این سوال شاید در ذهنتان باشد که کدام استخوان ها برای سگ ها بی خطر هستند؟ احتمالا شنیده اید که سگ ها عاشق جویدن استخوان هستند. همچنین شاید شنیده باشید که استخوان ها برای سگ ها خطرآفرین هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با این همه اطلاعات غیر معمول ضد و نقیض درباره استخوان دادن به سگ ها، تفکیک حقایقی که هم شامل مزیت سلامتی و هم خطرات آن باشد دارای اهمیت است. استخوان دادن به سگ می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر شما به خوبی آگاهی داشته باشید و از برخی دستورالعمل های ساده پیروی کنید، این کار می تواند بی خطر و حتی برای توله سگ شما خوب باشد.

گفته می شود که همیشه باید قبل از دادن غذاهای جدید، استخوان ها یا جویدنی ها به سگ با دامپزشک مشورت کرد تا از بی خطر بودن آن تا حد امکان مطمئن شوید.

در اینجا برخی اطلاعات مورد نیاز شما جهت تعیین اینکه کدام نوع استخوان ها برای سگتان مناسب و کدام استخوان ها نامناسب هستند آورده شده است.

01

از استخوان های پخته خودداری کنید.

استخوان های پخته آنهایی را در بر می گیرند که برای تغذیه سگ ها خطرآفرین هستند. آنها به سادگی شکسته و متلاشی می شوند.

سگ هایی که استخوان های پخته می خورند ممکن است از موارد زیر رنج ببرند:

• شکستگی دندان ها

• جراحت در دهان یا زبان

• استخوان ها دور فک پایین سگ چنبره می زنند

• انسداد در نای، مری یا روده و معده

• یبوست

• خون ریزی رکتوم

• پریتونیت که عفونت باکتریایی شکم است و به دلیل وجود سوراخ در معده یا روده ایجاد می شود.

 

استخوانی که از فروشگاه به عنوان غذای سگ خریداری می شود چگونه است؟

FDA نیز درباره استخوان هایی که به شکل غذای سگ به صورت تجاری در دسترس قرار می گیرد هشدار داده است. این غذاها اغلب فرآوری شده هستند و با استخوان هایی که شما ممکن است از یک قصابی تهیه کنید تفاوت دارند. اما ممکن است خطرات مشابه داشته و منجر به بروز بیماری در سگ ها شوند.

در سال 2016، FDA 35 گزارش در مورد آسیب دیدگی سگ ها از شرایط مربوط به استخوان هایی به شکل محصولات تجاری از غذاهای حیوانات خانگی دریافت کرد که این غذاها شامل استخوان ژامبون، استخوان ران خوک، استخوان های دنده و استخوان های قوزک پا به شکل دودی شده بودند.

شرکت ها اغلب این محصولات را از طریق دودی کردن یا پختن خشک کرده و به آنها نگهدارنده و ادویه اضافه کرده و یا با طعم دهنده هایی آنها را دودی می کنند.

02

نحوه غذا دادن به سگ

با آموزش و تربیت سگ تمامی جوانب غذا‌ خوردن او را کنترل کنید. حتی اگر بنا به خوردن یک لقمه از چیزی باشد، اول شما باید بخورید. او نباید پیش از اینکه به‌ او اجازه بدهید چیزی بخورد. او باید در هر وعده، غذای زیادی بخورد و تا زمانی که مجددا او را دعوت نکرده اید، دوباره شروع به غذا خوردن نکند. به او در یک مکان ثابت غذا ندهید. محیط غذا خوردن او را کنترل کنید و به او در مکان های مختلف غذا دهید. به او یاد بدهید که باید غذا را بدست بیاورد. از ابزار های مختلف مانند انواع اسباب بازی‌ ها و پخش پراکنده غذا برای او استفاده کنید.

 

راهنمای کامل رژیم های کاهش وزن برای گربه ها

چاقی و اضافه وزن چیزی نیست که فقط آدم ها با آن دست وپنجه نرم کنند، برای گربه ها هم یک مشکل به حساب می آید. متاسفانه، چاقی در گربه ها مستقیماً با تغذیه ی بد در ارتباط است، مخصوصاً این که خطر ابتلا به بیماری های کبدی و دیابت قندی را هم افزایش می دهد. با غذاهای پرکالری ای که ممکن است به راحتی در اختیار گربه ای که حوصله اش سر رفته قرار بدهید و تمایل کم گربه های خانگی به تحرک یا استفاده از غرایز شکارشان، جای تعجب نیست که درصد بسیار بالایی از گربه های خانگی دچار اضافه وزن اند. خوشبختانه، راهنمای کامل رژیم های کاهش وزن برای گربه ها وجود دارد، مثل محدود کردن رژیم غذایی شان.

