پایگاه اینترنتی بلومبرگ از کاهش بی سابقه میزان دارایی های خالص خارجی عربستان سعودی خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این گزارش به قلم ویویان نریم آمده است: میزان دارایی های خالص عربستان سعودی در ماه ژوئیه با کاهش 1.8 درصدی مواجه شد که بالاترین کاهش طی بیش از دو سال محسوب می شود. این موضوع احتمالا بر هزینه های دولت عربستان سعودی تأثیر گذار خواهد بود.
جدیدترین گزارش ماهانه بانک مرکزی عربستان سعودی نشان می دهد دارایی های خالص خارجی این کشور ماه گذشته حدود نه میلیارد کاهش یافت و به 498 میلیارد دلار رسید که بزرگترین کاهش از فوریه سال 2017 محسوب می شود. میزان موجودی دولت در بانک مرکزی هم در ماه ژوئیه حدود نه و نیم میلیارد دلار کاهش یافت.
مقامات سعودی همواره وعده داده اند هزینه های بیشتری را به بزرگترین اقتصاد عربی تزریق خواهند کرد تا سبب تقویت رشد در این کشور شوند اما ارقام بانک مرکزی عربستان سعودی به صورتی خاص اعلام نکرده است این وجوه صرف چه اقدامی می شود. بزرگترین صادرکننده نفت در جهان به سبب وجود آشفتگی هایی در بهای نفت خام, برای بهبود شرایط اقتصادی خود با مشکل مواجه شده است و همچنین در تلاش برای کاهش کسری بودجه خود می باشد. پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی امسال رشدی معادل 1.7 درصد داشته باشد . این دومین سال پس از کاهش 0.7 درصدی در سال 2017 است که تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی با افزایش همراه می شود.
شاخص های مرتبط با هزینه های مصرف کنندگان نشان دهنده شواهدی در این باره درماه ژوئیه بود . بانک مرکزی عربستان سعودی ادعا می کند رشد در بخش خصوصی در این کشور سالانه سه درصد است.