وزیر نفت گفت: من به رئیس جمهور اصرار کردم که به جای من یک جوان را به عنوان وزیر معرفی کند و حتی یک نفر را پیشنهاد دادم و حتی اعلام کردم ابتکار و نوآوری و جسارت جوانان بیشتر است.

زنگنه: به رئیس‌جمهور گفتم جای من یک جوان را انتخاب کن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین «بیژن زنگنه» وزیر نفت در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: از اقدامات مهمی که در صنعت پالایش و پخش طی 4 سال گذشته انجام شده یکی این است که شاهد بهبود وضعیت سوخت‌رسانی در شهرهای بزرگ بودیم که این موفقیت حاصل تجربه آقای کاظمی است که از برجسته‌ترین متخصصان صنعت پالایش نفت در ایران است.

وی افزود: اولین قسمتی که در صنعت نفت ملی شد صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بود؛ روال عادی کار در این بخش بسیار سنگین است و سوخت‌رسانی به موقع به نیروگاه‌ها و مردم کار بسیار بزرگی است.

وزیر نفت در تشریح دیگر دستاوردهای 4 ساله صنعت پالایش و پخش گفت: سامان بخشیدن به صنعت پالایش و پخش کشور و به سامان رسیدن برخی از پروژه‌ها مانند پالایشگاه آبادان از جمله اقداماتی است که در 4 سال مسئولیت آقای کاظمی صورت گرفت که البته پروژه‌هایی نیز مانند پالایشگاه سیراف و پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در این 4 سال انجام شد طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت است که با اجرای این طرح کیفیت خدمات‌رسانی به مردم بهبود پیدا خواهد کرد.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: 3 سال است که از زمان بازنشستگی ایشان می‌گذرد و من تصمیم داشتم به قولی که به رئیس جمهور در مورد جوانگرایی به مردم داده بود عمل کنم.

وزیر نفت با بیان اینکه "ما نسلی هستیم که در شرایط خوب آموزش دیدیم و کار یاد گرفته‌ایم و باید آن را به نسل بعد منتقل کنیم"، گفت: من به آقای کاظمی تأکید کردم که به آقای صادق‌آبادی مانند فرزند نگاه کند و به آقای صادق‌آبادی نیز گفتم که آقای کاظمی مانند پدر و برادر بزرگ اوست و اینطور نیست که فردی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش انتخاب شده علامه است در صورتیکه همین آدم‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر کارهای بزرگ را انجام دهند.

وی افزود: من به رئیس جمهور اصرار کردم که به جای من یک جوان را به عنوان وزیر معرفی کند و حتی یک نفر را پیشنهاد دادم و حتی اعلام کردم ابتکار و نوآوری و جسارت جوانان بیشتر است.

زنگنه تصریح کرد: یکی از انتقادهایی که به من وارد بود این بود که چرا تعدادی جوان را برای آینده پرورش ندادم و من این انتقاد را می‌پذیرم، هم‌اکنون از نیروهای 35 ساله‌ای استفاده می‌کنم تا آموزش ببینند.

وزیر نفت در خصوص صلاحیت های مدیرعامل جید شرکت ملی پالایش و پخش گفت: ایشان از سال 85 شاگرد من در مقطع کارشناسی ارشد بود و از من در مورد موضوع پایان‌نامه مشورت می‌گرفت که من موضوع پالایش نفت فوق سنگین را پیشنهاد دادم.

وی افزود: همچنین آقای صادق‌آبادی سابقه کار زیادی دارد و در دفتر من کمک‌های زیادی انجام داد، به طور مثال توانستیم با کمک ایشان طرحی را برای پالایش میعانات گازی تهیه کنیم که به عنوان 8 پالایشگاه سیراف مشهور شد.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه "اولویت اصلی من در این شرکت موضوع یارانه‌هاست"، گفت: پول یارانه‌ها باید توسط این شرکت به موقع پرداخت شود زیرا عدم پرداخت به موقع آن می‌تواند اثراتی را در کشور ایجاد کند و اولویت‌های بعدی من اتمام پروژه‌های پالایشی ستاره خلیج فارس و سیراف است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌هایی که باید در دستور کار مدیریت جدید قرار گیرد نوسازی و بهسازی پالایشگاه‌ها است، به طوریکه سالانه 3 هزار میلیارد تومان تخفیف برای نوسازی به پالایشگاه‌ها داده می‌شود.

وزیر نفت به موضوع پخش به عنوان یک موضوع اساسی در این صنعت اشاره کرد و گفت: ایجاد جایگاه‌های سوخت در برون‌شهر و درون‌شهری و کم کردن فاصله پیمایش باید از اولویت‌های این شرکت باشد.