سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۸ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای رتبه‌بندی معلمان لحاظ شده است . آیین نامه اجرایی این طرح در چند روز آینده ابلاغ می‌شود.

خبر خوش برای رتبه بندی معلمان | واریز مابه‌التفاوت حقوق معلمان بعد از رتبه بندی فرهنگیان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

​صادق ستاری‌فرد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: برای پیشگیری از آسیب‌های آموزش مجازی راهی به جز آغاز آموزش حضوری مدارس وجود ندارد.

وی افزود: شیوع کرونا سبب اختلال در نظام آموزشی کشور شد زیرا فضای مجازی بستر تربیت چندساختی نیست و فضای مجازی به عنوان یک مکمل در دوره گذار مطرح بود و مدرسه باید  آخرین مکان بسته شدن و نخستین مکان بازگشایی باشد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌ها از بازگشایی حضوری مدارس استقبال بسیار خوبی کردند عنوان کرد: از مجاهدت و تلاش معلمان به عنوان مدافعان تعلیم و تربیت قدردانی می‌کنیم.

ستاری فرد بیان کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه عظیم انسان‌ساز و تمدن ساز و یک نیاز اساسی در جامعه است و معلم در نگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مقام معظم رهبری نقش اصلی را در تربیت نیروی انسانی دارد.

ستاری‌فرد با بیان اینکه نقطه آغاز تحقق شعار سال در مدرسه و آموزش و پرورش است بیان کرد: مدرسه مهمترین بستر تحقق تولید دانش‌بنیان است و فرهنگ کار و اشتغالزایی و کارآفرینی باید در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود و اشتغالزایی برای هنرجویان آموزش و پرورش فراهم شود که به تحقق شعار سال و هم به نظام حکمرانی کشور کمک می‌کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۸ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای رتبه‌بندی معلمان لحاظ شده است عنوان کرد: آیین نامه اجرایی این طرح در چند روز آینده توسط هیئت وزیران ابلاغ می‌شود.

ستاری‌فرد با اشاره به اینکه توزیع عادلانه اعتبارات براساس سند آمایش سرزمینی و عدالت یکی از اهداف جدی وزارت آموزش و پرورش است عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اساسی وزارت آموزش و پرورش توجه جدی به نظام تربیتی چندساحتی دانش آموزان براساس سند تحول بنیادین است زیرا معلمان فقط انتقال‌دهنده علوم درسی نیستند بلکه مربیانی هستند که دانش آموزان را در همه زمینه‌های اعتقادی، عبادی، اخلاقی، مهارتی و کارآفرینی پرورش می‌دهند و در واقع مدرسه کانون پیشرفت محله می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه ورزش در مدارس استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم مدارس این استان در سال جاری میزبان مسابقات ورزشی کشورهای حوزه مقاومت باشد.

کاظمی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد و بیان کرد: امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم با اجرای این رتبه‌بندی در این حوزه تحول ایجاد کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از سرگیری آموزش حضوری بعد از وقفه ۲۵ماهه و استقبال ۸۰درصدی دانش‌آموزان در روز نخست بازگشایی خبر داد.

محمدمهدی کاظمی  در آئین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان که در مجتمع فرهنگی فجر امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام انقلاب اسلامی و قدردانی از زحمات معلمان و فرهنگیان در کردستان اظهار داشت: معلمان در دو سال گذشته به عنوان مدافعان علم و تربیت در کشور اجازه ندادند خدشه‌ای به آموزش دانش‌آموزان کشور وارد شود و جایگاه‌های ویژه‌ای خلق کردند.

وی از سرگیری آموزش حضوری بعد از ۲۵ماه  وقفه در سطح کشور خبر داد و گفت: برای برقراری آموزش حضوری همه مدیران و فعالان عرصه تعلیم و تربیت زحمات زیادی متقبل شدند که خوشبختانه در روز بازگشایی مدارس حدود ۸۰درصد دانش‌آموزان در مدارس حاضر و شور خاصی ایجاد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا لطماتی را به رشد اجتماع و تربیتی و توسعه علم و دانش وارد کرد،  تصریح کرد: امیدواریم با برقراری آموزش حضوری، بتوانیم ضعف‌ها  را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای اجرای سند تحول بنیادین انجام شده اما در خروجی با هدف‌گذاری فاصله زیاد داریم،  افزود: همه دستگاه‌ها برای همکاری با اجرای این سند موظف شده‌اند که امیدواریم بیش از پیش برای تحقق اهداف کمک کنند؛ در سند تحول دولت نیز برنامه‌های زیادی برای توجه به بهبود معیشت معلمان و توسعه علم و دانش در نظر گرفته شده، که اجرایی شود.