رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس از کنترل بازار نوروز توسط بازرسان طرح نظارتی نوروزی این اداره در سلماس خبر داد.

هرگونه تغییر قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین ماه سال 97 ممنوع است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین جعفر مهدی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: طرح نظارتی نوروز امسال در مرحله مقدماتی آن از 7 تا 14 بهمن و مرحله عملیاتی و اجرایی آن نیز از 15 بهمن تا 30 فروردین سال آینده اجرا می‌شود.

وی افزود: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات الویت‌دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، ایجاد زمینه مناسب برای تامین مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در شهرستان از جمله اهداف مهم اجرای این طرح است.

مهدی زاده با بیان اینکه هرگونه تغییر قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین ماه سال 97 ممنوع است، اظهار کرد: در بخش کالایی اقلامی همچون نان، لبنیات مثل شیر، ماست و پنیر، البسه و پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار و شیرینی‌جات، لبنیات، گوشت‌قرمز، گوشت ‌مرغ، ماهی، قند و شکر، روغن‌ نباتی، برنج و نیز میوه مثل سیب و پرتقال تحت نظارت این طرح قرار خواهند داشت.

وی بیان کرد: عرصه فعالیت در بخش خدماتی نیز شامل شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی و دفتر فروش آنها، حمل و نقل درون‌شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستورانهای بین راهی، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره ‌بار است.

وی با اشاره به نظارت ویژه بر تأمین، جذب، توزیع و قیمت میوه و مرکبات به ویژه پرتقال، سیب و طرح تنظیم بازار و میوه‌های پرمصرف، تصریح کرد: علاوه بر آن، نظارت بر مراکز نگهداری کالا مثل سردخانه‌هاو انبارها و بررسی میزان موجودی کالا در اول و پایان دوره به منظور پشتوانه ذخیره‌سازی انجام می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس عنوان کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و عدم رفتار مناسب از طرف فروشندگان، مراتب را از طریق سامانه 124 به اطلاع اداره صنعت و معدن سلماس برسانند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: تمام تمهیدات لازم برای ایجاد آرامش در بازار برای خرید اسان و راحت مردم اندیشیده شده و با بازرسی های نوبتی و دوره ای در ایام تعطیل و غیرتعطیل، امیدواریم بتوانیم زمینه رفاه مردم در خرید مایحتاج سال نو را فراهم آوریم.