هزینه های مصرف کننده چینی در آمریکا به حدود 11.4 میلیارد دلار کاهش یافت. البته در سال گذشته، این رقم اندکی افزایش یافته و به حدود 14 میلیارد دلار رسید.

قبل از شیوع کرونا، گردشگران چینی برای اقتصاد گردشگری آمریکا حیاتی و یکی از بزرگترین گروه های خارجی در آمریکا بودند. مدیر عامل انجمن مسافرتی آمریکا جف فریمن (Geoff Freeman) گفت: تا به حال، گردشگران چینی بیشترین قدرت مصرف را دارند.

ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا نیز پیش از سفرش به چین به رسانه ها گفت که تاثیر گردشگران چینی بر اقتصاد آمریکا بسیار زیاد است. او گفت: اگراین روند به سطح 2019 بازگردد، 30 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و بیش از 50،000 شغل اضافه خواهد کرد.