از موارد مهم در ساخت و ساز ساختمان تامین گرما و حرارت در ساختمان می باشد . در بازسازی ساختمان ها معمولا از بهترین عایق حرارتی استفاده می شود .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به طور کلی عایق های حرارتی شامل عایق صوتی دیوار مشترک و عایق های رطوبتی می باشد .مهم ترین ویژگی بهترین عایق حرارتی در ساختمان جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد .

معرفی بهترین عایق حرارتی ساختمان

به طور کلی عایق های حرارتی را براساس موادی که در ساخت آن ها استفاده می شود، طبقه بندی می کنند . در ساختار برخی از این عایق ها حباب هایی وجود دارد که این حباب ها باعث کاهش حرارت می شود . بهترین عایق حرارتی بر پایه مواد معدنی شامل پشم شیشه ، پشم معدنی ،پشم سنگ و .. می باشد.

عایق حرارتی بر پایه مواد شیمیایی که شامل انواع پلاستیک از جمله پلی اتیلن ، پلی استایرن و .. می می شود .بهترین عایق حرارتی بر پایه مواد طبیعی شامل چوب پنبه ، پشم چوب ، عایق های سلولزی و دیاتومه ای می باشد . این نوع از عایق های حرارتی از مواد طبیعی(گیاهی و حیوانی) ساخته می شود.

بهترین عایق حرارتی ساختمان چه ویژگی هایی دارد؟

عایق حرارتی مقاومت خوبی در برابر حرارت و جهت جلوگیری از از دست رفتن انرژی در محیط داخلی ساختمان می شوند ، هم چنین در برابر عوامل قارچی و میکروبی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند .بهتریت عایق حرارتی ساختمان در برابر عوامل خارجی واکنش نشان نمی دهد و همیشه از لحاظ شیمیایی خنثی می باشند .

بهترین عایق حرارتی از چگالی مناسبی برخوردار بوده و عمر مفیدی دارند و در برابر تابش نور خورشید و حرارت و گرمای زیاد مقاومت خوبی از خود نشان می دهند .بهترین گزینه برای استفاده در ساختمان محسوب می شوند . برای اطلاع از قیمت و خرید عایق های حرارتی و عایق صوتی دیوار مشترک و اتاق خواب می توانید با مراجعه به وبسایت ما با کارشناسان و مشاورین مجموعه ما در ارتباط باشید .

نکات مهم در انتخاب بهترین عایق حرارتی ساختمان

در رابطه با انتخاب بهترین عایق حرارتی ساختمان توجه به ویژگی های خاص آن می تواند مهم ترین نکته در انتخاب عایق حرارتی ساختمان باشد . در صورتی که برای ساختمان عایق حرارتی مناسب تهیه شود دیگر نگرانی برای از دست رفتن انرژی در فصل های مختلف تابستان و زمستان نخواهید داشت . در این صورت در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهید داشت .

عایق صدا و حرارتی ساختمان به صورت رول یا تخته ای و آجری در بازار وجود دارند . برخی از عایق ها مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند و برخی دیگر در برابر صدا بسیار مقاوم هستند .انتخاب بهترین عایق حرارتی در ساختمان مهم ترین موضوع در بازسازی و ساختمان سازی می باشد و باید با حساسیت و تخصص بالا انجام شود .

عایق های الاستومری یکی از عایق های مناسب دیوار ساختمان محسوب می شود . از این عایق ها برای انواع لوله ، داکت اسپلیت و .. استفاده می شود .از ویژگی های مهم عایق های حرارتی دیوار می توان به کیفیت و قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن و انعطاف پذیر بودن این عایق ها اشاره کرد .

مقاومت در برابر سرما و گرما از دیگر ویژگی های مهم عایق های الاستومری محسوب می شوند .انتخاب عایق حرارتی مناسب و سازگار با منطقه از اولین اقدامات لازم جهت عایق کاری حرارتی ساختمان می باشد .در زمان انتخاب بهترین عایق حرارتی علاوه بر توجه به ویژگی های حرارتی آن ، باید به نکات مهم دیگر نیز توجه داشته باشیم .

در هنگام انتخاب عایق حرارتی توجه به ویژگی های مقاومتی در برابر آتش و رطوبت بسیار مهم است.بعد از انتخاب عایق حرارتی مناسب ساختمان باید عایق های حرارتی توسط افراد باتجربه و ماهر در این زمینه نصب گردد . عایق های حرارتی  می توانند از داخل یا خارج به صورت لایه ای در دیوار کف ساختمان نصب شوند .همچنین از عایق حرارتی به عنوان عایق صوتی خودرو نیز می توان استفاده کرد.

عایق صوتی و عایق صدا و عایق حرارتی ساختمان زمانی که به درستی نصب شده باشند می توانند بهترین و بالاترین کیفیت از کارایی خود را نشان دهند در غیر این صورت حرارت و گرما و صدا عبور می کند .برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع عایق های حرارتی و صوتی می توانید با مشاورین و کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید .