رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر تأمین کالای مورد نیاز مردم وجود ندارد، اما با وجود حصول چنین شرایطی میزان فروش 50 درصد کاهش یافته است.

فروش مواد غذایی 50 درصد کاهش یافت/ برخی خانوارها اندازه یک سال مصرف کالا در منزل دارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلیل علی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به کاهش تقاضا از سوی مردم اخیرا هیچگونه افزایش قیمتی را در بازار شاهد نیستیم.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با بیان اینکه قیمت همه اقلام تقریبا نسبت به قبل ثابت است، اضافه کرد: برنج‌های ایرانی به همان قیمت بین 12 هزار تومان تا حدود 14 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروش کالا یک پروسه چند ماهه دارد، افزود: با توجه به نوسان قیمتی که به وجود آمد قیمت کالا دو برابر شده است و بر اساس همین امر حجم فروش بسیار کم شده است.

علی‌محمدی با بیان اینکه فروش کالا با نوسان قیمت و وضعیت اقتصادی مردم کمتر شده است، گفت: مردم دیگر ضروریات را خرید می‌کنند و به دنبال مدیریت هزینه‌های خودشان هستند.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با اشاره به اینکه فروش ما از نظر حجمی 50 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: وقتی قیمت کالاهای مثل رب گوجه‌فرنگی سه برابر شده است پس خانواده نیز نمی‌آید مثل سال‌های قبل چند رب را باهم خریداری کند بلکه به اندازه نیاز خرید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از دیگر دلایل کاهش خرید کالا در استان این است که در زمان اوج نوسان قیمتی خانوارها چند برابر نیاز خود خرید کردند، گفت: در آن زمان مصرف‌کنندگانی بودند که حتی به اندازه یک سال خرید کردند از همین رو امروز و در آستانه عید نوروز احتیاجی برای خرید کالا ندارند.

علی‌محمدی با بیان اینکه به اندازه کافی کالا در بازار موجود است، اضافه کرد: تنها مشکل این است که قیمت کالا بالاست و مردم توان خرید آن را ندارند.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با بیان اینکه امروز رکود خاصی بر بازار حاکم است و میزان فروش مغازه‌داران چه عمده و چه خرده فروشی کمتر شده است، افزود: شاید به واسطه نوسانات قیمتی فروش ریالی تغییری نکرده باشد، اما میزان فروش حجمی به شدت کاهش یافته است.