 

۱. بدانید که چطور کالری مصرفی می تواند بر وزن تاثیر بگذارد.


کاهش وزن از طریق یک رژیم که در آن میزان مصرف کالری ها کنترل می شود، یک معادله ی ساده است: کالری مصرف شده درمقابل کالری سوزانده شده می تواند منجر به کاهش یا افزایش وزن شود. درنتیجه، اگر گربه تان کالری بیشتری نسبت به میزان کالری ای که در روز می سوزاند، مصرف کند،

03

چاق خواهد شد. بنابراین برای اینکه به گربه برای پایین آوردن وزنش کمک کنیم، باید کمی کمتر از نیاز روزانه اش به او غذا بدهیم.

 

۲. میزان ایده آل کالری مصرفی گربه تان را پیدا کنید.

این گزینه یعنی میزان کالری های مصرفی گربه تان را بشمارید. دامپزشکان توصیه می کنند که به گربه ها برای رسیدن به وزن ایده آل شان، ۷۵ تا ۸۰ درصد نیازشان به انرژی در حال استراحت غذا بدهید. این میزان به گربه تان کمک خواهد کرد با سرعتی سالم هر هفته یک تا دو درصد از وزن بدنش را پایین بیاورد. برای تعیین میزان دقیق کالری مصرفی اش حتماً از دامپزشک کمک بگیرید، اما میزان تقریبی آن عبارت است از:

۱۸۰ کالری در روز برای رسیدن به وزن ایدآل ۵/۳ کیلوگرم

۲۱۰ کالری در روز برای رسیدن به وزن ایدآل ۵/۴ کیلوگرم

۲۳۰ کالری در روز برای رسیدن به وزن ایدآل ۵/۵ کیلوگرم

 

۳. می توانید از غذاهای مخصوص کاهش وزن برای گربه ها استفاده کنید.

شاید برای تان محدود کردن غذای عادی ای که گربه تان می خورد کمی سخت باشد چون از نظر ظاهری به طرز قابل توجهی از حجمش کم می شود و حتماً گربه تان هم چندان استقبال نخواهد کرد. غذاهای خاص فرموله شده برای کاهش وزن میزان کالری کمتر و فیبر بالایی دارند و کمک می کنند گربه تان همان حجم غذای همیشگی اش را اما با کالری پایین تر دریافت کند.

کم کردن از حجم غذای گربه باعث می شود همیشه احساس گرسنگی داشته باشد و این موجب می شود همیشه برای غذا دنبال تان باشد و هم متابولیسم بدنش پایین بیاید که خود این موضوع روند کاهش وزن را کندتر می کند.

دامپزشک می تواند بهترین غذا برای کاهش وزن گربه تان را تشخیص دهد. این غذاهای مخصوص گاهی حاوی ال-کارنیتین هم هستند که مکملی است برای تقویت چربی سوزی.

برای داشتن دقت بیشتر، برای اندازه گیری غذا از ترازوهای آشپزخانه استفاده کنید.

 

۴. گربه تان را هفته ای یک بار وزن کنید.


برای راهنمای کامل رژیم های کاهش وزن گربه ها هر هفته  را وزن کرده و وزنش را یادداشت کنید. طبیعی است که گاهی در این فرآیند کاهش وزن، بدن گربه تان قفل کند و مدتی وزنش پایین نیاید. در این شرایط با دامپزشک تان مشورت کنید که درصورت صلاحدید پنج تا ده درصد دیگر از کالری مصرفی او کم کنید.

04

۵. می توانید گربه تان را پیش متخصص تغذیه ی حیوانات خانگی ببرید.

گربه هایی که تحت نظر متخصص تغذیه وزن شان را پایین می آورند، احتمال موفقیت شان بالاتر است. دلیلش این است که پزشک متخصص با مشاوره های خود باعث می شود تشویق تان کند که وقتی گربه تان غذای بیشتری از شما می خواهد احساساتی نشوید و رژیم او را نشکنید.

 

۶. اگر چند گربه دارید، جداگانه به آن ها غذا بدهید.

اگر بخشی از مشکل تان این است که دو گربه یا بیشتر دارید و فقط یکی از آن ها اضافه وزن دارد، باید در اتاق هایی جداگانه به آن ها غذا بدهید. این کار باعث می شود مطمئن شوید گربه ای که اضافه وزن دارد فقط میزان موردنظر و حساب شده برای رژیمش را بخورد.

