ایرنا: وزارت امورخارجه انگلیس روز پنجشنبه گام سوم ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای را نگران کننده خواند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش وب سایت رسمی وزارت امورخارجه انگلیس، ایران اعلام کرده است که خواهان کاهش بیشتر سطح تعهدات خود به توافق هسته ای (برجام) سال ۲۰۱۵ است.

سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس در بیانیه‌ای اظهار کرد، تصمیم ایران برای متوقف کردن محدودیت های تحقیقات و توسعه برنامه هسته ای بسیار نگران کننده است.

سخنگوی انگلیس افزود: عملیاتی کردن سومین گام کاهش تعهدات در قبال توافق هسته ای به ویژه در زمانی که ما، شرکای اروپایی و بین المللی برای کاهش تنش ها با ایران تلاش می کنیم بسیار ناامید کننده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از جلسه سران قوا از اجرایی شدن گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان از روز جمعه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شب گذشته در پایان جلسه سران قوا که به میزبانی قوه قضائیه و با حضور رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه برگزار شد، تاکیدکرد: هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته ای نیاز دارد، سازمان انرژی اتمی اقدام کند.

رئیس جمهوری همچنین روز گذشته در جلسه هیات دولت نیز روند مذاکرات میان ایران با طرف های برجام را رو به جلو خواند و تصریح کرد: به رغم حل بخش مهمی از اختلافات در مذاکرات با اروپا، هنوز به نقطه توافق نهایی نرسیده ایم، در همین چارچوب ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود را برخواهد داشت.

به گفته وی ظاهر این گام سوم، خیلی تکان‌دهنده نیست ولی باطن آن فوق‌العاده مهم است.