رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: کسانی که دستی در بازار ملک دارند شبانه قیمت‌ها را افزایش می‌دهند وهمین واقعی نبودن قیمت‌ها باعث شده بازار خریدوفروش راکد شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسول جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: شرایط رکود تورمی شدیدی بر بازار مسکن حاکم و قیمت‌ها افسارگسیخته و نجومی شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با اشاره به این‌که قیمت‌های فعلی واقعی نیستند، ادامه داد: کسانی که دستی در بازار ملک دارند شبانه قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و همین واقعی نبودن قیمت‌ها باعث شده بازار خریدوفروش راکد شود.

وی گفت: این افزایش قیمت‌ها ناشی از موج‌سواری کسانی است که با استفاده از فضای مجازی قصد اخلال در بازارهای اقتصادی را دارند، قیمت‌ها کارشناسی نیست وگرنه بازار مسکن همانند بازار خودرو رونق می‌یافت.

جهانگیری تأکید کرد: دلیل رکود بازار کاهش قدرت خرید مردم نیست، چراکه در بازار خودرو قیمت پراید تا 50 میلیون رفت اما هنوز برای خودرو تقاضا وجود دارد، افزایش قیمت مسکن طبیعی است اما نه به شکلی که افزایش غیرمنطقی قیمت رکود را به دنبال خود داشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در پاسخ به این سؤال که شرایط فعلی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، بیان کرد: هیجانات کاذب با تثبیت اقتصادی بازار و ارائه سیاست‌های دولت در حوزه مسکن فروکش خواهد کرد.

وی افزود: دولت باید سیاست‌های تشویقی ساخت‌وساز را اعمال کند تا خریدوفروش مسکن رونق پیدا کند، این‌که دولت در بخش تولید، شهرداری‌ها یا خانه‌اولی‌ها تسهیلات لازم را ارائه کند بازار مسکن را رونق می‌بخشد و به دنبال آن مشاغل مرتبط نیز از رکود خارج خواهد شد.

جهانگیری تصریح کرد: کسانی باید مسکن بسازند که نیاز بازار را می‌شناسند، جمعیت خانواده‌ها کاهش پیداکرده و ساختمان‌هایی با زیربنای بیش از 150 متر جذابیتی برای مشتری ندارد، آپارتمان‌های آینده باید زیربنای بین 50 تا 100 متر داشته باشند تا مناسب با قدرت خرید و نیاز متقاضیان باشد، سازندگان مسکن در تهران به سمت چنین آپارتمان‌هایی رفته‌اند اما ساخت‌وساز در این متراژها هنوز در اصفهان رایج نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در مقایسه جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن نسبت به بازارهای رقیب خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز مسکن همیشه جوابگوی سرمایه‌گذار بوده چون همواره تقاضا برای مسکن وجود دارد.