برخلاف روز گذشته که قیمت سکه و طلا به صورت ساعتی افزایش می یافت، امروز ترمز سکه کشیده شد و به کانال 4میلیون تومان بازگشت. 

بازگشت طلا به کانال 4میلیون تومان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز اونس جهانی و همچنین نرخ ارز، تغییر چندانی نداشته و این موضوع سبب شده تا قیمت سکه به 4میلیون و 975هزار تومان بازگردد.

محمد کشتی آرای افزود: در 2روز گذشته بازار سکه و طلا تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و همچنین قیمت جهانی طلا قرار داشت و هیجان قیمتی سبب شد تا سکه مرز 5میلیون تومان را رد کند.

وی تصریح کرد: ازبعد از ظهر روز گذشته قیمت ها از تب و تاب افتاد و روند کاهش در پیش گرفت.

وی ادامه داد: اکنون در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 4میلیون و 975هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 4میلیون و 750 هزار تومان، نیم سکه 2میلیون و 770 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 800 هزار تومان و سکه های گرمی 965هزار تومان معامله می شود.

کشتی آرای بیان کرد: با توجه به کاهش تقاضا، حباب سکه نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت بوده و اکون 580هزار تومان است.

این فعال بازار طلا و جواهر توضیح داد:‌ هنگامی که در بازار تقاضای بیش از عرضه به وجود می آید، حباب سکه افزایش می یابد و باید گفت در اثر تغییرات جزیی و روند کاهشی تقاضا حباب سکه نیز افزایش نیافته است.

وی گفت: هر مثقال طلای 17عیار به عنوان مبنای معاملات امروز به نرخ یک میلیون و 936هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار هم 447هزار تومان داد و ستد می شود.

وی درباره علت روند افزایشی قیمت سکه تا 5میلیون و 50هزار تومان در عصر روز گذشته توضیح داد: زمانی که قیمت سکه و طلا در بازار صعودی می شود، هیجان کاذب به وجود می اید و این روند سبب افزایش نرخ و عدم ثبات قیمت ها می شود بنابراین دیروز نیز همین مساله اتفاق افتاد و سبب شد تا قیمت ها روند صعودی به خود بگیرند البته خوشبختانه در ساعات آخر قیمت ها روند نزولی یافت و به زیر 5میلیون تومان بازگشت.

223224