پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروزه صنایع خودرو سازی و صنایع تولید تجهیزات صنعتی روز به روز در حال افزایش هستند و همین مسئله سبب شده است تا بیرینگ های خارجی با ویژگی های منحصر به فردی توسط شرکت های داخلی و خارجی تولید شوند. تنوع زیاد در بیرینگ ها امکان انتخاب یاتاقان مناسب را به یک دغدغه تبدیل می کند. شاید شما هیچ تخصصی در خصوص تجهیزات صنعتی نداشته باشید و هنگام خرابی وسیله به فکر تهیه قطعه خراب شده باشید. اگر بیرینگ های مختلف با  عملکردها و ساختارهای مختلف و مارک های داخلی و خارجی را بشناسید کمتر دچار تردید در انتخاب خواهید شد.

 

 

اما در این بین بیشتر افراد برای تهیه قطعات صنعتی ترجیح می دهند مارک های خارجی را انتخاب کنند تا خودرو و یا تجهیزات ان ها با عملکرد بهتری همراه باشد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا شما را با صفر تا صد بیرینگ های خارجی آشنا سازیم. لیست کامل برندهای خارجی معتبر را در سایت چاکو به همراه لیست قیمت و مشخصات کامل مشاهده نمایید.

مزیت استفاده از بیرنگ های خارجی

بیرینگ های خارجی چه مزیت هایی در مقایسه با نمونه های داخلی دارند؟ در هر صنعتی که فعالیت کنید نیاز به خرید بیرینگ یا یاتاقان پیدا می کنید. بیرینگ در لغت به معنی یاتاقان توپی است که نقش واسطه را بین دو قطعه ایفا می کند. یاتاقان ها برای به چرخش درآوردن اجسامی که دارای وزن بالا هستند به کار گرفته می شوند. بیرینگ ها تنها مختص یک صنعت خاص نیستند و در صنایع مختلفی به کار گرفته می شوند. بیرینگ های خارجی انواع مختلفی دارند که در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

  • بیرینگ های شیار عمیق
  • بیرینگ های تماس زاویه ای: بلبرینگ تماس زاویه ای در انواع و برند های مختلف و متنوعی در بازار یافت می‌شود و هریک از آنها ساختار و کاربرد متفاوتی دارد.
  • بلبرینگ خود میزان
  • بلبرینگ کف گرد
  • رولر بلبرینگ
  • رولر سیلندری
  • رولبرینگ مخروطی
  • رولبرینگ سوزنی
  • رولبرینگ شبکه ای

پر استفاده ترین بیرینگ های خارجی، مدل های ساده یا  Plain bearing هستند. این یاتاقان از سطوح تماس مالشی استفاده می کند و اغلب با یک روغن روانکاری همراه است.

نمونه های خارجی این یاتاقان معمولا دارای کیفیت بالاتری است چون از لحاظ جنس، طراحی و راندمان نسبت به نمونه های داخلی برتر است.

یکی از دلایل عمده ی استفاده از بیرینگ های خارجی، طول عمر بالای این محصولات می باشد. اگر به ماشین های خارجی مدل قدیمی نگاه کنید خواهید دید که هنوز هم بعد از گذشت سال ها بهتر از خودروهای داخلی کار می کنند و این می تواند تضمینی بر کیفیت بالای قطعات خارجی باشد.

بیرنگ های خمشی خارجی وابسته به خواص الاستیک متریال مورد استفاده هستند. این مدل توانایی خم کردن یک قطعه از ماده را بارها و بارها دارند. اگر دقت کنید حتی اگر بار بعضی از مواد کم باشد اما ممکن است با خم های متوالی دچار شکستگی شوند. در برینگ های خارجی تمام تلاش تولید کنندگان بر این است تا قطعه مورد نظر از لحاظ کیفیت مواد بهترین باشد و هم اینکه طراحی اصولی و استانداردی داشته باشد.

چه زمانی بهتر است از بیرینگ های خارجی استفاده کنیم؟

 

شما هر زمانی که نیاز به تعویض بیرینگ یا یاتاقان پیدا کنید می توانید آن را تعویض کنید اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه زمانی بهتر است بیرینگ های خارجی را از بین نمونه های دیگر استفاده کنیم؟ از آنجا که صنایع تولید کننده ایرانی و خارجی همگی از فناوری های پیشرفته در تولید قطعات خود استفاده میکنند پس نیازی به این نیست که تاکید شما حتما بر روی برند خاصی باشد.

در سال های اخیر تحریم های مواد اولیه بر روی ساختار بیرینگ های ایرانی تاثیر زیادی گذاشته است و همین مسئله موجب شده تا افراد بیشتر از بیرنگ های خارجی استقبال کنند.

هر زمانی که یاتاقان خودرو یا تجهیزات صنعتی شما با مشکل مواجه شد می توانید از بیرنگ های خارجی استفاده کنید. هر کدام از مدل های متنوع  بی رنگ دارای طول عمر بالایی هستند و به بسته به نیاز شما محصول مناسب انتخاب شود. بیرنگ های سیال و مغناطیسی عملا دارای عمر نامحدود دارند. کاربرد این مدل در نیروهای برق آبی و تحمل بار بالا  نشان داده که با وجود سختی زیاد هیچ گونه علامت فرسایشی در این بیرینگ ها دیده نشده است.

البته شما هر مارکی از بیرینگ یا یاتاقان را انتخاب کنید پارامترهای مختلفی در تعیین طول عمر آن دخیل هستند هر سازنده ای یک سری اصول برای نگهداری بیرینگ ها تعیین می کند که رعایت آن ها می تواند عمر مناسب یاتاقان را تعیین کند. اما برخی از پارامترها توسط برندهای خارجی قابل کنترل نیست و تولید کننده نمی تواند این عوامل را کنترل کند. نحوه ی نصب بیرینگ، میزان دما، قرار گرفتن در برابر عوامل خارجی، تمیزی روغن، جریان های الکتریکی درون بیرینگ و ... جزء عواملی هستند که بر روی طول عمر تاثیر دارند. پس شما چه از برندهای ایرانی و چه خارجی بخواهید بیرینگ تهیه کنید این عوامل می تواند هم روی کیفیت و هم روی طول عمر تاثیر بگذارد.

بیشترین تقاضا برای خرید بیرینگ های خارجی از بین برندهای مشهور و نامداری چون SKF , KOYO ,FAG , URB , NTN  NACHI, NSK است که در کشورهای پیشرفته ای چون ژاپن، چین، آمریکا و ... تولید می شوند و دلیل انتخاب افراد هم همین اعتبار برند و شناخته شده بودن آن در تمام جهان است.