باید بیان کنیم شستشوی فرش کاری تخصصی است. پس به همین علت بهتر است کار شست و شوی فرش زیر نظر متخصصین این حوزه انجام پذیرد. البته خود افراد نیز می‌توانند در منزل با رعایت نکاتی فرش‌های خود را شستشو دهند، ولی از آنجایی که امروزه بیشتر منازل آپارتمانی هستند و متراژ خانه‌ها کوچک‌تر شده، شستن فرش در منزل بسیار دشوارتر و سخت‌تر از قبل شده است.

شستن فرش در منزل یا سپردن به دست مراکز قالیشویی ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اگر شما قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً تحقیقات لازم را در انتخاب مرکزی مطمئن بکنید تا از این طریق، سلامت فرش شما تضمین شود. برای آنکه بتوانید شرکت قالیشویی معتبری را جهت این کار انتخاب کنید، کافیست به فضای وب سری بزنید. برای مثال اگر در شهر تبریز ساکن هستید برای انتخاب معتبرترین مرکز قالیشویی قزوین کافیست همین عبارت را در موتورهای جستجو سرچ کنید.

سپس می‌توانید با سر زدن به وب سایت هر کدام از مراکز قالیشویی موجود و خواندن نظرات کاربران و همچنین ارتباط با مرکز پشتیبانی آن‌ها، از نحوه خدمات رسانی و کیفیت آن‌ها مطلع شوید. در ادامه مقاله به بررسی نکات بیشتر در ارتباط با علت انتخاب مراکز قالیشویی خواهیم پرداخت و برای افرادی که قصد شستشوی فرش در منزل‌ را دارند نیز نکاتی را بیان خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

12

چرا بهتر است شستشوی فرش را به مراکز قالیشویی سپرد؟

 

از آنجایی که امروزه فرش‌ها در انواع گوناگون و با الیاف متفاوت تولید می‌شوند، به همین علت هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. به همین سبب می‌توانیم بیان کنیم شناخت فرش کاری تخصصی است و باید سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته باشید تا بتوانید تجربه و تخصص کافی را در این زمینه کسب کنید. حال اگر بخواهید به تنهایی در منزل بدون داشتن اطلاعات و تجربه کافی اقدام به شستشوی فرش‌های خود بکنید، این احتمال وجود دارد که به بافت  فرش خود آسیب جدی وارد کنید.

 

پس پیشنهاد ما این است که حتماً از مراکز قالیشویی معتبر استفاده کنید. اگر در یزد ساکن هستید برای استفاده از مراکز معتبر قالیشویی زنجان می‌توانید کمی تحقیق کرده و سپس باکیفیت‌ترین آنان را انتخاب کرده و از خدماتشان استفاده کنید‌. علت استفاده از مراکز قالیشویی عبارت است از :

 

داشتن متخصصین این حوزه

یکی از دلایل استفاده از مراکز قالیشویی آن است که دارای متخصصین مربوط به این حوزه هستند و تمامی روند شستشوی فرش‌های مشتریان، زیر نظر کارشناسان آنان انجام خواهد شد. درواقع در مراکز قالیشویی سلامت فرش شما حفظ خواهد شد، زیرا متخصصین مجموعه از روش‌هایی استفاده می‌کنند که فرش‌های مشتریان رنگ پس ندهد و کیفیت آن پایین نیاید. همچنین در صورت نیاز خدمات ترمیم و رفو را برای مشتریان خود انجام خواهند داد.

 

این در حالیست که اگر خودتان بخواهید تمامی موارد را در منزل به تنهایی انجام دهید، ممکن است به رنگ و تار و پود فرش شما آسیب وارد شود. اگر در قم ساکن هستید و قصد دارید از خدمات مراکز قالیشویی برای شستشوی فرش‌های خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً به وب سایت‌های مختلف مراکز قالیشویی شهر خود سری بزنید و قسمت نظرات کاربران را به خوبی مطالعه کنید. همچنین می‌توانید با ارتباط گرفتن با کارشناسان سایت تمامی سوالات خود را از آنان بپرسید و سپس معتبرترین مرکز قالیشویی کرمان را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید.