 

درباره پت شاپ ژیوان

پت شاپ ژیوان به عنوان بزرگترین فروشگاه لوازم و غذای حیوانات و سرویس هایی مانند آرایشگاه حیوانات در تهران، با همفکری و کارشناسی اولیه تیمی باتجربه و دوستدار محیط زیست و حیوانات، در سال 1392 اولین شعبه خود در خیابان ولیعصر تهران را تاسیس و شعبات دیگر را برای دسترسی راحت و رضایت مشتریان به مجموعه خود اضاف و در حال گسترش آن می باشد.

استراتژی مدیران پت شاپ ژیوان خلق بیشترین مزیت برای مشتری و تامین بالاترین میزان رضایت می باشد. موفقیت این تیم صرفا در گرو رضایت مشتری میباشد، زیرا در دنیای کنونی و با تکنولوژی ارتباط پیشرفته و گسترش وسیع شبکه های اجتماعی، رضایت مشتری تنها برگ برنده خواهد بود. بنابراین بجای صرف هزینه و بودجه های کلان برای تبلیغات، تمرکز و بودجه خود را صرف تامین حداکثر رضایت مشتریان می کنند.

05

 

افتخارات پت شاپ ژیوان

بزرگترین پت شاپ ایران

ایجاد شعبه در نقاط مختلف برای دسترسی سریعتر

تنوع بالای برند و محصول

گارانتی محصولات

تخفیف و هدایای ویژه

ارسال سریع

اصالت کالا

صداقت در فروش

قیمت مناسب

مشاوره رایگان

افتخار اعتماد بیش از ٦٠٠٠٠ مشتری

توسعه اینترنت روش‌های خرید ما را به کلی دگرگون کرده است. منافع موجود در خرید اینترنتی هر روز تعداد بیشتری از مردم را به تجربه آن و ایجاد تغییر در الگوهای متداول خرید ترغیب می‌‌کند. امروز دیگر افراد این روش خرید را بیشتر منطبق بر شرایط زندگی مدرن می‌‌‌‌بینند. ویژگی‌‌‌‌ها و طبیعت خرید اینترنتی با روحیات و نیازهای رو به رشد ما هماهنگ‌‌‌تر شده است. همه سخت در حال تلاش برای پیشرفت‌‌‌های شخصی و جمعی خود هستیم.

امروزه بهای اوقات فراغت ما با وجود مشغله‌‌های روزانه بسیار گرانبها‌تر شده است. همه ما برای این اوقات برنامه ریزی فشرده‌‌تری داریم. دیگر صرف زمان‌هایی نسبتا طولانی در فعالیت‌‌های نه‌چندان با اهمیت مانند خرید و سفرهای شهری برای بسیاری از انسان‌ها اولویت خود را از دست داده است. هوشمندی انسان‌ها، آنها را مجاب می‌‌کند که با تغییر در الگوهای قدیمی و نا‌کارآمد زندگی، هوشمندانه‌‌تر و امروزی‌‌تر زندگی کنند. صرف اوقات فراغت برای تفریح، آموزش، ورزش، لذت بردن از علایق شخصی و رفع خستگی‌‌‌های روزانه اولویت بیشتری نسبت به فعالیت‌‌‌‌های وقت‌گیر و در عین حال کم اهمیت‌‌‌‌تر مانند خرید کردن دارند.

 

شعب پت شاپ ژیوان

شعبه سعادت آباد

تهران، سعادت آباد، بلوار کوهستان، روبروی اوپال، خیابان امام صادق، نبش ارغوان دوم

تلفن : ٠٢١٢٢٠٩٦٣٤١

شعبه هروی

تهران، پاسداران، میدان هروی، بلوار پناهی نیا، نبش هفتم، پلاک ١٣٦

تلفن: ٠٢١٢٦٧٥١٧٨٢

شعبه ولیعصر (مرکزی)

تهران، خیابان ولیعصر، ٢٠٠ متر بالاتر از سه راه عباس اباد، بین کوچه پردیس و نادر، پلاک ٢٠٩٥

تلفن: ٠٢١٨٨٧١٠٨٠١

شعبه تجریش

تهران، تجریش، خیابان غلام جعفری، روبروی هایپرمی

تلفن: ۰۲۱۲۲۷۳۸۲۵۳

 

منبع: www.zivanpet.com