پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سازه چادری نوعی ساخت و ساز متحرک و مدرن است که با سازه‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد و به نام‌های سازه غشایی و سازه پارچه‌ای نیز شناخته می‌شود. در ساخت این سازه از پایه‌های نگهدارنده فلزی و پارچه‌های مقاوم برزنتی و pvc استفاده می‌کنند. انواع مختلف سازه‌ های چادری از لحاظ اندازه، قیمت، فرم و متریال‌های به کار رفته با چادرهای معمولی تفاوت دارند. از سازه‌ های چادری در سقف آتریوم‌ها، پارکینگ خودروها، سایه‌بان شهری، استادیوم‌ها، مراکز تجاری، مراکز خرید، نمایشگاه‌ها، آمفی تئاتر و غیره کاربرد دارند‌‌. ترمینال فرودگاه بین‌المللی جده، مرکز تفریحی خان شاتیر، مرکز خرید اوت لت اشفورد، فرودگاه بین‌المللی دنور، مرکز برگزاری همایش ونکور کانادا معروف‌ترین سازه‌های چادری جهان هستند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع، کاربردها، مزایای سازه چادری و نحوه خرید سازه چادری تیوان را توضیح دهیم.

سازه چادری تیوان

چند نوع سازه چادری تولید می‌شود؟‌

  • سازه کششی

سازه های کششی یکی از انواع سازه چادری در ابعاد و اشکال مختلف هستند که برای فرم دهی این سازه‌ها مقاطع مختلفی ایجاد می‌کنند. سازه های کششی به دلیل وزن کم در ابعاد بسیار بزرگ طراحی و اجرا می‌شوند و قابلیت جابجایی دارند‌. این نوع سازه پارچه‌ای در ساخت پارکینگ متحرک کاربرد دارد.

  • سازه مخروطی

یکی دیگر از انواع سازه‌ های چادری، سازه مخروطی است. این سازه برای جلوگیری از نفوذ آب در زمان بارندگی طراحی و اجرا می‌شود. فرم این سازه به گونه‌ای است که آب باران از طریق سازه‌های مخروطی روی سطح پارچه راه خروج دارد. آلاچیق‌های VIP یک نمونه از سازه‌های مخروطی به شمار می‌روند.

  • سازه زین اسبی

سازه پارچه‌ای زین اسبی برای تشکیل سایه در مکان‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرم سازه زین اسبی به گونه‌ای طراحی شده است که برای ایجاد پارکینگ‌ها و سالن‌های چادری کاربرد دارد. البته از این سازه در محیط داخلی به عنوان المان هم استفاده می‌کنند.

در ساخت سازه چادری از چه متریال‌هایی استفاده می‌شود؟

بخش‌های مختلف این نوع سازه شامل ستون، کابل و سقف می‌باشد. در ساخت ستون‌ها معمولا از فلزانی مانند فولاد و آلومینیوم استفاده می‌شود. کابل‌ها نیز اغلب از جنس مس و فولاد هستند. پارچه‌های به کار رفته در ساخت گنبد چادری شامل پارچه pvc با روکش پلی‌استر، پارچه pvc با روکش پلی‌استر و لایه‌ای اضافه برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار و پارچه Hdpe برای محافظت از نور خورشید و پارچه ضد حریق می‌باشند.‌ نصابان برای نصب این سه متریال از اتصالات گوناگون استفاده می‌کنند.

سایبان حیاط تیوان

نصب سازه چادری چه مزایایی دارد؟

  • دوام و ماندگاری بالا

طول عمر و ماندگاری متریال‌های به کار رفته در سازه‌ چادری تیوان بر خلاف مصالح ساختمانی رایج مانند سنگ، آجر، سیمان و غیره بسیار زیاد است‌. به عنوان مثال یک سازه پارچه‌ای که برای ساخت آلاچیق و سایبان استفاده می‌شود، پانزده تا سی سال دوام می‌آورد. در هنگام طراحی سازه به پارامترهایی مانند استحکام و دوام پارچه، میزان کشش پارچه، استفاده از لاک و لعاب برای ضد حریق شدن پارچه و ثبات رنگ پارچه توجه خاصی می‌شود. تمام این پارامترها در بالا بودن دوم و ماندگاری سازه های کششی تاثیرگذار می‌باشند. این سازه‌ها این قابلیت را دارند که چندین سال در معرض نور خورشید، باران، برف، طوفان، باد شدید و شرایط جوی مختلف قرار بگیرند و همچنان دوام خود را حفظ کنند.

