از مهم ترین نکاتی که توی روند قطعی و فوری درمان بیماران اعصاب و روان تاثیر زیادی داره، شناخت نوع بیماری، شدت و شرایط جسمی فرد بیمار هست که توسط روانپزشک یا روانشناس مخصوص در مرکز بستری بیماران اعصاب و روان درمان میشه.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کلینیک بستری درمان توانبخشی و مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان مهرآفرین

برای جواب این سوال باید بگم از مهم ترین نکاتی که توی روند قطعی و فوری درمان بیماران اعصاب و روان تاثیر زیادی داره، شناخت نوع بیماری، شدت و شرایط جسمی فرد بیمار هست که توسط روانپزشک یا روانشناس مخصوص در مرکز بستری بیماران اعصاب و روان درمان میشه.

برخی شرایط مراجعه به متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک

توی بعضی شرایط و بیماری ها، شما برای تشخیص بیماری های روانی و احتمال ابتلا بهش، باید به یک روان پزشک مراجعه کنید. بعضی از این شرایط:

• مشکل در تمرکز

• کمبود انرژی یا خستگی

• روحیه کم یا احساس غم و اندوه

• مشکل کنار آمدن با استرس روزانه

• احساس اضطراب، نگرانی یا ترس

• دور شدن از موقعیت های اجتماعی یا فعالیت های عادی روز مره زندگی خود

• بیماری‌های روانی حاد مانند انواع پرخاشگری‌ ها یا جنون‌ های رفتاری

• درمان نشدن پرخاشگری‌های مقطعی یا افسردگی‌های فصلی

• تغییر در خلق و خو یا تغییرات خلق و خوی چشمگیر که زندگی روزمره شما رو مختل کرده.

• احساس بی ارزشی، تحریک پذیری، عصبانیت، ناامیدی

• افکار خودآزاری یا خودکشی که یکی از جدی ترین نشانه های یک بیماری روانی هست.

•  اگر به بیش از یک بیماری مبتلا هستید

•  درصورتی که تحت نظر پزشک عمومی حالتون بهتر نمیشه

• اگر مصرف یک یا دو قرص ضد افسردگی تاثیری نداشته

چه روش‌هایی برای درمان اختلالات روانی وجود دارد؟

بعد از تشخیص بیماری و علت‌ هاش، نوبت به مداخلات درمانی میرسه؛ که ممکنه درمان‌های زیست‌شناختی یا روان‌شناختی باشه. جایگاه روان‌درمانی و دارودرمانی در اختلالات مختلف و با توجه به شرایط بیمار و خواست و انتخاب بیمار متفاوته. 

برای بعضی از بیماری‌ها (مثل اختلال دوقطبی یا روان‌پریشی‌ها) درمان اصلی استفاده از داروهاست؛ با این حال اونجا هم روان‌درمانی‌ها برای شناخت بهتر بیماری و روش‌های درمانش، برای پذیرش بهتر درمان و مصرف داروها و بازگشت به عملکرد اجتماعی و خانوادگی فرد بیمار نقش داره. 

توی بعضی از اختلالات ممکنه هم دارو هم روان‌درمانی بتونه درمان اصلی باشه. مثلاً برای درمان افسردگی یا وسواس میشه از روان‌درمانی یا دارودرمانی به‌تنهایی استفاده کرد. اما حتی توی این حالت ها هم ممکنه اولویت با یکی از این روش‌ها باشه. مثلاً افسردگی یا وسواس شدید، ممکنه روان‌درمانی به‌تنهایی درمان مناسبی نباشه و در این موارد درمان دارویی، یا ترکیب دارو و روان‌درمانی لازم باشه. 

در هرصورت برای هر بیمار باید، با در نظر گرفتن تشخیص بیماری، شرایط خاص هر بیمار و نیز ترجیح خودش، روش یا روش‌های درمانی مناسبو انتخاب کرد. در واقع، طرح‌ریزی درمان با مشارکت پزشک و بیمار و با در نظر گرفتن عوامل مختلف، انجام میشه. فرد دچار اختلال روانی می‌تونه از روان‌پزشک خودش بخواد تا درباره‌ی روش‌های درمانی مفید و مؤثر، فواید و مضرات و محدودیت‌های هر روش بهش اطلاعات بده تا با کمک هم روش درمانی مناسب رو انتخاب کنن.

برای درمان بیمای اعصاب و روان باید کجا رفت؟

کلینیک بستری درمان توانبخشی و مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان مهرآفرین

برای درمان انواع بیماری های اعصاب و روان و اختلالات روانی لازمه به مراکز خصوصی نگهداری بیماران اعصاب و روان مراجعه کرد. مرکز بستری بیماران اعصاب و روان جوریه که هر مشکلی متخصص مربوط به خودشو داره و هیچ وقت بیمار به اشتباه درمان نمیشه. یعنی یکی که اختلال افسردگی داره با یکی که اختلال شخصیت داره طبیعتا درمان های متفاوتی هم باید داشته باشه چون کاملا درمان حساسی هست که با جون آدما سروکار داره. 

کلینیک بستری درمان توانبخشی و مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان مهرآفرین یکی از مراکز  حمایتی و حرفه ای برای بیماران اعصاب و روان هست که کادری با تجربه در حوزه های متخصص اعصاب و روان (روانپزشک)، متخصص مغز و اعصاب، پزشک، دکترای روان شناس بالینی ،سلامت و خانواده درمانی، روان پرستار، کادر پرستاری، مددکار، کار درمانگر، مربی کاردرمانی حرفه آموزی، مربی ورزشی و اساتید حرفه ای هنرهای مختلف مانند نقاشی ، موسیقی ، باغبانی ، سفال ، نمایش خلاق و …داره

آسایشگاه اعصاب و روان مهرآفرین با هدف ارزیابی و کنترل علائم بیماری،  درمان و توانبخشی، آموزش بیمار در زمینه بیماری و نحوه مراقبت از خود، بازیابی توانایی های از دست رفته بیماران، حرفه آموزی متناسب با توانایی بیماران، آموزش خانواده ها در خصوص نحوه مراقبت از بیماران، آموزش مهارت های زندگی و بازیابی توانمندی های از دست رفته بیماران در زمینه های مختلف از قبیل روابط بین فردی، روابط شغلی، روابط اجتماعی، مهارتهای زندگی، توانایی زندگی در جامعه به همراه خانواده تاسیس شده

تماس با مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان مهرآفرین

استان البرز ، کرج ، مهرشهر ، فاز یک ، کمربندی مهرشهر (خ گلستانک) ، نبش خ 108 شرقی ، روبروی کارواش آریا ، پلاک980

تلفن تماس : 02633293368

تلفن تماس : 02633293369