در دنیای مدرن، فروشگاه‌های آنلاین با سرعت شگفت‌آور و قیمت پایینی توسط فروشگاه سازها ساخته می‌شوند. در حال حاضر، انواع متنوعی از فروشگاه ساز ایرانی و خارجی، خدمات ساخت سایت را ارائه می‌دهد. هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند و امکانات مشخصی را ارائه می‌دهند‌.

ویژگی‌های یک فروشگاه ساز خوب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

وقتی دنبال یک فروشگاه ساز خوب برای ساخت فروشگاه رویایی خود می‌گردید، ممکن است دقیقا ندانید دنبال چه ویژگی‌هایی باشید و چگونه فروشگاه ساز خود را انتخاب کنید. 

توصیه ما به شما این است که فروشگاه‌ سازهایی را انتخاب کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشند.

 

 

ارائه سئوی مطلوب

شاید فکر کنید تمام ویژگی‌های سئوی سایت وابسته به محتوای آن است. اما جالب است بدانید بخش مهمی از سئوی سایت وابسته به کدنویسی آن است. این بخش از سئو، که با نام «سئوی تکنیکال» شناخته می‌شود، ریشه در نرم‌افزار دارد.

 اگر ارائه‌کننده‌ای که طراحی فروشگاه شما را به عهده می‌گیرد، قواعد سئو را به‌خوبی رعایت نکند، ممکن است در نتایج جستجوی گوگل، به‌‌طور کامل سایت به نمایش درنیاید. از آنجا که هدف از ساخت فروشگاه، جلب مشتری و فروش بیشتر است، سئوی نامناسب، می‌تواند تمام هزینه‌های شما را بی‎نتیجه کند.

قبل از سفارش تولید سایت، از ارائه‌دهنده در مورد امتیاز سئو سایت که در ابتدا به شما تحویل داده می‌شود، پرس‌‌وجو کنید.

 

هاست مطمئن

تلاش برای مرور وب‌سایتی که کند است یا دائماً قطع می‌شود، بسیار خسته‌کننده است. برای فروشگاه‌های آنلاین، داشتن یک‌هاست قابل اعتماد برای اطمینان از این‌که وب‌سایتِ آنها همیشه به‌خوبی کار می‌کند، بسیار مهم است.  لازم است فروشگاه‌های آنلاین، میزبانی داشته باشند که بتواند ترافیک وب سایت را مدیریت کرده و بارگذاری سریع را به‌خصوص در زمان اوج خرید فراهم نماید.

از طرف دیگر، کدهای فروشگاه شما و تمام اطلاعات آن بر روی‌ هاست قرار دارد. اگر ارائه‌کننده فروشگاه‌ساز از یک‌ هاست نامعتبر استفاده نماید، ممکن است تمام اطلاعات شما از دست رفته و یا توسط هکر‌ها مورد سوء‌استفاده قرار بگیرد.

 

سهولت استفاده

سایتی که فروشگاه ساز برای شما می‌سازد، باید به‌‌راحتی قابل استفاده باشد. ناوبری و پیداکردن محصولات باید در عرض چند ثانیه به اتمام برسد. مشتری‌ها دوست ندارند در سایت‌هایی که ناوربری آنها آسان نیست جستجو کنند و بعد از یک مرور ساده سایت را ترک می‌کنند.

برای این‌که دریابید سایتی که به وسیله فروشگاه ساز خاصی ساخته می‌شود، به‌راحتی قابل استفاده است یا خیر، لازم است نمونه‌هایی از فروشگاه‌های ساخته‌شده توسط ارائه‌دهنده را بررسی کنید. معمولا در صفحه اول هر فروشگاه ساز، پروژه‌های قبلی آن مشخص است؛ حتما سری به سایت‌ها بزنید تا از سهولت استفاده آن اطمینان حاصل کنید.

 

قالب‌های متنوع

قبل از انتخاب شاپ بیلدر، از تعداد قالب‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد  مطلع شوید و سعی کنید برخی از آنها را در سایت‌های مختلف ببینید. قالب سایت، ظاهر آن را به نمایش می‌گذارد. هرچه قالب‌های در دسترس بیشتر باشند، ظاهر سایت با سلیقه شما هماهنگ‌تر خواهد بود. 

سازگاری با تلفن هراه

سایتی که برای شما ساخته می‌شود، باید به‌خوبی با تلفن همراه قابل مشاهده باشد. اکثر کاربران امروزی فروشگاه‌ها، از تلفن همراه برای جستجو و خرید استفاده می‌کنند. طراحی سازگار با تلفن همراه را «طراحی ریسپانسیو» یا «واکنش‌گرا» می‌نامند.

