به لطف تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال 2018 میلادی پیش بینی شده که میزان درآمدهای نفتی ایران طی بیش از یک سال آینده پایدار باقی بماند.

توافق در اوپک به نفع ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین  به نقل از پایگاه خبری ترند، بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه بسیار سریع و حتی قبل از انتشار بیانیه رسمی اوپک خبر تمدید توافق را اعلام کرد.

ایران در طی 2 سال گذشته و بعد از لغو تحریم های غرب توانسته میزان صادرات نفت خود را از حدود یک میلیون بشکه به 2.3 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

دولت ایران اکنون در طی یک ماه آینده با دغدغه ذهنی کمتری بودجه سالانه کل کشور را تقدیم مجلس خواهد کرد و قادر خواهد بود تا روی یک قیمت مشخص برای هر بشکه نفت خام تمرکز نماید.

محمدعلی خطیبی، نماینده سابق ایران در اوپک در این باره گفت: «توافق اخیر اوپک این پیام را در بر دارد که توازن میان عرضه و تقاضای نفت برقرار خواهد شد و ما یک بازار باثبات را شاهد خواهیم بود.»

وی افزود: «این تصمیم جدید نشان می دهد که کشورهای صادر کننده اهمیتی به اختلاف مواضع سیاسی شان نمی دهند و در زمینه درآمدهای حاصل از نفت دارای اشتراک منافع هستند. آنها می خواهند قیمت نفت بین 60 تا 70 دلار در هر بشکه باقی بماند.

ایران سال گذشته عربستان را وادار کرد که رقابت بر سر افزایش تولید را که موجب افت قیمت ها به زیر 30 دلار شده بود کنار بگذارد و به سیاست مدیریت بازار روی بیاورد. قیمت متوسط نفت خام ایران در ماه نوامبر به حدود 60 دلار در هر بشکه رسید که 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می داد.