 

استفاده از دستگاه‌های پیشرفته

در مراکز قالیشویی معتبر از تجهیزات پیشرفته برای شستشوی قالی استفاده می‌کنند. به همین علت روند شستشوی قالی‌ها بسیار بادقت توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک انجام می‌شود و اگر فرش شما به هر دلیلی دچار آسیبی شده باشد از روش‌های ترمیم استفاده می‌کنند تا آسیب فرش را برطرف کنند.

کیفیت شست و شوی بالا

در مراکز قالیشویی معتبر کارشناسان فرش، نوع فرش مشتریان را شناسایی کرده و سپس با توجه به نوع الیاف و بافتی که هر کدام از فرش‌ها دارند، بهترین نوع روش شستشو و بهترین نوع شوینده را که با فرش مشتریان متناسب است انتخاب می‌کنند و سپس روند شستشو را آغاز می‌کنند. در نهایت بعد از آنکه تمامی مراحل شستشو به خوبی طی شد، با استفاده از دستگاه‌های خشک کن مخصوص، فرش را به خوبی خشک می‌کنند.

تضمین سلامت فرش

اگر از خدمات مراکز قالیشویی معتبر استفاده کنید، کیفیت شستشو و سلامت فرشتان تضمین می‌شود. به خصوص اگر فرش دستبافی در منزل دارید و قصد شستشوی آن را دارید حتماً از یک شرکت قالیشویی خوب کمک بگیرید، زیرا فرش‌های دستباف دارای ارزش و قیمت بالایی هستند و به همین دلیل شستشوی آنان حساسیت بالایی دارد.

13

شستن فرش در منزل

برای شستن فرش در منزل اولین کاری که باید بکنید این است که حتماً شوینده مناسبی تهیه کنید. شوینده‌ای که انتخاب می‌کنید باید قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد و همچنین به بافت فرش آسیب وارد نکند، در واقع باید PH مناسبی داشته باشد. حواستان باشد حتماً برای استفاده از شامپو فرش آن را با مقداری آب رقیق کنید. از دیگر وسایلی که برای شستن فرش در منزل احتیاج دارید عبارت است از پارو، جاروبرقی، سطل آب، اسفنج تمیز، فرچه مخصوص و غیره که در صورت تهیه تمامی موارد نوبت به روند شست و شو می‌رسد.

 

شما باید با استفاده از جارودستی یا جاروبرقی فرش خود را جارو بکشید تا حد امکان، گرد و غباری که روی سطح آن است از بین برود. در مرحله بعد می‌توانید مقداری از شامپو فرش را روی قسمت گوشه‌ای فرش خود تست کنید. اگر رنگ پس نداد فرایند شستشو را آغاز کنید. برای شستشوی فرش بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. بعد از آنکه فرش را به طور کامل شستشو دادید نکته دیگری که باید رعایت کنید آن است که حتماً فرش را به طور کامل آبگیری کنید.

 

همچنین اگر فرش شما رنگ پس نمی‌دهد با استفاده از یک حوله پرزهای اضافی آن را بگیرید. بعد از آنکه مرحله آبگیری فرش را نیز به طور کامل انجام دادید، بهتر است آن را به دور از نور آفتاب و در فضای آزاد قرار دهید تا خشک شود، زیرا نور آفتاب به بافت فرش آسیب می‌رساند. بعد از خشک کردن فرش با استفاده از یک برس، خواب فرش را به حالت عادی برگردانید.

 

جمع‌بندی

همانطور که بیان کردیم شستشوی فرش بهتر است زیر نظر متخصصین آن انجام شود تا سلامت فرش شما به طور کامل تضمین شود که در این مقاله به علت‌های این موضوع به طور مختصر اشاره کردیم.