غول نفتی چین (پتروچاینا) شروع به حفر زمین به عمق 8882 متر کرده است تا بتواند اولین استخراج کننده نفت خام در این عمق در آسیا باشد.

چین یک چاه نفتی بلندتر از اورست حفر کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرآنلاین به نقل از راشاتودی ، حفاری این اورست در زیر زمین که در میدان نفتی در شمال غربی چین انجام شد در روز پنجشنبه گذشته به اتمام رسید.

با توجه به اطلاعاتی که خبرگزاری چین در اختیار سایر خبرگزاری ها قرار داده است این شرکت نفتی کمی بیشتر از یک سال را به حفاری پرداخته است و طولانی شدن این حفاری به خاطر دما هوا و ناهمواری های موجود در آن منطقه از چین است.

برای اینکه عمق حفاری را بهتر درک کنیم باید آن را با بلند ترین کوه بر روی زمین یعنی کوه اورست که ارتفاع آن 8848 متر است مقایسه کنیم.

خود شرکت پتروچاینا در این مورد می گوید که ما توانستیم اورست را در زیر زمین حفر کنیم و نفت خامی که از این طریق و در این عمق از زمین استخراج می کنیم تا به حال در منطقه استخراج نشده بوده است.

قبل از این اتفاق عمیق ترین حفاری که برای استخراج نفت انجام شد در عمق 8858 متری بوده است که توسط همین شرکت نفتی چینی انجام شد و در ماه فوریه گذشته تمام شد و در حال حاضر عمیق ترین حفاری تاریخ دوباره به نام شرکت پتروچاینا به ثبت رسید.

223227