با حضور مشاور وزیر نفت، بهره برداری از گاز سی ان جی مردم شهر رینه بخش لاریجان آمل به عنوان مرتفع ترین شهر ایران در پای قله دماوند گاز دار شدند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران در مراسم بهره برداری از گاز سی ان جی شهر رینه با اشاره به اینکه برای گازرسانی به بخش لاریجان 33 هزار اشتراک لوله‌گذاری در دست است، اظهار کرد: هم‌اکنون در بسیاری از مناطق این بخش پیمانکاران مشغول به کارهستند و دو روستا با اشتراک 200 خانوار نیز به این شهر اضافه می‌شوند.

محمداسماعیل ابراهیم زاده با بیان اینکه شرکت گاز برای 20 کیلومتر شبکه‌گذاری با 850 حق انشعاب دریافت کرده که تاکنون 150 خانوار حق انشعاب دریافت کردند و از این تعداد 120 خانوار گازدار شدند، افزود: با دستور وزارت نفت برای روستاهای بالای 20 خانوار اجرای گازرسانی به دو روش لحاظ شد که برای شهر رینه برای نخستین بار در کشور بهره‌برداری جایگاه CNG به اجرا در آمد.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه با ورود و سرمایه‌گذاری شرکت خصوصی ایستگاه تقلیل فشار با وجود هزینه گمرکی و حمل 50 روزه از کشور چین با همت شرکت ملی گاز ایران و گاز مازندران به این شهر وارد شد، افزود: برای این جایگاه و ایستگاه بالغ بر 85 میلیارد ریال هزینه شده که لوله‌گذاری آن از مسیر گیلاوند بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران هزینه هر مترمکعب این گاز را برای شرکت بالغ بر 548 هزار تومان بیان و مطرح کرد: در حالی که برای هر خانوار شهر رینه بالغ بر 100 هزار تومان محاسبه شده است.

وی تصریح کرد: به منظور رفاه حال مردم لاریجان گازرسانی و لوله گزاری در این بخش ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا،مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی نیز در این مراسم با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در مازندران کارهای بزرگی در امر بهره‌برداری گاز انجام شد، تصریح کرد: در این دولت حدود 700 روستا با هزینه یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پروژه گازرسانی صورت گرفته است.

محمود آستانه هزینه این پروژه‌ها را جدا از اجرای تقویت لوله گاز سرخس، دامغان به کیاسر مازندران برای این پروژه 850 میلیارد تومان اعلام کرد.

آستانه با اشاره به اینکه با بهره‌برداری این لوله‌گذاری وابستگی ایران از کشور ترکمنستان را برای همیشه خارج کرده است، افزود: با فرا رسیدن فصل سرما سه استان شمالی کشور با کمبود گاز مواجه نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تعرفه قبوض گاز شهر رینه انجام شود، تصریح کرد: مبنای تعیین تعرفه قبوض بر اعلام سازمان هواشناسی استان مازندران است که در صورت تایید منطقه سردسیری این منطقه تعرفه قبوض طبق آن به مردم ارایه می‌شود.