اگر چه معاملات بازار سهام در روز جاری تا ساعات پایانی متعادل دنبال می شد، اما بازگشایی برخی سهام صنعت پالایشی شاخص کل را منفی کرد.

ریزش 6 هزار واحدی شاخص بورس | سهام پالایشی شاخص کل را منفی کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بازار سهام دومین روز کاری هفته را اگرچه متعادل آغاز کرد و تا پایان ساعت معاملات نیز این تعادل در اکثر سهام بازار به چشم می خورد، اما بازگشایی برخی سهام پالایشی جو کلی بازار منفی کرد به طوری که در پایان معاملات اکثر سهام به محدوده ی منفی نزدیک شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 6 هزار   واحدی به 1 میلیون و 976 هزار واحد رسید.  همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی 2 هزار واحدی به ارتفاع 702 هزار واحدی رسید.

گفتنی است سه نماد «شبندر»، «فارس» و «شتران» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «شاوان»، «کگهر» و «شگویا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شتران»، «شبریز» و «شهر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نیان»، «دی» و «کتوسعه» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 1 مرداد ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 170 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 204 نماد در محدوده مثبت و 169 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 170 نماد در محدوده مثبت و 113 نماد در محدوده منفی معامله شدند./تسنیم