انعقاد قرارداد بیمه خودرو فرهنگیان از طرف بیمه معلم با همکاری آموزش و پرورش یک امکان ویژه برای خرید بیمه قسطی توسط فرهنگیان است. رئیس مجتمع فرهنگیان بیمه معلم با اعلام این خبر امکان خرید قسطی بیمه شخص ثالث خودرو برای فرهنگیان را به عنوان یکی از امکانات این قرارداد برشمرد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد جزییات بیمه شخص ثالث طرف قرارداد با آموزش پرورش، اهمیت خرید بیمه شخص ثالث و پوشش‌های آن با شما صحبت کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث طرف قرارداد با آموزش و پرورش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

بررسی شرایط بیمه شخص ثالث طرف قرارداد با آموزش و پرورش

شرایط بیمه شخص ثالث طرف قرارداد با آموزش و پرورش

در بیمه شخص ثالث فرهنگیان حق بیمه را به صورت پنج قسط مساوی از یک ماه بعد از صدور بیمه‌نامه و با اقساط کاملا مساوی از حقوق بیمه‌گزاران فرهنگی کسر می‌کنند. قرارداد بیمه شخص ثالث بیمه معلم برای فرهنگیان شامل صدور بیمه‌نامه شخص ثالث، حوادث سرنشین و بدنه خودروهای اداری و شخصی متعلق به کارکنان شاغل فرهنگی است. به عبارتی بیمه معلم با دریافت حق بیمه مربوطه موظف به پرداخت خسارات بیمه‌گزاران بر اساس قوانین و مقررات بیمه است.

 

مزایای بیمه شخص ثالث طرف قرارداد با آموزش و پرورش

مزیت‌های بیمه شخص ثالث طرف قرارداد با آموزش و پرورش به شرح زیر است:

  • تا سقف 60 درصد مجموع تخفیفات اعطایی در بیمه بدنه خودرو
  • 50 درصد تخفیفات اعطایی در مورد بیمه شخص ثالث خودرو
  • برای خرید بیمه بدنه گروهی 15 درصد تخفیف
  • برای خرید بیمه شخص ثالث 15 درصد تخفیف بر حق بیمه مازاد

لازم است بدانید حق بیمه اجباری بیمه شخص ثالث مشمول این تخفیف نمی شود.

 

بیمه شخص ثالث خودرو و اهمیت خرید بیمه‌نامه

بیمه شخص ثالث مسئول جبران خسارات مالی و جانی اشخاص ثالث است.

 

بیمه شخص ثالث خودرو یک بیمه‌نامه اجباری برای همه دارندگان وسایل نقلیه موتوری است. این بیمه‌نامه وظیفه جبران خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث را در تصادفات و حوادث رانندگی به عهده دارد. خرید بیمه شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی و بر اساس قانون اجباری است. به عبارتی در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث و مشاهده توسط مامور راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوید، همچنین احتمال توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ توسط مامورین وجود دارد.

لازم است بدانید حق بیمه شخص ثالث با توجه به نوع خودرو، تعداد سیلندر، کاربری، تخفیفات بیمه و نرخ دیه تعیین می‌شود. نرخ دیه در سال 1402 در ماه‌های حرام برابر با یک میلیارد و دویست میلیون تومان و در ماه‌های غیرحرام برابر با 900 میلیون تومان است. سقف جبران خسارات جانی در بیمه شخص ثالث برابر با نرخ  دیه است.

سقف جبران خسارات مالی دارای دو میزان حداقل 30 میلیون تومان و حداکثر 600 میلیون تومان به انتخاب بیمه‌گزار است. با توجه درصد انتخابی بیمه‌گزار، بیمه در زمان بروز حوادث برای جبران خسارت اشخاص ثالث عمل می‌کند.

 

پوشش‌های بیمه شخص ثالث طرف قرارداد با آموزش و پرورش

بیمه شخص ثالث معلم نیز مانند سایر انواع بیمه‌های شخص ثالث دارای پوشش‌های جانی و مالی به شرح زیر است:

خسارات مالی: بیمه شخص ثالث وظیفه جبران خسارات ناشی از حوادث رانندگی به اموال اشخاص ثالث را به عهده دارد.

خسارات بدنی: این بیمه مسئولیت جبران خسارت‌های فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان پزشکی ناشی از تصادف را به عهده دارد. این خسارات صدماتی مانند شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی جزئی یا کلی، دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث را شامل می‌شود.

پوشش حوادث راننده: در صورتی خسارات جانی راننده مقصر آسیب دیده جبران می‌شود که گواهینامه معتبر و مرتبط با خودرو را داشته باشد.

 

آیا نداشتن بیمه شخص ثالث جریمه دارد؟

همان‌طور که گفتیم بیمه شخص ثالث یک بیمه‌نامه اجباری است. بنابراین در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث به ازای هر روز جریمه می‌شوید. این جریمه را جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌گویند. میزان جریمه دیرکرد نیز با توجه به نوع خودرو، کاربری، تعداد سیلندر، شرکت بیمه‌گر و مواردی از این دست به شکل زیر محاسبه می‌شود:

حق بیمه پایه بدون در نظر گرفتن تخفیفات آن تقسیم بر تعداد روزهای سال (365 روز)

 

خرید بیمه معلم شخص ثالث برای فرهنگیان

شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. با هر دوری که لاستیک‌های ماشین روی جاده می‌زنند، احتمال وقوع 1000 حادثه ناگوار وجود دارد. در چنین شرایطی، بیمه شخص ثالث مانند یک سپر قوی و قابل اعتماد در کنار شماست، همانند یک نجاتگر که بلافاصله در هنگام نیاز حاضر است. بیمه ماشین می‌تواند تا حد امکان از مال شما مراقبت کند. بیمه خودرو در واقع نمادی از مسئولیت و همدلی است. با داشتن این بیمه، شما در هر حادثه، بخشی از بار مسئولیت را از دوش خودتان برمیدارید.

بیمه شخص ثالث طرف قرارداد با فرهنگیان امکان خری قسطی را در دسترس قشر فرهنگی و خانواده‌های آن‌ها قرار داده است. خرید قسطی یکی از دغدغه‌های مالی فرهنگیان را کاهش می‌‌دهد. در این مقاله در مورد بیمه شخص ثالث معلم، شرایط و مزایای بیمه شخص ثالث طرف قرارداد با آموزش پرورش صحبت کردیم. همچنین در مورد اهمیت بیمه شخص ثالث و پوشش‌های آن نیز به شما اطلاعاتی دادیم. امیدوارم خودرو خود را در اولین فرصت بیمه کنید و مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشوید.

https://www.zoomit.ir/pr/410285-bimeh/