  • طراحی بهینه و منحصر به فرد

یکی دیگر از مزایای نصب سازه چادری طراحی بهینه آن است. در واقع با استفاده از کمترین مصالح برای پوشش‌دهی یک فضای بسیار بزرگ مانند استخر یا استادیوم و غیره می‌توان بیشترین بهره‌برداری را داشت. چهارچوب فلزی و پارچه‌های به کار رفته در این نوع سازه قابلیت بازیافت دارند و پس از بازیافت در ساخت سازه پارچه‌ای دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • هزینه پایین اجرا و نگهداری از سازه

با ساخت سازه‌ کششی تیوان در فضاهای بزرگ و روباز تا حدود بسیار زیادی می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد. اگر بخواهید برای ساخت سایه‌بان از مصالح ساختمانی مانند آجر، گچ، سیمان، ماسه و غیره استفاده کنید، هزینه‌ها به میزان زیادی افرایش می‌یابد اما اجرای سازه‌ های چادری نسبتا ارزان‌تر است. پیاده سازی پروژه‌های سازه‌ای نسبت به پروژه‌های ساختمانی با سرعت بسیار زیادی به بهره‌برداری می‌رسد. نگهداری از این سازه‌ها به دلیل استحکام بالای آن‌ها بسیار راحت است. البته میزام استحکام و مقاومت به جنس پارچه مورد استفاده بستگی دارد.

  • نصب بسیار سریع نسبت به سازه‌های سنتی

معماران قبل از طراحی و نصب سازه چادری تمام جوانب را به خوبی مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از ارزیابی‌های لازم شروع به نصب و پیاده‌سازی می‌کنند. به همین دلیل نصب این سازه‌ها از سازه‌های سنتی بسیار مقرون به صرفه‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود و به زمان زیادی نیاز ندارد.

  • انعطاف و فرم پذیری بالا

پارچه‌های به کار رفته در ساخت سازه کششی تیوان دارای مقاومت، انعطاف و فرم پذیری بالایی هستند. طراحان و معماران این نوع سازه با استفاده از این مزیت به راحتی می‌توانند با استفاده از پارچه، چهار چوب‌های فلزی و کابل سازه‌هایی با فرم‌‌های جذاب و بسیار زیبا طراحی کنند.

  • داشتن قابلیت جابجایی

یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد و خاص سازه‌ چادری تیوان این که می‌توان آن‌ها را جا به جا کرد. برای نصب و راه‌اندازی این سازه‌ها هیچ نیازی به پی‌ریزی وجود ندارد. بنابراین به راحتی می‌توان پس از مدتی آن‌ها را باز کرده و در مکان دیگری نصب نمود.

  • امکان نورپردازی شبانه در سازه

با قابلیت نورپردازی شبانه روی پارچه‌های مختلف به کار در سازه‌های پارچه‌ای می‌توان توجه افراد را به سمت سازه جلب کرد. امنیت محیط با نورپردازی مناسب افزایش می‌یابد. همچنین یک روش تبلیغاتی موثر برای نمایش لوگو به شمار می‌رود‌.

سازه های چادری تیوان

نصب سازه چادری در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟‌

  • سقف استادیوم‌های ورزشی
  • سقف سالن‌های تئاتر
  • سقف ایستگاه اتوبوس
  • سقف ایستگاه قطار
  • سالن‌های همایش
  • سالن سیرک‌ها
  • سالن‌های ورزشی
  • انبارهای موقتی
  • آلاچیق
  • بیمارستان‌های صحرایی
  • چادر نظامی
  • ایستگاه بازرسی موقت
  • پارکینگ‌ها
  • گلخانه‌ها

محل تعمیر و نگهداری هواپیما

قیمت سازه چادری به چه عواملی بستگی دارد؟

 با توجه به اینکه سازه‌های چادری دارای تنوع هستند، هر یک از انواع سازه کششی، مخروطی و زین اسبی ویژگی‌های متفاوتی دارند. بنابراین قیمت اجرای هر یک از آن‌ها با هم فرق دارد. اما عوامل دیگری نیز در قیمت این سازها موثر است. در این بخش عوامل تاثیرگذار روی قیمت انواع سازه پارچه‌ای را ذکر خواهیم کرد.

  • اندازه سازه

اندازه سازه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در میزان قیمت آن به شمار می‌رود‌. هر چه اندازه سازه بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد، زیرا پارچه مصرفی و فولاد به کار رفته در نگهدارنده آن افزایش می‌یابد.

  • کیفیت متریال‌های به کار رفته در سازه

پارچه‌های به کار رفته در سازه‌های پارچه‌ای متنوع هستند و قیمت هر پارچه با پارچه دیگر متفاوت است. فلزات به کار رفته در ساخت سازه نیز انواع مختلفی دارند. بنابراین قیمت نوع پارچه و نوع فلز به کار رفته روی قیمت نهایی سازه موثر است‌.

  • نوع مدل‌سازی

مدل سازی و شکل ظاهری سازه‌ها با استفاده از روش‌های فنی و منحصر به فرد طبق خواسته مشتری انجام می‌شود. با توجه به سفارش مشتری و مدت زمانی که برای مدل سازی صرف می‌شود، قیمت سازه متفاوت خواهد بود.

خریده سازه چادری از شرکت تیوان

برای خرید سازه چادری تیوان با بهترین قیمت می‌توانید به سایت این شرکت با آدرس اینترنتی https://tivants.com/ مراجعه کنید. سازه کششی تیوان با استفاده از بهترین و مناسب‌ترین پارچه‌ها با قیمتی بسیار مناسب و منصافه طراحی و اجرا می‌شوند. این شرکت فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده و در طول این مدت کوتاه توانسته با خدمات خود رضایت مشتریان را جلب کند.