آخرین مشاهدات از بازار ارز حاکی از پراکنده شدن صف‌های طولانی خرید دلار در پی تعطیلی صرافی‌هاست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین براساس گزارش میدانی  ایسنا از بازار ارز، هماهنگونه که بانک مرکزی اعلام کرده که دلار 4200 تومانی به صرافی‌ها داده نمی‌شود، امروز در صرافی‌ها خبری از عرضه دلار 4200 تومانی نبود با وجود اینکه متقاضیان زیادی ساعت‌ها برای خرید دلار مقابل صرافی‌ها صف کشیده بودند.

پس از صحبت‌های معاون اول رییس جمهور در شب گذشته در خصوص دلار 4200 تومانی و تک نرخی شدن آن، ظهر امروز بانک مرکزی به ایسنا اعلام کرد که دلار 4200 تومانی فقط به متقاضیان قانونی یعنی فعالان اقتصادی اعم از صادرکنندگان و واردکنندگان تعلق می‌گیرد و شرایط ارائه‌ ارز به مسافران، دانشجویان و دیگر گروه‌ها متعاقبا اعلام می‌شود.

اما از صبح امروز افراد مختلف در صف‌های طولانی حضور پیدا کردند و عده زیادی با ارائه مدارک مسافری به دنبال تهیه دلار 4200 تومانی بودند که موفق نشدند. البته در مقاطعی برخی صرافی‌ها دلار را با قیمت 4900 تومان فروختند که نیروی انتظامی جلوی آنها را گرفت و نهایتا بساط آنها برچیده شد.

به طور کلی فضای بازار امروز حاکی از ابهام در نحوه‌ عرضه و تقاضا بود و مشخص نبود که دقیقا دلار و سایر ارزهای مهم مثل یورو چه قیمتی دارد. از سوی دیگر حضور ماموران نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی برای کنترل فضا و قیمت‌ها در بازار گسترده و پرررنگ بود.

همچنان حضور دلالان و دستفروشان در خیابان‌های محدوده فردوسی نسبتا گسترده بود و با توجه به نا امید شدن بخشی از متقاضیان برای خرید دلار طبیعتا مجبور بودند به سراغ دلالان بروند و دلار را با قیمت حدود 5500 تومان خریداری کنند.

همچنین گفتنی است که امروز اغلب صرافی‌ها تابلوهای اعلان قیمت‌ها را خاموش کرده بودند و اعلام می‌کردند که خرید و فروش ارز انجام نمی‌دهند.