امروزه به لطف پیشرفت‌های زیاد در عرصه دندانپزشکی زیبایی، دیگر داشتن دندان‌ها و لبخندی زیبا یک آرزو نیست. شما همین الان می‌توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر نیکزاد، بهترین روش ترمیمی برای زیباترشدن لبخند و دندان‌هایتان را انجام دهید. لمینت سرامیکی، راهی همیشگی برای داشتن زیباترین لبخند است. در ادامه این مطلب با لمینت سرامیکی دندان پرطرفدارترین و طبیعی‌ترین روش زیبایی دندان‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

لبخندت را رها کن، لمینت سرامیکی راهی همیشگی برای زیباترین لبخند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

لمینت سرامیکی دندان، یک روکش نازک از جنس سرامیک است و اختصاصی برای دندان‌های شما ساخته می‌شود. در این مدل ترمیم زیبایی دندان جلو ، دندانپزشک بعد از تراشیدن دندان‌های شما به میزان لازم یک قالب تهیه کرده و آن را به لابراتوار می‌فرستد. رنگ لمینت دندان شما با نظر دلخواه‌تان ساخته شده و سپس روی دندان‌هایتان نصب می‌شود. میزان تراش مینای دندان برای نصب روکش لمینتی، 0.3 تا 0.5 میلی متر است.

کاندیدهای مناسب لمینت دندان‌ها بهترین گزینه برای داشتن لبخندی زیبا 

  • افرادی که دندان‌هایشان کمی فاصله دارد.
  • افرادی که دندان‌هایشان دچار ترک خوردگی و شکستگی جزئی است.
  • افرادی که دندان‌های‌شان به شدت تغییر رنگ داده و لک شده است.
  • افرادی که دندان‌هایشان به مقدار جزئی کجی دارد.
  • افرادی که دندان‌های نامرتب و روی هم افتاده دارند.
  • افرادی که دندان‌هایشان با هم تراز نیستند.

چه کسانی نمی‌توانند از لمینت سرامیکی دندان استفاده کنند؟

اگر جزو افراد زیر هستید، شما کاندید مناسبی برای لمینت دندان نیستید:

  • دندان‌هایتان نازک و ضعیف است.
  • دارای پرکردگی‌های وسیع و زیاد هستید.
  • دندان‌هایتان به شدت پوسیده هستند.
  • نمی‌توانید به بهداشت دندان‌ هایتان پایبند باشید.
  • عادت به دندان قروچه دارید.
  • دندان‌‌هایتان به شدت کج و نامرتب است.

دندانپزشک متخصص زیبایی، ابتدا سلامت دندان‌های شما را بررسی کرده و درصورتی‌که واجد شرایط دریافت لمینت باشید آن را برای شما انجام خواهد داد. اگر لمینت دندان به دلایل مختلف و تشخیص دندانپزشک برای شما مناسب نباشد، جای هیچ نگرانی نیست. می‌توانید از روش‌های جایگزین مثل کامپوزیت ونیر و بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان‌ها و زیباترشدن لبخندتان استفاده کنید.

مزایای لمینت سرامیکی دندان

از مهم‌ترین مزایای لمینت سرامیکی دندان می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مقاومت در برابر لکه و تغییر رنگ
  • افزایش زیبایی دندان‌ها و موثر در افزایش اعتماد به نفس
  • جوان‌تر نشان دادن چهره
  • رفع عیوب و نواقص دندانی
  • مقاومت بالا
  • دوام و ماندگاری طولانی مدت

لمینت دندان‌های نامرتب

پیشگیری از پیری زودرس چهره با ایمپلنت دندان

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیت ونیر؟

در مورد اینکه لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیت دندان، باید مزایا و معایب هر دو روش را به دقت با هم مقایسه کنید. البته باز هم کافی نیست، زیرا نظر نهایی نظر و صلاحدید دندانپزشک شما است. دندانپزشک پس از بررسی وضعیت دندان‌هایتان و انتظاراتی که دارید، بهترین و مناسب ترین روش برای زیباتر شدن دندان‌‌ را پیشنهاد می‌دهد. هر کدام از روش‌های لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر، ویژگی‌ها و کاربردهای به خصوصی دارند که در انتخاب آن‌ها موثر است.

عوارض لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی با تمام مزایایی که دارد، عوارضی هم به دنبال دارد که باید از قبل آن‌ها را بدانید. از مهم‌ترین عوارض لمینت‌های دندانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  لمینت دندان، برگشت‌پذیر نیست. یعنی بعد از نصب این نوع روکش زیبایی، باید همیشه از  لمینت روی دندان‌هایتان استفاده کنید و از دندان‌های طبیعی‌خودتان به تنهایی نمی‌توانید استفاده کنید. مینای دندان برای نصب لمینت به میزان زیادی تراشیده می‌شود که جبران نمی‌شود.
  • برای نصب لمینت، ساختار دندان‌ها دچار تغییر می‌شود.
  • حساس شدن دندان بعد از تراش، البته این عارضه موقتی بوده و بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود.
  • گاهی، به خصوص در روزهای اول، رنگ دندان‌های لمینت شده تفاوت زیادی با رنگ دندان‌های طبیعی دارد.
  • رنگ لمینت دندان پس از نصب دیگر قابل تغییر نیست. بهتر است پیش از نصب لمینت، حتما با مشورت دندانپزشک بهترین رنگ لمینت دندان را با توجه به معیارهای مهم و سلیقه شخصی خود انتخاب کنید.
  • لق‌شدگی و افتادن لمینت دندان، در موارد نادری رخ می‌دهد. گاهی در اثر جویدن اجسام سخت یا عادات اشتباه، لمینت‌ها از جای خود در می‌آید. البته این عارضه در اثر نصب نادرست و غیراصولی لمینت دندان نیز رخ می‌دهد.

