نایب رئیس کمیسیون اقتصادی می گوید گام سوم کاهش تعهدات در قالب برجام طراحی شده و ساختارشکنانه نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد انارکی محمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ، گفت: ایران تاکید داشته است که اگر اروپا به تعهدات خود در برجام عمل نکند، ما نیز مرحله به مرحله کاهش تعهدات را رقم می زنیم، بنابراین اگر تعهدات اروپایی اجرا نشود گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران عملی می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجلس برای کسب رای اعتماد دو وزیر پیشنهاد، اظهار داشت: رئیس جمهور در آن جلسه صحبت های خوبی داشت، وی بر اجرای تعهدات اروپایی ها تاکید داشت، باید گفت مجلس نیز از این موضع گیری حمایت می کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: باید بین دستگاه های اجرایی و قوی سه گانه در راستای تاکید بر حقوق ایران در حوزه برجام همدلی وجود داشته باشد تا از این مسئله به خوبی عبور کرد.

وی با اشاره به ساختار شکنی غربی ها در توافق هسته ای، اظهار داشت: گام های کاهش تعهدات برجامی ایران در واکنش به ساختارشکنی اروپا و آمریکا است، ایران همواره تلاش دارد که بر مدار تعهدات عمل کند، اما اگر طرف توافق بر تعهدات خود پایبند نباشد ما قطعا گام سوم کاهش تعهدات را اجرایی می کنیم.

انارکی محمدی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات ساختارشکنانه نیست، عنوان کرد: گام سوم کاهش تعهدات در قالب تعهدات برجام انجام می شود، بنابراین اگر طرفین مذاکرات بدعهدی را کنار بگذارند، ایران نیز به تعهدات خود عمل می کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رفع التهاب در بازار ارز، بیان داشت: قوای سه گانه با تدابیر مناسبی که داشتند توانستیم از التهاب بازار ارز عبور کنیم و به ثبات برسیم، بنابراین دیگر مسائل سیاسی بر این بازار تاثیری ندارد، در واقع با پشت سر گذاشتن التهابات، اقتصاد کشور واکسینه شده است./