چند ماهی هست که رمز ارز چیا حسابی سر و صدا کرده است و خیلی‌ها را به فکر استخراج انداخته است. در این گزارش استخراج رمز ارز چیا در ویندوز را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش استخراج ارز دیجیتال چیا در ویندوز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هم‌زمان با رونق ارزهای دیجیتال افراد زیادی جذب استخراج رمز ارزها شدند. برای کسب درآمد از طریق فارمینگ باید راه و روش این کار را بلد باشید. یکی از راه‌ها استخراج از طریق ویندوز هست که همه ما کار با ویندوز را بلد هستیم. در ادامه استخراج رمز ارز چیا با ویندوز را به شما آموزش می‌دهیم.

استخراج رمز ارز چیا چرا ساده‌تر هست؟

مهم‌تری تفاوت در بحث استخراج رمز ارز چیا پردازنده هست که این رمز ارز پردازنده قوی و کارت گرافیک بالا نیاز ندارد. برای استخراج رمز ارز چیا نیازمند هارددیسک و کارت حافظه‌های SSD با ظرفیت بالا برای هستیم.

برای استخراج رمز ارز چیا چه تجهیزاتی لازم هست؟

برای استخراج رمز ارز چیا می‌توانید از سیستم‌های مرسوم مثل ویندوز، لینوکس و یا مک اواس استفاده کنید. همان کامپیوتر شخصی شما برای استخراج کافی هست. حتی کامپیوتر خانگی از لپ‌تاپ برای استخراج چیا مناسب‌تر هست. در ادامه به سایر تجهیزات موردنیاز می‌پردازیم.

 

در مرحله اول نیاز به یک کارت حافظه SSD با حافظه ۲۵۰ الی بیشتر دارید. بهتر حداقل از هارد ۱۸ ترابایتی استفاده کنید. در مرحله بعد باید نرم‌افزار Chia Blockchain را نیز نصب کنید.

آموزش مرحله به مرحله استخراج رمز ارز چیا در ویندوز

برنامه Chia Blockchain را بر روی سیستم خود نصب کنید.

با استفاده از مرورگر به آدرس سایت چیا بروید. https://www.chia.net/ 

گزینه Install Chia Blockchain را انتخاب کنید.

در این مرحله به لینک دانلود نرم‌افزار ChiaSetup دسترسی پیدا کنید.

بر روی ChiaSetup کلیک کنید تا نرم‌افزار بر روی ویندوز شما نصب شود.

اگر Windows Defender Firewall از شما درخواست دسترسی کرد، گزینه Allow access را کلیک کنید.

نرم‌افزار را باز کنید. با کلیک بر روی گزینه CREATE A NEW PRIVATE KEY نرم‌افزار Chia Blockchain برای شما یک کیف پول می‌سازد. 

چیا1

نکته مهم در این مرحله کدی هست که برای شما ساخته می‌شود. در حقیقت این کد رمز کیف پول شما هست.

چیا2

در مرحله بعد با انتخاب گزینه NEXT به مرحله بعد می‌روید. مجدداً اگر Windows Defender Firewall درخواست دسترسی از شما داشت، گزینه Allow access را انتخاب کنید.

با ورود به صفحه اصلی Full Node عمل همگام‌سازی (synchronize) را انجام دهید. این مرحله حدود دو ساعت زمان لازم دارد.

چیا3

برای شروع کار استخراج شما باید یک سری پلات ایجاد کنید و تا با آنها عمل استخراج را انجام دهید. در عوض شما کوین چیا (XCH) دریافت خواهید کرد.

برای ایجاد پلات‌ها باید به بخش Plots بروید.

چیا4

گزینه ADD A PLOT را انتخاب کنید، با این کار فرآیند پلاتینگ انجام می‌شود. بر اساس تجربه پیشنهاد می‌شود، همیشه پلات‌های خود را به‌صورت موازی (parallel) انتخاب کنید. همچنین تأخیر بین ۰ و ۶۰ دقیقه را انتخاب کنید. با این کار پلات‌های بیشتر در زمان کوتاه‌تری تکمیل می‌شود.

چیا5

بعد از مرحله پلاتینگ در پارت Select Temporary Directory، باید یک دایرکتوری در کارت حافظه SSD خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که در قسمت Select Final Directory، یک دایرکتوری بر روی کارت حافظه اکسترنال HDD خود داشته باشید. به معنای ساده، کارت حافظه SSD برای ساخت پلات استفاده می‌شود و فارمینگ (استخراج) شما نیست.

چیا6

در آخرین مرحله با انتخاب گزینه سبز رنگ CREATE PLOT پلات شما ساخته می‌شود. در این مرحله هم شما باید حدود ۶ الی ۱۲ ساعت زمان به کار پلاتینگ اختصاص دهید. البته فراموش نکنید که در مرحله ۳۱ درصد و ۱۰۰ درصد پلاتینگ متوقف می‌شود و امری عادی هست. به سیستم خود فرصت کار دهید.

شروع عمل استخراج در ویندوز

بعد از گذراندن مراحل ذکر شده، برای استخراج رمز ارز چیا، نیازی نیست، اقدام خاصی انجام دهید. پلات‌های تکمیل شده، کار استخراج رمز ارز چیا را شروع می‌کنند.

چند نکته مهم در زمان استخراج رمز ارز چیا

تلاش کنید، سیستم شما ری استارت نشود. به این دلیل که بعد از هر بار راه‌اندازی مجدد، برنامه نیازمند همگام‌سازی است.

در زمان انجام استخراج با ورود به قسمت power setting حالت خواب سیستم خود را روی گزینه Never تنظیم کنید.

برای گسترش کار خود، از چندین کامپیوتر به صورت هم‌زمان استفاده کنید.

تجربه ماینرها نشان می‌دهد که پلاتینگ در سیستم‌عامل Linux سریع‌تر از کامپیوتر با سیستم‌عامل ویندوز هست.

برای سرعت و روند بهتر توصیه می‌شود، نرم‌افزار Chia Blockchain خود را آپدیت‌های کنید.