هزینه لمینت سرامیکی دندان چقدر است؟

اگر نگران هزینه لمینت سرامیکی دندان هستید، باید بگوییم که لمینت سرامیکی دندان روش گران‌تری نسبت به بلیچینگ و کامپوزیت ونیر است. هزینه لمینت سرامیکی بسته به مشکل دندان‌هایتان، میزان کاری که نیاز دارند، درمان‌های جانبی، هزینه ساخت روکش در لابراتوار و تجربه دندانپزشک بستگی دارد. البته هزینه زیاد لمینت با توجه به دوام بالایی که دارد، کاملا توجیه می‌شود. دوام لمینت سرامیکی بسیار بیشتر از کامپوزیت ونیر و بلیچینگ است.

سوال پرتکراری که در مورد هزینه لمینت سرامیکی دندان وجود دارد، این است که آیا هزینه لمینت سرامیکی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟ در این باره باید بگوییم اکثر بیمه‌های درمانی خدمات زیبایی دندانپزشکی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. لمینت کردن دندان‌ها نیز با هدف زیبایی انجام می‌شود؛ به همین دلیل هزینه آن تحت پوشش خدمات درمانی بیمه نیست. با این حال می‌توانید برای اطمینان بیشتر با کارشناس بیمه طرف قرارداد خود درباره هزینه لمینت دندان صحبت کنید.

عکس قبل و بعد از لمینت سرامیکی دندان‌های زرد

مراقبت از لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی دندان به طور متوسط از 5 تا 10 سال دوام و ماندگاری دارد. بعد از این مدت، لمینت‌های دندانی نیاز به تعویض و یا ترمیم خواهند داشت. با این حال با مراقبت درست از لمینت دندان‌های خود می‌توانید ماندگاری آن‌ها را بیشتر کنید. برای افزایش طول عمر لمینت دندان‌، حتما به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  1. روزی حداقل دو نوبت مسواک بزنید.
  2. از خمیردندان و مسواک مخصوص لمینت استفاده کنید.
  3. هر 6 ماه یک بار برای جرم‌گیری دندان و چک کردن سلامت دندان‌هایتان به دندانپزشکی مراجعه کنید.
  4. از گاززدن لقمه‌های سفت، هویج، کرفس، سیب و خوراکی‌هایی از این دست بپرهیزید.
  5. بعد از هر وعده غذایی دندان‌هایتان را مسواک بزنید، اگر شرایط مسواک زدن را ندارید؛ دندان‌هایتان را با آب بشوئید.
  6. با توصیه دندانپزشک، حداقل هفته ای یک بار از دهانشویه استفاده کنید.
  7. اگر عادت دارید ته مدادتان را بجوید، در بطری‌ها را با دندان باز کنید یا گردو را با دندان‌هایتان بشکنید، بعد از لمینت کردن دندان‌هایتان باید این عادات مضر خود را برای همیشه کنار بگذارید.
  8. از مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های رنگی مثل آب انار، شکلات، چای، نوشابه، قهوه، تمشک، انواع سس‌ها و ... که باعث تغییر رنگ و لک شدن لمینت دندان‌ها می‌شوند خودداری کنید.

با رعایت این نکات لمینت دندان‌هایتان حتی بیشتر از 15 سال دوام خواهند داشت. علاوه بر این نکات، مراجعه به دندانپزشک متخصص لمینت دندان که نیاز به ظرافت، تجربه زیاد و دقت عمل بیشتری دارد به دوام هر چه بیشتر کمک خواهد کرد. توصیه می‌کنیم در انتخاب دندانپزشک متخصص زیبایی وسواس بیشتری به خرج دهید. بدون شک دندانپزشکی تخصصی دکتر نیکزاد از بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی در سطح شهر تهران است که می‌توانید با خیال راحت زیبایی دندان‌هایتان را به دکتر نیکزاد بسپارید.

کلینیک دندانپزشکی دکتر نیکزاد، زیبایی را به لبخند خود هدیه کنید!

کلینیک دندانپزشکی دکتر نیکزاد، یکی از بهترین مراکز زیبایی و درمانی دندانپزشکی در تهران است و تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی از عصب‌کشی گرفته تا ایمپلنت دندان را با بهترین دندانپزشکان کشور و بهترین تجهیزات دریافت خواهید کرد. کلینیک دندانپزشکی دکتر محمد نیکزاد بیش از 20 سال سابقه خدمت‌رسانی را در کارنامه خود دارد و خدمات متنوعی از جمله کامپوزیت ونیر، اوردنچر، اصلاح طرح لبخند، ایمپلنت، لمینت سرامیکی و ... با بهترین کیفیت ارائه می‌شوند. اطلاعات بیشتر درباره خدمات کلینیک دندانپزشکی دکتر نیکزاد و رزرو نوبت را می‌توانید در آدرس https://drnikzad.com/ مشاهده کنید.