عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: عده ای از دلالان در هرات، امارات و عراق به دنبال این هستند که هرج و مرجی در بازار ارز ایجاد کنند اما با اقدامات صورت گرفته از سوی بانک مرکزی ایران تا حدود زیادی ناکام مانده اند.

نادری: قیمت ارز حداکثر باید 8 هزار تومان باشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به روند کاهشی قیمت ارز ، گفت: بخشی از کاهش قیمت ارز در هفته های اخیر ناشی از عرضه ارز صادراتی در بازار بوده که اگر این سیاست به خوبی ادامه یابد آثار و نتایج مثبتی در بازار خواهد داشت و این روند کاهشی ادامه می یابد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت ارز در هر شرایطی بیش از 13 هزار تومان کنونی نمی تواند افزایش یابد، افزود: قیمت ارز حداکثر باید 8 هزار تومان باشد و بیش از این رقم با هیچ یک از مولفه های اقتصادی همخوانی ندارد و آنچه که تاکنون درباره افزایش قیمت رخ داده براساس مولفه های سیاسی بوده است، نه اقتصادی.

دلار ارز

بانک مرکزی توانسته ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کند

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی توانسته ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کند، ادامه داد: عده ای از دلالان در هرات، امارات و عراق به دنبال این هستند که هرج و مرجی در بازار ارز ایجاد کنند اما با اقدامات صورت گرفته از سوی بانک مرکزی ایران تا حدود زیادی ناکام مانده اند.

بازار متشکل ارزی قرار است به عنوان کاشف قیمت واقعی ارز آغاز به کار کند و بر این اساس نخستین قیمت اعلام شده در این بازار در هر روز به عنوان قیمت پایه آن روز در نظر گرفته می‌شود

نادری با اشاره به نقش بازار متشکل ارزی در این حوزه، تاکید کرد: در شرایطی که هنوز به ارز تک نرخی نرسیده ایم، دلارها در کشور باید در محل مناسب مصرف شود که بخشی از این موضوع با ایجاد بازار متشکل ارزی فراهم می شود.

تعلل دولت در راه اندازی بازار متشکل ارزی چرا؟

وی افزود: بازار متشکل ارزی قرار است به عنوان کاشف قیمت واقعی ارز آغاز به کار کند و بر این اساس نخستین قیمت اعلام شده در این بازار در هر روز به عنوان قیمت پایه آن روز در نظر گرفته می‌شود .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعلل دولت در راه اندازی بازار متشکل ارزی، تصریح کرد: این بازار با ایجاد ساز و کاری از معاملات غیرواقعی جلوگیری کرده و بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی عمده فعالان در این بازار هستند./