مقامات نیجریه ای نگران سفرهای گسترده شهروندان کشورشان به کشورهای دیگر برای بهره مندی از خدمات پزشکی و درمانی هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، وزیر هماهنگ کننده بهداشت و رفاه اجتماعی، پروفسور علی پاته، به نیجریه ها اطمینان داده است که دولت او به عنوان وزیر ، خدمات مراقبت های بهداشتی را بهبود خواهد بخشید و به ویژه روند گردشگری پزشکی در نیجریه را معکوس خواهد کرد. وی افزود که دولت های فدرال، ایالتی و محلی و سایر بازیگران باید با هم همکاری کنند، از جمله کسانی که ممکن است توانایی های متفاوتی داشته باشند.

علی  پاته تاکید کرد : 

"رفاه مردم با سلامتی آنها مرتبط است. سلامت و تندرستی آنها درست از دوران بارداری تا کودکی تا بزرگسالی و سالمندان و در سراسر چرخه زندگی به هم مرتبط است. "

پاته همچنین مسئولیت اصلی وزارت بهداشت را نجات جان افراد و کاهش درد آنها دانست. پاته که استاد بهداشت عمومی است، از ژوئیه 2011 تا ژوئیه 2013 به عنوان وزیر بهداشت خدمت کرد. او همچنین از سال 2008 تا 2011 مدیر اجرایی آژانس توسعه مراقبت های اولیه بهداشتی ملی بود. پاته همچنین به عنوان مدیر جهانی بهداشت، تغذیه و جمعیت و مدیر تسهیلات مالی جهانی برای زنان، کودکان و نوجوانان در گروه بانک جهانی خدمت کرده است.

این کشور در حال حاضر با مهاجرت نخبگان و متخصصان در حوزه بهداشت و امور پزشکی به خارج از کشور روبرو است و تقریبا 46 درصد از کادر تخصصی این حوزه در 10 سال گذشته به خارج از کشور از جمله به انگلیس و امریکا و کشور های حاشیه خلیج فارس مهاجرت کرده است