مدیرعامل شرکت سایپادیزل گفت: در طرح نوسازی ناوگان تجاری و سنگین همه مراحل قانونی برای ورود کامیون چینی «کی.ایکس» به جای کامیون های ولوو سوئدی طی شد و این محصول باکیفیت، بزودی جایگزین می شود.

مدیرعامل سایپادیزل: ;کامیون چینی جایگزین ولوو شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  سایپا، «محمدهادی نوری» افزود: کامیون کی.ایکس از مشخصات فنی متمایز و مطابق با آخرین فناوری روز جهان برخوردار است و طبق بازخوردهای اخذ شده از مشتریانی که این خودرو را در اختیار دارند، رضایتمندی از آن بالاست.
وی گفت: با عنایت به شرایط کنونی حاکم بر صنعت کشور و محدودیت عرضه محصولات اروپایی در طرح نوسازی ناوگان، محصول کی.ایکس تولیدی شرکت سایپادیزل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سایر نهادهای ذیربط تایید شد و بزودی جایگزین کامیون های پیش فروش شده ولوو در طرح نوسازی ناوگان می شود.
نوری بیان کرد: با توجه به اینکه این محصول از استاندارد سوخت یورو 5 و همه استانداردهای اروپایی برخوردار است، تردد آن در جاده های اروپایی امکانپذیر بوده و خریداران می توانند بدون دغدغه در جاده های برون مرزی و ترانزیتی نیز فعالیت داشته باشند.
«اکنون نزدیک به 30 درصد قطعات کامیون کی.ایکس داخلی سازی شده و در تلاشیم عمق ساخت داخل آن را به 40 درصد افزایش دهیم تا ضمن ایجاد اشتغال مولد، تقویت قطعه سازان داخلی و کاهش واردات، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری شود.
نوری یادآوری کرد: بیش از یک دهه از تولید محصولات شرکت چینی «دانگ فنگ» در ایران می گذرد. پیش از این کامیون های البرز و کاوه از این برند معتبر آسیایی توسط سایپادیزل تولید و روانه بازار شده بود.
در این پیوند، یک مقام آگاه در سایپادیزل نیز به ایرنا گفت: با توجه به محدودیت های ایجاد شده بر سر راه ورود قطعات منفصل خودروهای تجاری اروپایی، سیاست این شرکت استفاده از خودروهای آسیایی باکیفیت و دارای استانداردهای جهانی است.
وی اضافه کرد: مشتریانی که برای تحویل ولوو ثبت نام کرده بودند، با توجه به محدودیت ناخواسته ای که پیش آمده است می توانند از کامیون های کی.ایکس به عنوان خودرو جایگزین استفاده کنند.
این مدیر سایپادیزل تاکید کرد صاحبان کامیون های ولوو بابت تامین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز و خدمات پس از فروش هیچ دغدغه ای نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، اسفندماه پارسال مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با واگذاری 200 دستگاه خودرو تجاری به متقاضیان در شرکت سایپادیزل آغاز شد.
برنامه دولت برای نوسازی این ناوگان، پرداخت تسهیلات بانکی به دارندگان خودروهای فرسوده است و شمار خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح 202 هزار و 500 دستگاه و منابع اختصاص یافته از سوی دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.
کامیون 480کی.ایکس نخستین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد رونمایی شد.
این کامیون با گیربکس قدرتمند 12 دنده و تجهیزاتی مانند کروز کنترل، فشارسنج روغن، دکمه استارت موتور خارج از کابین و سیستم موقعیت یاب جهانی (جی.پی.اس) از محصولات مناسب و قابل اطمینان شمار می رود.

اقتصام*3065*1961*