با طراحی واکنش‌گرا، وب‌سایت متناسب با اندازه صفحه نمایش دستگاهی که مشتری استفاده می‌کند، تنظیم می‌شود و پیمایش و خرید بسیار آسان می‌گردد. این ویژگی نه تنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند فروش و رضایت مشتری را نیز افزایش دهد. در دنیای امروزی، که افراد زیادی به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند، داشتن یک طراحی واکنش‌گرا برای هر فروشگاه اینترنتی موفقی ضروری است.

فروشگاه ساز آنلاین

 

 

 

امکانات اولیه سایت

میزان امکاناتی که ارائه‌دهنده در ابتدا به شما تحویل می‌دهد، اهمیت زیادی دارد. لازم است این امکانات تا حد ممکن کامل باشد. برای مثال امکانات زیر برای کسب‌و‌کار فروشگاهی لازک می‌باشد:

  • امکان دسته‌بندی و اضافه‌کردن بی‌نهایت محصول
  • گذاشتن تخفیف برروی کالا بر حسب تمایل فروشنده
  • اتصال به درگاه اینترنتی
  • امکان ارسال پیامک و ایمیل به خریداران

 

به‌روزرسانی منظم سیستم

یک سیستم، بدون به‌روزرسانی، در معرض خطرات امنیتی زیادی قرار دارد. به‌روزرسانی‌ها نه تنها امکانات سایت و ظاهر آن را تقویت می‌کنند، بلکه حفره‌های امنیتیِ شناخته‌شده را برطرف کرده و امکان نفوذ هکرها را به حداقل می‌رساند. یک ارائه‌دهنده خوب فروشگاه، باید به‌طور منظم سیستم خود را به‌روز‌رسانی کند تا سایت شما در حالت بهینه باقی بماند.

 

فروشگاه‌سازهای خوب در ایران و جهان

با کمی جستجو می‌توانید فروشگاه ‌سازهای خوبی در ایران و جهان پیدا کنید. اگرچه آغاز کار فروشگاه سازها در ایران نبود، اما در حال حاضر، انواع باکیفیتی از این ارائه‌دهنده‌ها در ایران موجود هستند. برای مثال: سایت شاپفا، یکی از سایت‌های حرفه‌ای در زمینه تولید فروشگاه است. شاپفا متناسب با بازار ایران توسعه یافته و امکاناتی را که برای فروش نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

از انواع خارجی فروشگاه‌ساز می‌توان به شاپیفای (Shopify) اشاره کنیم. Shopify یک پلت‌فرم کاربرپسند ارائه می‌دهد و برای مشتری امکان شخصی‌سازی ظاهر و عملکرد فروشگاه خود را فراهم می‌کند. مشتری می‌تواند از بین طیف گسترده‌ای از قالب‌ها و تم‌های از پیش طراحی‌شده، یکی را انتخاب کند یا طراحی منحصر‌به‌فرد خود را از ابتدا ایجاد نماید. Shopify همچنین، طیف وسیعی از برنامه‌ها (از مدیریت موجودی تا ابزارهای بازاریابی) را برای بهبود عملکرد فروشگاه، ارائه می‌دهد.  جهت آشنایی بیشتر با این پلتفورم روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://www.shopify.com/

 

 

فروشگاه‌ساز ایرانی یا خارجی؟ کدام را انتخاب کنیم؟

بسیاری از افراد ساکن در خارج از کشور و حتی افراد داخلی، از شاپیفای و سایر پلتفرم‌های آنلاین ساخت فروشگاه استفاده می‌کنند.

با این‌حال، استفاده از ارائه‌دهندگان ایرانی، برای سایت‌های داخل ایران مناسب‌تر است. هماهنگی با درگاه‌های پرداخت داخلی، حفاظت از اطلاعات و هزینه‌های پایین‌تر، از جمله مزایای استفاده از یک فروشگاه‌ساز خوب داخلی هستند. علاوه بر این، اگر قصد گسترش سایت خود را دارید، می‌توانید با هزینه‌های بسیار کمتری، آن را در داخل کشور توسعه دهید.

اگر قصد ساخت یک فروشگاه حرفه‌ای را دارید، می‌توانید از شاپفا کمک بگیرید. با کمک این فروشگاه ساز می‌توانید سریع و آسان فروشگاه آنلاین بسازید.