مشاور رییس جمهور با بیان اینکه اکنون، شرایط برای جذب سرمایه‌های خارجی در این مناطق فراهم شده است، ابراز امیدواری کرد که در دولت دوازدهم شاهد جهش در تحقق اهداف مناطق آزاد بویژه در جذب سرمایه‌گذاری، صادرات کالا و ایجاد اشتغال باشیم....

مرتضی بانک:    مناطق آزاد آماده جذب سرمایه‌های خارجی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرعت بخشیدن به تکمیل زیرساخت ها، توجه به طرح های زیربنایی عمرانی با هدف جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، فراهم سازی شرایط مناسب برای اشتغال و صادرات را هدفگذاری مناطق آزاد تجاری - صنعتی در دوره جدید عنوان کرد.
«مرتضی بانک » افزود: مناطق آزاد کشور از ظرفیت‌های بالایی برای فعالیت های توسعه ای، اقتصادی، سرمایه گذاری و صادرات برخوردارند که بر اساس برنامه چهار ساله و سیاست های کلان کشور، استفاده از این ظرفیت مورد توجه قرار خواهد گرفت.
مشاور رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته در بخش صنعت و تولیدات داخلی، اقدامات خوبی در مناطق آزاد انجام شده است، افزود: در بخش فناوری های نو و صادات، تولیدات صنعتی و شرکت های دانش بنیان که جزو سیاست های اقتصاد مقاومتی است، جهت گیری ها مناسب بوده و اتفاقات مثبتی در این مناطق رخ داده اما کافی نیست و از اهداف ترسیم شده فاصله داریم.
بانک تاکید کرد: دولت بسترهای خوبی برای مناطق آزاد فراهم کرده است، شرایطی برای فاینانس ایجاد شده که یکی از جاهای مناسب سرمایه گذاری، مناطق آزاد است که می تواند از ظرفیت سرمایه گذاری برای تکمیل و تجهیز پروژه های خود استفاده کند.
وی با بیان اینکه استفاده از امکانات منطقه‌ای و بومی مناطق آزاد برای ایجاد اشتغال پایدار و رفاه مردم ساکن مناطق مورد نظر قرار دارد، افزود: برای تحقق اهداف به ویژه در زمینه جذب سرمایه های خارجی، جذب گردشگر، توسعه صادرات و رفع موانع و مشکلات موجود، نیازمند تلاش و همکاری و هماهنگی بیشتر با دستگاهها هستیم.
ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و نیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد وظیفه ایجاد هماهنگی میان سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی، بررسی و تصویب بودجه سالانه، نظارت بر امور مناطق؛ به عنوان ساختار ستادی و پیگیری اجرای مصوبه های شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده دارد.