ارزهای دیجیتال و رقابت آنها با ارزهای فیات به یک مساله اساسی برای کشورهای مختلف تبدیل شده ولی نکته جالب در مورد کشور ما امکان استفاده بهینه از این قابلیت جدید جهانی است. برنامه دولت برای عرضه ارز ملی چند وقتی است که در رسانه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و حالا یک کارشناس از قابلیت اقتصاد کشورمان برای پذیرش این موضوع سخن می‌گوید.

 پول ملی ایران دیجیتالی می شود؛ عرضه ارز ملی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش آی‌تی‌رسان، در حالیکه به نظر می‌رسید سال 98، سال عرضه ارز دیجیتال ملی باشد، ولی حالا خبری از این موضوع نبوده و به نظر می‌رسد که نباید تا سال 1400 منتظر این ارز باشیم. وزارت ارتباطات سال گذشته قراردادی را با پست بانک منعقد کرد که این بانک متولی تهیه و تدوین قوانین مربوط به ارز دیجیتال ملی باشد ولی کماکان خبری از اقدامات پست بانک نیست.
 
 
صادق عباسی شاهکوه رئیس دانشکده پست و مخابرات در گفتگویی پیرامون پول دیجیتال ملی گفت: بدون شک اقتصاد دیجیتال برای کشور مفید و کمک زیادی برای کشور خواهد بود. از سوی دیگر اینکه اقتصاد دیجیتال قابل تحریم نیست و توسعه اقتصادی به راحتی امکان‌پذیر خواهد شد. پست بانک بایستی بررسی‌های لازم را در این رابطه انجام داده و اقدامات مربوط به تولید رمز ارز ملی را انجام دهد.

وی در پایان گفت: در صورتی که بتوانیم پول ملی دیجیتال را به نحو خوبی اجرایی کنیم، حتی می‌توان به بین المللی کردن این ارز ملی فکر کرد. در حال حاضر نیز ارزهای دیجیتال و بیت کوین توسط شرکت‌ها طراحی و عرضه شده‌اند و بسیاری از آنها از حمایت یک کشور برخوردار نیستند.